לא רק בישראל: האמריקאים לא ממהרים לקנות בתים חדשים

לפי סקר שפורסם בבלומברג, אחוז האמריקאים החושבים כי זה הזמן הנכון לרכוש בית ירד משמעותית ל-63% - הנתון הנמוך ביותר מאז שנת 2008

שיתוף הכתבה
בתים אמריקאים בתים אמריקאים

על פי סקר שנערך לאחרונה בארה"ב ופורסם בבלומברג, עליית מחירי הנדל"ן והעלייה המסחררת בריבית ההלוואות, הניאו אמריקאים רבים מרכישת בית חדש. המחירים כיום כה גבוהים עד שהם הופכים ללא נגישים בהשוואה לשיעור צמיחת השכר בארצות-הברית. נכון לחודש אוגוסט, אחוז האמריקאים החושבים כי זה הזמן הנכון לרכוש בית ירד משמעותית ל-63%, הנתון הנמוך ביותר מאז שנת 2008 (לפי סקר סנטימנט הצרכנים שביצעה אוניברסיטת מישיגן). מגמה זו תקפה לרכישת בתים ישנים וחדשים כאחד. 

כידוע, מחירי הנדל"ן בישראל עלו משמעותית בשנים האחרונות, אך נראה שהמגמה הזו לא פוסחת על מדינות רבות בעולם המערבי, כולל ארה"ב כמובן. יש לזכור שבאמריקה חוו לפני עשור בלבד את אחד המשברים הכלכליים הגדולים בתולדותיהם, שהביא לצניחה משמעותית במחירי הנדל"ן, אך מאז אלו עולים בהתמדה.

העלייה הזו, כנראה, לא מוצאת חן בעיני כולם, והסקר שמופיע בבלומברג מוכיח זאת היטב. העובדה שמדובר בנתון הנמוך מאז 2008 - מאז המשבר הגדול שהוזכר קודם - רק מוכיחה את הטענה כי הסנטימנט כרגע בשוק הפרטי שלילי למדי. ייתכן שבעתיד הקרוב הוא ישתנה, אך לפי שעה אפשר להצביע על שותפות גודל מסוימת בין רוכשי הדירות הפוטנציאליים בארה"ב ובישראל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:השקעה בנדל"ן בחו"לנדל"ןנדל"ן חו"להשקעות נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...