עלייה שנתית של 2.6% במחירי הדירות - אך "התמתנות בקצב העלייה"

ביחס לקצב עליית המחירים בתחילת העשור – כך על פי הלמ"ס • מדד הדיור בחודשים ספטמבר-אוקטובר עלה ב-0.6%, ואילו מדד הדירות החדשות ירד בשיעור זהה

שיתוף הכתבה
מחירי הדירות עולים מאז תחילת 2019 - למרות ירידה במחירי הדירות החדשות (שאטרסטוק)מחירי הדירות עולים מאז תחילת 2019 - למרות ירידה במחירי הדירות החדשות (שאטרסטוק)

"התמתנות בקצב עליית המחירים ביחס לתחילת העשור, עד כדי ירידות מחירים בשלושת הרבעונים האחרונים של שנת 2018; החל בשנת 2019 התחדשו עליות המחירים השנתיות". כך קובעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בפרסום החודשי שלה שפורסם היום (א') באשר למדד מחירי הדירות.

המדד עצמו עלה בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2019 ב-0.6%. יש לציין כי בחודש שעבר פרסמה הלשכה על עלייה של 0.2% במדד, ביחס לחודשים אוגוסט-ספטמבר, אך החודש עדכנה את הנתון וקבעה כי המדד לא עלה כלל בחודשים אלו. ביולי-אוגוסט עלה המדד ב-0.1%, כך שהמדד לא יורד כבר כמעט חצי שנה ברציפות.

מבחינת הפילוח למחוזות, מחוז חיפה הוא היחיד שבו נרשמה ירידה במדד מחירי הדיור – ירידה של 0.4%. שאר המחוזות הציגו עלייה במחירים, והמחוז המוביל מבחינה זו היה מחוז תל אביב, עם עלייה של 1.2%. 

הלמ"ס מציינת כי מהשוואת העסקאות שבוצעו בתקופה הנוכחית, לעומת התקופה המקבילה אשתקד (ספטמבר-אוקטובר 2018), עלו מחירי הדירות ב-2.6%. מהשוואת העסקאות לפי מחוז, בין ספטמבר-אוקטובר 2019 לספטמבר-אוקטובר 2018, לא נמצא מחוז שבו לא נרשמה עלייה במדד. המחוז הבולט גם כאן הוא מחוז תל אביב, עם 3.4%. עלייה מפתיעה נרשמה במחוז צפון, שם המדד עלה ב-2.8% בהשוואה לאשתקד.

נציין כי דווקא בנתוני המדד הנוגעים לדירות החדשות, המגמה בחודשים ספטמבר-אוקטובר האחרונים הייתה הפוכה מהמגמה בנוגע למדד הכללי: מחירי הדירות החדשות באותם חודשים ירדו ב-0.6%, ובהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד – ירדו ב-5.4%. מהלמ"X נמסר עוד כי כמות העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית (עסקאות מחיר למשתכן ) והשתתפו בחישוב מדד מחירי הדירות החדשות, מהווה 52.5% בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2019, בהשוואה ל-50.2% בין אוגוסט לספטמבר.

מגמה מעורבת בגידול מספר המשרות הפנויות בענפי הבינוי

הלמ"ס פרסמה היום גם את נתוני המשרות הפנויות בענפי הבינוי, ושם מתגלה מגמה מעורבת – שממשיכה את המגמה שפורסמה בחודש שעבר. על פי נתוני הלמ"ס, עלה מספר המשרות הפנויות עבור בוני בתים, בנאים ומניחי בטון ב-13% בשלושת החודשים ספטמבר-נובמבר 2019, בהשוואה לשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר 2019. בחודש שעבר פרסמנו כאן כי מספר המשרות הפנויות במקצועות אלו עלה ב-44%.

לעומת זאת, מספר המשרות הפנויות עבור רצפים, סתתים, טייחים, מסגרים, עובדי שלד בתחום הבנייה ירד ב-12%, זאת לאחר ירידה של 15% שפורסמה בחודש שעבר. נזכיר כי בסוף אוקטובר האחרון עמד מספר המשרות הפנויות בענפי הבינוי על 9,281 – המספר הנמוך ביותר מאז אמצע 2015, אך נדמה כי חלה התאוששות מסוימת מאז.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהמחירי הדיורמשרות פנויותמדד מחירי הדירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...