חיבור מימוני נוסף: איילון וארנו קפיטל יקצו אשראי במיליארד שקל

מסגרת האשראי תועמד על ידי ארנו קפיטל, ולצד זה מתכננת איילון להקצות פוליסות ערבויות חוק מכר בסכום זהה • "מציב את הקרן בשורה אחת עם המערכת הבנקאית"

שיתוף הכתבה
נציגי ארנו קפיטל ואיילון חברה לביטוח (יח"צ)נציגי ארנו קפיטל ואיילון חברה לביטוח (יח"צ)

קרן הנדל"ן ארנו קפיטל בשליטתה של דנה סנדר, ואיילון חברה לביטוח, חתמו אתמול (ג') על הסכם שיתוף פעולה שבמסגרתו תעניק ארנו קפיטל מעטפת פיננסית מלאה ליזמי נדל"ן, שתכלול מסגרות אשראי לבנייה, לרבות השלמות הון עצמי וכל יתר שירותי המימון הנדרשים ליזמים במסגרת ליווי תהליכי בנייה, בעוד איילון חברה לביטוח תנפיק את הפוליסות עפ"י חוק המכר. כחלק מההסכם מתכוונת ארנו קפיטל להעמיד ליזמי נדל"ן מסגרות אשראי של כמיליארד שקל במהלך השנה, ויונפקו פוליסות ערבויות חוק מכר בסכום זהה על ידי איילון.

ארנו נדל"ן עוסקת בניהול השקעות אלטרנטיביות, בדגש על מימון חוץ-בנקאי למיזמי נדל"ן בישראל, כנגד שעבוד של נכסי הפרויקטים. ההלוואות בקרן נעשות בפיזור רחב ליזמים שונים באזורים אטרקטיביים ומבוקשים בישראל – לטובת יזמות רגילה, מחיר למשתכן , אובליגו, תמ"א 38 ועוד. יו"ר הדירקטוריון של השותפות הוא דרור נגל, ודנה סנדר היא מנכ"לית ומייסדת הקרן.

סנדר: "ישנו ביקוש גובר לפתרונות מימון חוץ-בנקאי למיזמי נדל"ן ואני בטוחה ששיתוף הפעולה עם איילון חברה לביטוח יסייע לנו ביישום האסטרטגיה והמשך התבססותנו כשחקן מוביל בענף מימון הנדל"ן בישראל"

חברת הביטוח איילון נמצאת בבעלות איילון אחזקות, שהוקמה בשנת 1976 על ידי לוי יצחק רחמני, שהוא וקרוביו מחזיקים כיום ב-68.78% ממניות החברה. לחברה כמה חברות העוסקות בתחום הנדל"ן, ובהן זיסו חברה לבניין ופיתוח, איילון ח.ל.ב נכסים והשקעות, מ. עירן בניה ואחזקות 2001 ועוד. את איילון חברה לביטוח ייצגו וליוו בעסקה עו"ד מיכל מגידו, מנהלת מחלקת ערבויות מכר וביצוע בחברה, עו"ד דלית מכטינגר, מנהלת מחלקת נדל"ן וליווי פרויקטים במשרד עורכי דין אברהם ללום ושות' אשר מייצג את חברת איילון ועו"ד מיכל אזולאי ממשרד עורכי הדין ישראל שלו.
 
בהודעת קרן ארנו קפיטל נכתב כי היא "מיישרת קו עם המערכת הבנקאית ומציעה תנאי אשראי השווים לאלו המקובלים היום בפרויקטים עתירי מסגרות. המהלך יחשוף את הקרן לפרויקטי תמ"א ופינוי-בינוי שיגדילו משמעותית את היקף פעילות הקרן".

נציין כי במהלך 2019 השלימה קרן ארנו חמישה סבבי גיוס מוצלחים בהיקף של יותר מ-160 מיליון שקל. נכון לסוף 2019, כך על פי הקרן, מרבית הכספים שגויסו הוקצו לפרויקטים המפוזרים באזורי ביקוש בישראל. נוסף על כך, בתחילת החודש השלימה הקרן הנפקה ראשונה לציבור של יחידות השתתפות מכוח תשקיף והפכה לשותפות מוגבלת ציבורית. 

דנה סנדר, מנכ"לית ומייסדת קרן ארנו קפיטל , אמרה: "ההסכם מציב אותנו בשורה אחת עם המערכת הבנקאית והתנאים הבנקאיים המקובלים היום למיזמי נדל"ן עתירי מסגרות. ישנו ביקוש גובר לפתרונות מימון חוץ-בנקאי למיזמי נדל"ן ואני בטוחה ששיתוף הפעולה עם איילון חברה לביטוח יסייע לנו ביישום האסטרטגיה והמשך התבססותנו כשחקן מוביל בענף מימון הנדל"ן בישראל".

סנדר התארחה בנובמבר האחרון בפרק 53 של פודקאסט מגדל בבל, ודיברה בו בהרחבה על עולם המימון החוץ-בנקאי:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דנה סנדרמימוןמימוןארנו קפיטלאיילון חברה לביטוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...