הופקדה "שכונת הפארק - מרכז" בחדרה: 650 דונם ו-4,300 יח"ד

בתוכנית גם כ-10,000 מ"ר מסחר, כ-2,000 מ"ר שטחי תעסוקה, כ-150 דונם עבור שטחי ציבור ועוד 52 דונם עבור פארק • מדובר בהמשכה של שכונת "אקו פארק" מצפון לה

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת הפארק - מרכז, חדרה (משרדי האדריכלים גיורא גור ושות', מן-שנער ופינצי רווה לונדון)הדמיית שכונת הפארק - מרכז, חדרה (משרדי האדריכלים גיורא גור ושות', מן-שנער ופינצי רווה לונדון)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה החליטה לאחרונה על הפקדת תוכנית "שכונת הפארק – מרכז" בחדרה. התוכנית ממוקמת מזרחית למרכז העיר חדרה, על שטח של כ-650 דונם, וממשיכה את פיתוחה של שכונת "אקו פארק" הקיימת, הגובלת בה מצפון. 

תוכנית "שכונת הפארק – מרכז" כוללת כ-4,300 יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים מגוונים של 30-9 קומות, וכ-1,200 מהן יהיו דירות קטנות. כמו כן, התוכנית תאפשר בתחומה גם דירות עבור השכרה לטווח ארוך. התוכנית הינה ביוזמת עיריית חדרה, החברות י.ח דימרי, שיכון ובינוי ואחרים, ונערכה על ידי משרדי האדריכלים גיורא גור ושות', מן-שנער ופינצי רווה לונדון.

התוכנית כוללת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) המשתלב במערך התחבורה הציבורית האזורי, וכן מעודדת הליכה ברגל ורכיבה על אופניים. מדובר בתוכנית שתייצר סביבת מגורים איכותית למגוון רחב של אוכלוסיות"

נוסף על יחידות הדיור, התוכנית מקצה כ-150 דונם לצורכי ציבור, ובכללם קרקע לקריית חינוך גדולה שתשמש את כלל העיר, כ-10,000 מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-2,000 עבור שטחי תעסוקה. במרכז התוכנית מתוכנן פארק שישתרע על שטח של 52 דונם, הממשיך את הפארק בשכונת "אקו פארק" מצפון. מנהל התכנון נמסר כי במסגרת התוכנית הושם דגש על המרחב הציבורי, ובכלל זה הקמת רשת שבילים החוצים את שטח התוכנית לאורך ולרוחב ומאפשרים הליכה בין המגורים, בפארק ובין מוסדות ציבור, כמעט ללא חציית כבישים.

מתכננת מחוז חיפה, ליאת פלד, ציינה כי "מדובר בתוכנית הממוקמת על שטח המיועד לפיתוח בתוכנית המתאר של חדרה. היא כוללת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) המשתלב במערך התחבורה הציבורית האזורי, וכן מעודדת הליכה ברגל ורכיבה על אופניים. מדובר בתוכנית שתייצר סביבת מגורים איכותית למגוון רחב של אוכלוסיות".

נזכיר כי בחודש נובמבר האחרון, במסגרת כנס חדרה לאנרגיה 19, אמר ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, כי לעיר פוטנציאל לכ-60,000 יחידות דיור בתוכניות התחדשות עירונית בלבד, במסגרת אותה תוכנית מתאר שהוזכרה כאן. לדבריו "בשנים האחרונות פועלת ועדת התכנון העירונית במרץ ומצליחה לייצר על פס הייצור שלה כ-1,200 יחידות דיור בשנה".

סביב אותו כנס הודיעה עיריית חדרה כי היא מקדמת תב"ע חדשה למתחם האנרג'י פארק בעיר – לטובת הכפלת זכויות הבנייה במקום. המטרה: אישור זכויות בנייה לעסקים ולמסחר בהיקף של כ-1.5 מיליון מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת הפארק - מרכזשכונת אקו פארקליאת פלדצביקה גנדלמןעיריית חרדההוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...