ירושלים: 2 מגדלים למגורים ותעסוקה יוקמו לצד מתחם הכניסה לעיר

הוועדה המחוזית אישרה, בסמוך לתחנת הרכבת הקלה "טורים" הקמת מגדל בן 34 קומות, ובו 260 יחידות דיור, ולצידו מגדל בן 30 קומות עם כ-70 אלף מ"ר לתעסוקה

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט שער העיר, שלצידו יוקם מתחם בליליוס (תוכנית אב לתחבורה)הדמיית פרויקט שער העיר, שלצידו יוקם מתחם בליליוס (תוכנית אב לתחבורה)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים החליטה אתמול (ב') על הפקדת תוכנית "מתחם בליליוס" שבסמוך למתחם הכניסה לעיר (מתחם "שער העיר"). התוכנית כוללת הקמת שני מגדלים - מגדל מגורים בן 34 קומות ובו 260 יחידות דיור, ומגדל נוסף בן 30 קומות עבור תעסוקה, בהיקף של כ-70,000 מ"ר, וכן מבני ציבור. 

על פי התוכנית, חלק מיחידות הדיור יוקצו עבור השכרה ארוכת טווח. התוכנית תוקם על פני שטח של כ-5.7 דונם, במתחם שבין הרחובות יפו ושדרות שז"ר, ובצמוד לתחנת "הטורים" של הרכבת הקלה. התוכנית יוצאת לדרך ביוזמת קבוצת בליליוס, דרורי נדל"ן, אקה נדל"ן ואשטרום, ונערכה על ידי מתכנן משרד יסקי מור סיון אדריכלים, בשיתוף ביטמן בן צור אדריכלים.

התוכנית מהווה מימוש הלכה למעשה של מדיניות הוועדה המחוזית לבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה, שמטרתה עידוד בנייה אינטנסיבית ומעורבת שימושים לאורך צירים אלה, על מנת ליצור רחובות עירוניים פעילים ומגוונים לאורך היממה, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית והפחתת השימוש ברכב הפרטי"

במסגרת אישור הפקדת התוכנית החליטה הוועדה, בראשות עו"ד עמיר שקד, על ביטול מבנה מתוכנן, משולב מגורים ומסחר, שהוצע בחזית רחוב יפו, וזאת על מנת ליצור כיכר משמעותית במקומו, כלפי הרחוב, "לנוכח הגידול המשמעותי של עוצמות הפיתוח בתוכנית ובתוכניות הסמוכות לה, והצורך במרחבים ציבוריים פתוחים ומזמינים", כך על פי הודעת מנהל התכנון . נוסף על כך החליטה הוועדה על הגדלת שטח התוכנית, כדי שזו תכלול גשר מעל לשדרות שז"ר לחיבור בין רחוב יפו, תחנת הרכבת הקלה ועד למתחם בתי המשפט העתידי ושכונת משכנות האומה - דרך תחום התוכנית. 

"התוכנית מהווה מימוש הלכה למעשה של מדיניות הוועדה המחוזית לבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה, שמטרתה עידוד בנייה אינטנסיבית ומעורבת שימושים לאורך צירים אלה, תוך יישום עקרונות בינוי ותמהיל שימושים מגוון", נכתב בהודעת המנהל. "זאת על מנת ליצור רחובות עירוניים פעילים ומגוונים לאורך היממה, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית והפחתת השימוש ברכב הפרטי".

גם ראש העיר דיבר, בעקבות אישור התוכנית, על חשיבות הבנייה בסמוך לצירי הרכבת הקלה: "בנייה לגובה על ציר הרכבת הקלה הינה יישום המדיניות העירונית החדשה שאותה אני מוביל מיום כניסתי לתפקיד. 260 יחידות הדיור יתווספו לשוק הדיור ויצמצמו את המחסור הרב הקיים בירושלים".

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "מדובר בתוכנית אשר מבטאת באופן מיטבי את מימוש מדיניות הרכבת הקלה. התוכנית נמצאת במקום אסטרטגי על ציר יפו-שז"ר, בין שטח הקריה המחוזית לשטח שערי צדק. התוכנית מבטיחה חיבור מיטבי של מתחם הפרקליטות ובתי המשפט לכיוון רחוב יפו, תוך יצירת הכיכר העירונית לרווחת הציבור".

נזכיר כי גם תחילת הקמתו של מתחם שער העיר עצמו הולכת ומתקרבת: בתחילת החודש שעבר נערך כנס השקת שיווק המתחמים במסגרת הפרויקט הענק, והמכרז למתחם אחד, מתחם K, כבר פורסם על ידי רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עיריית ירושלים וחברת עדן. בפרויקט שער העיר כולו מתוכננים להיות 1.5 מיליון מ"ר של שטחים בנויים, לתעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות, לצד מבני ציבור ומבני תרבות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןשירה תלמי-באבאיפרויקט הכניסה לעירעו"ד עמיר שקדמתחם בליליוסהוועדה המחוזית לתכנון ובניהתכנית אב לתחבורה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...