אושר במחוזית: 160 יח"ד ב-5 מבנים במתחם בראשית ברמת השרון

"מתחם בראשית" שברחוב סוקולוב יכלול 90 דירות קטנות – עד גודל של 75 מ"ר כולל ממ"ד • בקומת הקרקע ובחזית המבנים ייבנו שטחי מסחר בגודל כולל של 1,500 מ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם בראשית, רמת השרון (א.מזור-א.פירשט)הדמיית מתחם בראשית, רמת השרון (א.מזור-א.פירשט)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה בימים האחרונים את תוכנית "מתחם בראשית" – תוכנית להקמת חמישה מבני מגורים בני 160 יחידות דיור בצפון רחוב סוקולוב הראשי בעיר. במתחם יהיו 4 מבנים עם חזית מסחרית וארקדה (מקשת) לאורך רחוב סוקולוב ובקומה הראשית, שמעליה 8 קומות מגורים וקומת גג בנסיגה. המבנה החמישי, ברחוב בראשית, יכלול שטח ציבורי בקומת הקרקע ומעליו 7 קומות מגורים וקומת גג בנסיגה. על פי הגדרות התוכנית, מבנה זה יוכל לשמש כמבנה לדיור מיוחד - דיור ציבורי, דיור מוגן, מעונות סטודנטים וכדומה.

התוכנית, ביוזמת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת השרון, גם מקצה אחוז משמעותי של יחידות דיור עבור דירות קטנות: מתוך 160 הדירות המיועדות להיבנות במתחם, 90 דירות (המהוות 56% מכלל הדירות במתחם) יהיו יחידות דיור קטנות – עד לשטח של 75 מ"ר כולל ממ"ד. יתר הדירות יהיו גדולות מ-75 מ"ר, ובכל מקרה גודל הדירות לא יפחת מ-40 מ"ר עיקרי. המתחם כולל גם 32 דירות לדיור מיוחד, ובסך הכול יהיו בו 10,336 מ"ר מגורים. המתחם משתרע על פני 6.1 דונם.

בדברי ההסבר לתוכנית מצוין, נוסף על כל אלו, כי השצ"פ (שטח  ציבורי פתוח) בתוכנית "יקיים רצף להליכה ברגל ולרכיבה על אופניים, ממכלול שטחי ציבור ושטחים פתוחים שנמצאים ממזרח לתוכנית, דרך המתחם הנדון ומערבה - אל מעבר לרחוב סקולוב. המעבר יהיה במפלס הקרקע או בהפרדה מפלסית".

עלייה של כמעט 40% במחירי הדיור בעשור החולף

רמת השרון נהנתה מעלייה של 37.6% במחירי הדירות לאורך העשור שבין 2010 ל-2020, כך על פי סקירת חברת המחקר והייעוץ האסטרטגיvcell , בשיתוף טל ספיבק מנכ"ל FRESH נדל"ן ובאמצעות מערכת הבינה העסקית YZER מבית יד 2. הנתונים על רמת השרון אינם מהגבוהים בארץ – הממוצע הארצי, על פי הסקירה (אשר בחנה את מחירי הדירות בנות 4 חדרים בערים שונות בישראל), עומד על 46.7% ולכן רמת השרון ניצבת "בתחתית הטבלה" מבחינה זו.

מבצעי הסקירה מסבירים כי העלייה המתונה יחסית במחירים ברמת השרון, כמו בערים אחרות במעמד סוציו-אקונומי גבוה, קשורה כנראה בעובדה שתושבי העיר מחפשים בעיקר דירות גדולות יותר מאלו שנבדקו בסקירה, בנות 7-5 חדרים. מעניין יהיה לראות, אם כך, כמה גדול יהיה הביקוש לדירות קטנות בעיר, ובמתחם בראשית ספציפית, שם כאמור הן תופסות נתח גדול מכלל יחידות הדיור בפרויקט.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת השרוןמתחם בראשיתדירות קטנותהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...