אושרה הקמת "מגדלי החשמונאים" בבני ברק: יציעו 39 קומות כל אחד

מדובר ב-2 מגדלי תעסוקה ומסחר במתחם ה-BBC • הם יכללו כ-114 אלף מ"ר שטחים בנויים • החברה היזמית: א. יצחקי חברה לבניין והשקעות, בשיתוף עיריית בני ברק

שיתוף הכתבה
הדמיית צמד המגדלים החדש במתחם ה-BBC (פרחי צפריר אדריכלים)הדמיית צמד המגדלים החדש במתחם ה-BBC (פרחי צפריר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב אישרה בתחילת השבוע את התוכנית להקמתם של שני מגדלי התעסוקה והמסחר החדשים במתחם BBC, בסמוך למגדל קונקורד ולמגדל ב.ס.ר 3. צמד המגדלים, שייקראו "מגדלי החשמונאים", יכללו 39 קומות כל אחד ועוד 6 קומות מרתף, ויציעו בסך הכול כ-114 אלף מ"ר שטחים בנויים ועוד 3,720 שטחים פרטיים פתוחים.

צמד המגדלים יוקם בין הרחובות פורצי כלא עכו מדרום, חשמונאים ממזרח, מצדה ממערב ורחוב חדש, עתידי, מצפון. במסגרת התוכנית נקבע שינוי ייעוד של החלקה מתעסוקה ומגורים מיוחד לייעוד מעורב תעסוקה ומסחר. בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי "אזור תעסוקה בני ברק הינו אזור מתפתח וצובר תאוצת בנייה בעשור האחרון, בהתאם לתוכנית בב/566. מדיניות עיריית בני ברק מעודדת הריסת מבני תעשייה ישנים באזור והקמת מגדלי תעסוקה חדשים.

התוכנית מאפשרת שינוי ייעוד התואם לאופי האזור והמדיניות העירונית. היא מאפשרת הקמת שני מגדלים הכוללים מסחר בקומת הקרקע, שטחי ציבור ומשרדים לתעסוקה נקייה, ונוסף על כך מאפשרת שיפור של המרחב הציבורי תוך הקמת כיכר עירונית, נטיעות עצים ופתיחת הדרך מצפון, על מנת להתחבר למערכת התנועה של מתחם ה-BBC".

התוכנית מאפשרת שינוי ייעוד התואם לאופי האזור והמדיניות העירונית, הקמת שני מגדלים, ונוסף על כך מאפשרת שיפור של המרחב הציבורי תוך הקמת כיכר עירונית, נטיעות עצים ופתיחת הדרך מצפון, על מנת להתחבר למערכת התנועה של מתחם ה-BBC"

התוכנית משתרעת על פני כעשרה דונם. היא הוגשה בצוותא על ידי עיריית בני ברק ו-א.יצחקי חברה לבניין והשקעות, שהיא גם היזמית בפרויקט. כאמור, התוכנית כוללת, לצד הקמת המגדלים, גם תשתיות עירוניות כגון כיכר עירונית, נטיעות עצי צל, שטחים מגוננים ומרוצפים, שבילים, מתקני  משחק, ריהוט גנני, פרגולות ומתקני הצללה. התוכנית כוללת גם הרחבת מדרכה סמוכה, לשימוש כלל הציבור. 

על פי הוראות התוכנית, המגדלים יכללו 3 קומות מסד (כולל קומת קרקע) ומעליהן מגדל בן 37 קומות, כולל קומות טכניות וגג. כמו כן, תותר במסגרת התוכנית הקמת עד 6 קומות מרתף שישמשו כשטחי שירות וחניה לבעלי המשרדים. גובה המגדלים יהיה עד 177.5 מטר.

עוד נכתב בהוראות התוכנית כי זו "תתכלה אם בתוך 5 שנים מיום אישור תוכנית זו לא יצא היתר בנייה ראשון לבנייה מעל פני הקרקע, מכוח התוכנית לאיחוד וחלוקה ועל בסיסה. בסמכות הוועדה המקומית יהיה להאריך את מועד התכלות תוכנית זו לתקופה של 5 שנים נוספות, אם ההחלטה תתקבל טרם התכלות התוכנית".

נזכיר עוד כי בסוף החודש שעבר התקבל צו התחלת עבודה לפרויקט חשוב, לא רחוק ממתחם מגדלי החשמונאים - פרויקט להקמת BBC TOWER על ידי חברת משולם לוינשטין , במקום "הפיל הלבן של בני ברק", הוא מרכז דן הידוע שעל ציר ז'בוטינסקי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:BBC TOWERעיריית בני ברקא.יצחקי חברה לבניין והשקעותמתחם ה-BBCמגדלי החשמונאיםהוועדה המחוזית לתכנון ובניהקבוצת משולם לוינשטין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...