הראל רוכשת זכויות בקמפוס משרדים בסן פרנסיסקו תמורת 380 מיליון שקל

חברת הביטוח רכשה עם קרן הריט האמריקאית Paramount Group Inc זכויות אקוויטי בנכס לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל • החברה תחזיק ב-33% מהזכויות בקמפוס

שיתוף הכתבה
ה-South Financial District בסן פרנסיסקו, שם נמצא קמפוס המשרדים שבו השקיעה הראל (שאטרסטוק)ה-South Financial District בסן פרנסיסקו, שם נמצא קמפוס המשרדים שבו השקיעה הראל (שאטרסטוק)

עוד השקעה של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים בסן פרנסיסקו: החברה הודיעה היום (א') כי היא רוכשת, בשיתוף קרן הריט האמריקאית הציבורית Paramount Group Inc זכויות אקוויטי בקמפוס משרדים בעיר סן פרנסיסקו שבמערב ארה"ב לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל. על פי פרטי העסקה, הראל תחזיק ב-33% מהזכויות בקמפוס, והשקעתה בהון העצמי (האקוויטי) תעמוד על כ-380 מיליון שקל. מדובר בעסקה הרביעית שמבצעת החברה בעיר שלחופה המערבי של ארה"ב.

הנכס הנרכש הוא קמפוס בן שני בניינים הנמצא במרכז העסקים הראשי של סן פרנסיסקו - South Financial District. בבניין אחד 21 קומות, ובבניין נוסף 40 קומות, והשטח הבנוי הכולל בקמפוס עומד על כ-750 אלף רגל מרובע. מהחברה נמסר כי חלק ניכר משטחי אחד הבניינים מושכר לחברת טכנולוגיה גדולה, ויתר השטחים מושכרים בעיקר למשרדי עורכי דין ורואי חשבון ולחברות טכנולוגיה נוספות. הבניינים מושכרים בשיעור תפוסה ממוצע של כ-94%.

ההשקעה בנדל"ן ישיר בחו"ל תורמת לפיזור ההשקעות מבחינה גאוגרפית וסקטוריאלית, ונעשית במטרה להניב תשואה שוטפת ויציבה ברמת סיכון נמוכה יחסית, גם על רקע הגאות הנמשכת במחירי הנכסים הסחירים והלא-סחירים"

מדובר בנכס המשרדים הרביעי שהראל רוכשת בסן פרנסיסקו. שלושת הבניינים הנוספים שלה ממוקמים גם הם במרכז העסקים הראשי של העיר. "שוק המשרדים בסן פרנסיסקו הינו שוק חזק המהווה מוקד משיכה לחברות טכנולוגיה", נכתב בהודעת הראל, "ונהנה מביקוש הולך וגובר מחד, ומהיצע מוגבל מאידך - כתוצאה ממגבלות רגולטוריות אשר מגבילות את היקפי הבנייה בעיר. בשנים האחרונות מתאפיין השוק בעלייה משמעותית ומתמשכת בדמי השכירות, לצד גידול בשווי הנכסים באזור".    

חברת Paramount Group Inc היא חברת ריט בעלת שווי שוק של יותר משלושה מיליארד דולר, ובעלת ניסיון נרחב בשוק המקומי. מתברר, כך על פי הודעת הראל, כי שני הצדדים בחנו והוציאו לפועל כמה עסקאות משותפות יחד עד כה. את הנכס הנוכחי תנהל קרן הריט האמריקאית. 

 

בהראל אומרים לאחר השלמת העסקה כי "מדובר באפיק השקעות גדל והולך עבור הראל, לצד קבוצות מוסדיות גדולות אחרות, הנובע מהשאיפה להגביר את הנוכחות באפיקי השקעה בעלי תשואה יציבה יחסית, ריאלית, ושאינה קשורה ישירות ומיידית למדדי שוקי ההון. ההשקעה בנדל"ן ישיר בחו"ל תורמת לפיזור ההשקעות מבחינה גאוגרפית וסקטוריאלית, ונעשית במטרה להניב תשואה שוטפת ויציבה ברמת סיכון נמוכה יחסית, גם על רקע הגאות הנמשכת במחירי הנכסים הסחירים והלא-סחירים. השקעה זאת של הראל מצטרפות לתיק נכסי נדל"ן איכותי ומגוון שמטרתו להעניק לחסכון ארוך הטווח עוגן תשואתי ויציב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרדיםבנייני משרדיםנדל"ן בארה"בSouth Financial DistrictParamount Group Incנדל"ן בסן פרנסיסקוהראל ביטוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...