מנרב אחזקות בדרך למכירת מנרב פרויקטים לפי 550 מיליון שקל

החברה מעדכנת על מו"מ מתקדם מול חברה בבעלות א.ר.ראם פרויקטים וישראל קנדה • רווח ההון הצפוי לחברה האם: 50 מ' שקל • במקביל: מנרב הנדסה תמוזג למנרב אחזקות

שיתוף הכתבה

שינויים משמעותיים במבנה חברת מנרב אחזקות: החברה הודיעה היום (ג') כי מתנהל בימים אלו משא ומתן מתקדם לרכישת חברת בת שלה, מנרב פרויקטים, לחברה בבעלות משותפת של א.ר.ראם פרויקטים ושל ישראל קנדה , לפי שווי של 550 מיליון שקל. במקביל הודיעה החברה במהלך היום על מהלך למיזוגה של חברה בת אחרת, מנרב הנדסה, אל תוך חברת האם.

באשר לעסקת המכירה של מנרב פרויקטים מדווחת החברה האם כי מנהלת "משא ומתן מתקדם למכירת מלוא מניותיה בחברה הבת, לפי שווי חברה של 550 מיליון שקל ובתוספת התמורה שתיווצר למנרב פרויקטים מהמרה של אופציות 2 שבמחזור למניות החברה. נזכיר כי ב-2017 הונפקה מנרב פרויקטים בבורסה, לפי שווי של 335 מיליון שקל.

עסקת המיזוג למכירת מלוא מניותיה של חברת הבת מנרב פרויקטים נעשית בשווי הגבוה משמעותית מההון העצמי, ובמחיר מניה הגבוה משמעותית ממחיר המניה בהנפקת החברה ב-2017. עסקה זו תניב לנו רווח הון ותזרים מזומנים משמעותי, ולאחריה נמשיך לפעול במסגרת מנרב אחזקות לפיתוח תחומי פעילות הליבה של הקבוצה"

המו"מ המתקיים הינו להתקשרות בהסכם מיזוג משולש הופכי, שבמסגרתו ירכשו הרוכשים גם את אחזקות הציבור בחברה, כך שעם השלמתו יימחקו מניותיה של מנרב פרויקטים מהמסחר בבורסה בתל אביב והחברה תהפוך לחברה פרטית, וזאת בהתאם לדין החל על מיזוג משולש הופכי". כיום מחזיקה מנרב אחזקות בכ-72.8% ממניות מנרב פרויקטים, ויתרת מניותיה נמצאת בידי הציבור.

בהתאם להסכמות המתגבשות, החל ממועד השלמת המיזוג הרוכשים לא יהיו רשאים לעשות שימוש בשם "מנרב", למעט לצורכי המשך שיווק פרויקטים מסוימים לפרק זמן מוגבל, ולא יהיה בביצוע המיזוג כדי להגביל את חברת האם, מנרב אחזקות, מלבצע פעילות זהה או מתחרה לזו של החברה הנמכרת. אם אכן תושלם העסקה, פעילות ייזום פרויקטים לבנייה תבוצע מאותו רגע בחברה עצמה, מנרב אחזקות. רווח ההון (לפני מס) שייווצר למנרב אחזקות אם תושלם העסקה נאמד בכ-50 מיליון שקל.

במקביל למשא ומתן הזה מעדכנת החברה על תוכנית לשינוי ארגוני שאישר דירקטוריון החברה, ובמסגרתה, בין היתר, תמוזג חברה בת אחרת, מנרב הנדסה, עם חברת האם, כך שגם פעילות עבודות הקבלנות תבוצע בחברה עצמה. נוסף על צעד זה, כוללת התוכנית פישוט של מבנה החזקות הקבוצה. כחלק מכך תפעל החברה לפירוק חברות ריקות מפעילוּת או חברות שאין טעם כלכלי בהחזקתן. 

אנו מקדמים מהלך אסטרטגי לשינוי המבנה הארגוני של הקבוצה שבמסגרתו. השינויים הארגוניים צפויים להביא לשיפור וייעול התהליכים הארגוניים בקבוצת מנרב, לשפר את חוסנה הפיננסי ולהביא אותה לנקודת זינוק טובה יותר להמשך הדרך"

"מטרת התוכנית, בין היתר, היא להביא לניהול ולתפעול מאוחד של החברות המתמזגות", נכתב בהודעת החברה, "שיוביל לחיסכון בהוצאות ובעלויות תפעוליות, לחיסכון בזמן ניהולי, להעמקה ולשיפור של יכולות הפיקוח והבקרה על הפעילות העסקית של החברות המתמזגות, לייעול העבודה מול ספקים ולקוחות ולריכוז ידע לצורכי ייעול המערך הארגוני של החברה, תוך יצירת מבנה עסקי ומשפטי אופטימלי". 

חברת מנרב אחזקות נוסדה בשנת 1969 על ידי אברהם קוזניצקי, המכהן כיום כיו"ר החברה. פיני דקל מכהן כמנכ"ל החברה. עיקר פעילותה של החברה בענף הנדל"ן על תחומיו השונים: ייזום פרויקטים לבנייה למגורים; זכיינות בשיטת B.O.T; ביצוע עבודות קבלניות לבנייה ותשתיות במגזר הציבורי, העסקי והפרטי; פעילות נדל"ן בארה"ב; השכרה וניהול נכסים מניבים; וכן החזקה במניות קוואליטס המייצרת ומשווקת תוספי מזון המופקים מאצות. ההון העצמי של החברה, נכון לסוף ספטמבר וטרום העסקה האמורה, עומד על 709 מיליון שקל. 

נזכיר כי לפני יותר מעשור, בשנת 2007, מכר קוזניצקי את חברת מנרב כולה לאיש העסקים ארקדי גאידמק, במחיר המשקף שווי שוק של 500 מיליון שקל. על פי הפרסומים, התכוון קוזניצקי להישאר לאחר העסקה עם כ-15% ממניות החברה לכל היותר. העסקה הזו לא אושרה על ידי בית המשפט, בשל החזקתה של מנרב בבית הכלא הפרטי בבאר שבע, ולכן לא יצאה בסוף אל הפועל. בסופו של דבר, אגב, הורה בג"צ להעביר את הכלא לבעלותה המלאה של המדינה.

אברהם קוזניצקי, יו"ר מנרב אחזקות, ופיני דקל, מנכ"ל החברה, מסרו: "עסקת המיזוג למכירת מלוא מניותיה של חברת הבת מנרב פרויקטים נעשית בשווי הגבוה משמעותית מההון העצמי, ובמחיר מניה הגבוה משמעותית ממחיר המניה בהנפקת החברה ב-2017. עסקה זו תניב לנו רווח הון ותזרים מזומנים משמעותי, ולאחריה נמשיך לפעול במסגרת מנרב אחזקות לפיתוח תחומי פעילות הליבה של הקבוצה.
 
במקביל לכך אנו מקדמים מהלך אסטרטגי לשינוי המבנה הארגוני של הקבוצה שבמסגרתו. השינויים הארגוניים צפויים להביא לשיפור וייעול התהליכים הארגוניים בקבוצת מנרב, לשפר את חוסנה הפיננסי ולהביא אותה לנקודת זינוק טובה יותר להמשך הדרך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חברת מנרבאברהם קוזניצקיפיני דקלא.ר.ראם פרויקטיםמנרב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...