הביקוש לדירות חדשות בירושלים בשפל חדש: 6% בלבד מהכמות הארצית

הכמות המבוקשת במחוז ב-3 חודשים הייתה 693 בלבד – מתוך 11,490 בסה"כ • באותה תקופה נמכרו בעיר 334 דירות • קפיצה של אלפי אחוזים במכירת דירות חדשות בקריית גת

שיתוף הכתבה
נדל"ן בירושלים (שאטרסטוק)נדל"ן בירושלים (שאטרסטוק)

ירושלים שוב מציגה שפל של ממש בפעילות הנדל"נית בתחומיה: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (א') בשעות הצהריים, הביקוש לדירות חדשות במחוז – הכולל את העיר הגדולה ביותר בישראל, כידוע – עמד בין החודשים אוגוסט לאוקטובר 2019 על 6% בלבד מתוך סך הדירות החדשות המבוקשות בישראל. במספרים, מדובר על 693 דירות בסך הכול לאורך שלושת החודשים הללו, מתוך 11,490 דירות בסך הכול בישראל. נוסיף ונציין בהקשר זה כי מספר הדירות המבוקשות בכל הארץ בשלושת החודשים הללו אף מבטא ירידה בהשוואה לשלושת החודשים שלפניהם (מאי-יולי 2019) – אך גם כך הביקוש לדירות בירושלים המשיך והצטמק.

 

נזכיר כי ביולי האחרון עמד שיעור הדירות המבוקשות בירושלים על 7% מסך הדירות המבוקשות בישראל, וכבר אז היה זה נתון נמוך למדי. מאז דווקא עלה נתון זה בהתמדה בפרסומים השונים של הלמ"ס, גם אם באיטיות, ובין מאי ליולי הגיע כבר ל-8.3% - אך כאמור בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר 2019 צנח לשפל חדש. לשם השוואה, במרכז הארץ היוו הדירות החדשות המבוקשות באותם שלושה חודשים 27.3% מכלל הדירות המבוקשות בישראל, ואילו בתל אביב – 21.2%. 

כלל הדירות החדשות שנמכרו במחוז ירושלים בשלושת החודשים הללו עומד על 437 דירות, המהוות 63.1% מכלל הדירות המבוקשות בחודשים אלו. בירושלים עצמה נמכרו בין אוגוסט לאוקטובר האחרונים 334 דירות – ומדובר דווקא בעלייה של 17.2% בהשוואה למאי-יולי 2019.

זינוק של אלפי אחוזים בקריית גת; עלייה מרשימה גם בלוד
נתוני הלמ"ס מציגים גם נתונים לגבי מכירת הדירות, לפי יישובים, בשלושת החודשים המסוקרים – נתונים אשר מאפשרים לקבל תמונה ממוקדת יותר באשר ליישובים "המצטיינים" ובאשר לאלו המצטיינים פחות בין אוגוסט לאוקטובר האחרונים.

 

על פי נתונים אלו, נרשם זינוק של לא פחות מ-7,600% במספר הדירות החדשות שנמכרו בקריית גת, בה לאורך התקופה שבין אוגוסט לאוקטובר 2019 נמכרו 154 דירות – לעומת שתיים בלבד בין מאי ליולי 2019. גם לוד בולטת מבחינה זו: בין אוגוסט לאוקטובר 2019 נמכרו בה 168 דירות, לעומת 14 בלבד בשלושת החודשים שקדמו להם. מצטיינות נוספות הן רמלה, באר יעקב, שוהם, יהוד וקריית אונו.

עם זאת, חשוב לזכור שהנתונים המרשימים בערים ה"מצטיינות" נובעים בעיקר ממספר הדירות הנמוך שנמכר במאי-יולי 2019, והוא שהביא לקפיצה האדירה הן בקריית גת והן בלוד – בין הערים הבודדות בארץ שבהן נמכר מספר דו-ספרתי בלבד של דירות באותה תקופה, ואף פחות מכך. לשם השוואה, בבאר שבע – אשר מציגה בפרסום הנוכחי את הירידה המשמעותית ביותר (46.4%) – נמכרו בין מאי ליולי 631 דירות, ובין אוגוסט לאוקטובר 338 דירות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהדירה חדשהדירות חדשותדירות מבוקשותנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...