קבוצת עזריאלי רוכשת את מלון הר ציון בירושלים תמורת 275 מיליון שקל

החברה הודיעה כי הגיעה להסכם לרכישת המלון, שאותו היא מתכוונת להרחיב ל-400 חדרים ולהעלות לרמת דירוג של A+ • עלות ההשקעה בשדרוג המלון - עד 600 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין (קבוצת עזריאלי)מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין (קבוצת עזריאלי)

ממשיכה להאמין בענף המלונאות הישראלי: לאחר שהודיעה על הקמת מלון במודיעין ובמגדל הספירלה בתל אביב, הודיעה הבוקר (ב') קבוצת עזריאלי כי הגיעה לסיכום על רכישת מלון הר ציון בירושלים, שנמצא בבעלות איש העסקים שלמה אליהו. הקבוצה עדכנה כי תשלם תמורת הנכס 275 מיליון שקל.

יש לציין כי אליהו, בעל השליטה בחברת הביטוח מגדל, הציע את המלון למכירה כמה פעמים בשנים האחרונות, ובכל אותן פעמים ביקש עבורו מחיר גבוה יותר – סביב 350 מיליון שקל. כך או כך, קבוצת עזריאלי מתכננת לשדרג ולשפץ את המלון בהשקעה המוערכת על ידה בסכום של 600-500 מיליון שקל.

למיטב ידיעת החברה קבלת היתר בנייה לביצוע ההרחבה במלון מותנית בין היתר בקבלת אישור רשות העתיקות וביצוע מטלות ציבוריות הכוללות, בין היתר, שיפוץ ותחזוקת המוזיאון ופיתוח שטחים ציבוריים, טיילת וחניון; שימור חלק מהמבנים הקיימים בנכס; והבטחת יציבות המצוק שעליו נמצא הנכס"

ההסכם נוגע לרכישת מלוא הזכויות במקרקעין, שנמצאים בדרך חברון 17-15 בירושלים, לא רחוק מהעיר העתיקה. הקרקע משתרעת על פני 13 דונם, ובבית המלון 137 חדרים, וכן חנויות, מסעדות, ספא, מועדון בריאות, אולמות כנסים ואירועים, מוזיאון הרכבל (המתוחזק על ידי העירייה), בריכת שחייה ושטחים פתוחים. השטח הבנוי במלון מסתכם בכ-11,600 מ"ר.

קבוצת עזריאלי מעדכנת כי זכויות הבנייה במקום עומדות על 22,420 מ"ר עילי, לצד זכויות לבניית חניון תת-קרקעי בהיקף של 15,225 מ"ר. "אם תושלם העסקה בכוונת החברה להמשיך ולהפעיל את המלון", נמסר בהודעתה לרשות לניירות ערך, "ובמקביל לפעול לתכנון לשיפוץ המלון ולמימוש זכויות הבנייה להרחבתו, כך שיכלול עד 400 חדרים – בתוספת חניון תת-קרקעי שיכלול כ-380 מקומות חניה". במסגרת העבודות מתכוונת החברה גם להעלות את דירוג המלון מ-B לדירוג A+. כאמור, החברה מעריכה כי עבודות אלו יסתכמו ב-600-500 מיליון שקל.

עוד נמסר מהחברה כי סך ההכנסות השנתיות שהניב המלון בשנת 2018, כך על פי בעליו, עמד על כ-34 מיליון שקל. בהסכם נקבע כי השלמת העסקה מותנית בקבלת אישור הממונה על התחרות לביצועה, בתוך 90 ימים ממועד חתימת ההסכם. עזריאלי כבר הפקידה 27.5 מיליון שקל מתוך התמורה במועד חתימת ההסכם, ותשלם סכום זהה בתוך 2 ימי עסקים ממועד התקיימות התנאי המתלה. היתרה תשולם במועד השלמת העסקה, שיחול בתוך 60 ימים ממועד החתימה או בתוך 30 ימים מהתקיימות התנאי המתלה – המוקדם מביניהם. החברה החברה צפויה לשלם בעקבות העסקה מס רכישה בסך של כ-16 מיליון שקל.

"למיטב ידיעת החברה קבלת היתר בנייה לביצוע ההרחבה במלון מותנית בין היתר בקבלת אישור רשות העתיקות וביצוע מטלות ציבוריות הכוללות, בין היתר, שיפוץ ותחזוקת המוזיאון ופיתוח שטחים ציבוריים, טיילת וחניון; שימור חלק מהמבנים הקיימים בנכס; והבטחת יציבות המצוק שעליו נמצא הנכס".

"ענף גדול ומשמעותי; תשואות בטווח של 10-7%"

על רקע הודעת החברה על כוונתה לרכוש את מלון הר ציון, פרסמה קבוצת עזריאלי הבוקר גם מצגת לרשות לניירות ערך, בדבר פעילותה בענף המלונאות – פעילות שכבר הצהירה על הרחבתה בעבר. במצגת היא משתפת בסיבות לכניסתה לתחום המלונאות הישראלי, ובאסטרטגיה שבה תנקוט כדי לעשות זאת. הינה ניתוח מצב הענף מתוך המצגת שהוכנה עבור הרשות לניירות ערך:

קבוצת עזריאלי רוכשת את מלון הר ציון בירושלים תמורת 275 מיליון שקלקבוצת עזריאלי רוכשת את מלון הר ציון בירושלים תמורת 275 מיליון שקל

החברה מציינת במצגת כי ענף המלונאות הוא ענף גדול ומשמעותי, שזוכה לצמיחה הן בישראל ובן בעולם. החברה מעריכה כי מדובר בנדל"ן מניב אשר התשואה בו היא בטווח של 10-7%. בכוונת החברה ליצור "מותג עצמאי במיצוב גבוה וזהות ייחודית שמאפיינת רשת בתי מלון", ולבצע ייזום עצמאי בענף – באמצעות כמה מהלכים: רכישת מלון קיים בעל פוטנציאל למיצוב גבוה; בניית מלונות כחלק מעירוב שימושים; שימוש בנדל"ן קיים בבעלות הקבוצה; ייזום באמצעות רכישת מגרשים, פיתוח ובנייה; רכישת מלון/רשת מלונות והתאמתם לקבוצה; רכישה והסבת בניין קיים למלון.

החברה כבר פועלת בנושא, לא רק באמצעות הכוונה לרכוש את מלון הר ציון בירושלים: לאחרונה היא החלה בפעולות לייזום מלון חדש במודיעין, בשטח בנוי כולל של 3,000 מ"ר. עוד מתכוונת החברה לבנות מלון נוסף במגדל ספירלה שהיא מקימה. שטח המלון במגדל יהיה כ-20,600 מ"ר בנוי. 

בסוף החודש שעבר פרסמנו כאן סקירה על דו"חותיה של קבוצת עזריאלי לרבעון השלישי של 2019 – דו"חות המציגים נתונים מרשימים ביחס לשוק.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהרשות לניירות ערךקבוצת עזריאלימלון הר ציוןאייל חנקיןשלמה אליהומוזיואן הרכבלמגדל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...