שיא בהיקף המשכנתאות שניתנו במחיר למשתכן בנובמבר: 756 מיליון שקל

זאת לעומת 585 מיליון שקל באוקטובר (חודש שהיה חלש באופן כללי) ו-694 מיליון בספטמבר • מספר המשכנתאות שניטלו בחודש זה במסגרת התוכנית קרוב לשיא: 1,500

שיתוף הכתבה
השר משה כחלון בחנוכת בניין חדש במסגרת תוכנית מחיר למשתכן (ליאור מזרחי)השר משה כחלון בחנוכת בניין חדש במסגרת תוכנית מחיר למשתכן (ליאור מזרחי)

היקף המשכנתאות שניטלו בחודש נובמבר האחרון במסגרת תוכנית מחיר למשתכן הציב רף חדש ונקבע על שיא של 756 מיליון שקל. זאת לעומת השיא הקודם שנקבע ביולי 2019, ועמד על 736 מיליון שקל. מדובר בהמשך מגמת העלייה בהיקף המשכנתאות שניטלו במסגרת התוכנית זה חודש שלישי ברציפות, אם מוציאים מהמשוואה את אוקטובר, שהיה חלש באופן כללי בנטילת משכנתאות בגלל תקופת החגים.

כך, לאחר השיא של יולי, עמד היקף המשכנתאות במסגרת מחיר למשתכן על 692 מיליון שקל באוגוסט, ועל 694 מיליון שקל בספטמבר. אחרי הירידה של אוקטובר, ל-585 מיליון שקל, הגיעה ה'קפיצה' של נובמבר, המבטאת עלייה של כ-9% בהשוואה לספטמבר. 

היקפה הממוצע של משכנתה במסגרת מחיר למשתכן דווקא ירד בנובמבר, לסכום של 504 אלף שקל – זאת לעומת משכנתה ממוצעת של 628 אלף שקל בכלל השוק. בצמד החודשים הקודמים עמד היקפה הממוצע של משכנתה בתוכנית על 508 אלף שקל, ולמעשה נובמבר היה החודש הראשון שבו ירד היקף המשכנתה הממוצעת בתוכנית מאז יוני האחרון.

מספר ההלוואות שניטלו במסגרת התוכנית – אשר יכול להעיד במידה מסוימת על מספר המימושים של הזכיות בהגרלות מצד זכאי התוכנית באותו חודש – עמד על 1,500, מספר שמתקרב לשיא, ונחשב שני רק לשיא של יוני האחרון, אז עמד מספר המשכנתאות במסגרת מחיר למשתכן על 1,551. למעשה, מספר זה ירד בהתמדה בחמשת החודשים האחרונים, עד לעלייה החודש – עלייה של כ-350 הלוואות בהשוואה לאוקטובר האחרון, למשל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמשה כחלון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...