1,434 דונם: הופקדה התוכנית למתחם הלוגיסטי בנמל חיפה החדש

המתחם יכלול קרוב ל-700,000 מ"ר שטחי תעסוקה, ועוד כ-21,000 שטחי מסחר • מדובר בתוכנית נוספת המאושרת במסגרת תוכנית המתאר הארצית לנמל המפרץ

שיתוף הכתבה
מפרץ חיפה (שאטרסטוק)מפרץ חיפה (שאטרסטוק)

התקדמות נוספת בהקמת נמל חיפה החדש: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה הפקידה בימים האחרונים את תוכנית המתאר המקומית להקמת מתחם לוגיסטי של חברת נמלי ישראל בתחום נמל הים החדש בעיר. שטח התוכנית הוא 1,434 דונם, בסמוך לפארק מורד נחל קישון אשר גם הוא הולך ומתהווה אט-אט.

התוכנית כוללת בין היתר "יצירת מסגרת תכנונית להקמת מתחם לוגיסטי עורפי עבור מרחב נמל חיפה, לפיתוח שטחים איכותיים לטובת השרשרת הלוגיסטית ולחיזוק הכלכלה הלאומית המקומית"; הסדרה סטטוטורית של המעגנה במקום, מעגנת שביט, על שימושיה הקיימים והעתידיים; קביעת הנחיות לתוכניות בינוי; טיפול בממשקים בין פעילות עורף הנמל לבין פארק מורד נחל קישון; קביעת הנחיות סביבתיות ועוד.

התוכנית היא חלק מתוכנית הקמת פארק נמלי ישראל - חיפה. "יישום התוכנית מהוה כ-10% מהפרוגרמה אשר הוכנה על ידי חברת Royal Haskoning הבינלאומית, במסגרת התכנון האסטרטגי לפיתוח עורף נמל חיפה, שאושרה גם במסגרת הליכי תוכנית המתאר הארצית לנמל חיפה, תמ"א 13/ב/1", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "תחום התוכנית הינו מפרץ חיפה, מדרום לדרך משה דיין, בין נמל הקישון במערב לבין מחלף יגאל ידין במזרח. 

לתוכנית ממשק רחב עם פארק מורד נחל הקישון. מערך התנועה שבתוכנית זהה למערך הכלול בתוכנית הפארק ומספק בין היתר גישת מבקרים לפארק. התוכנית קובעת ייעודי קרקע, היקפי בנייה, הוראות עקרוניות ומתחמי פיתוח עיקריים. עם זאת, התוכנית אינה משנה את אופי השימושים ביעוד על פי תוכנית מאושרת אחרת - פארק מורד נחל הקישון". עוד נכתב בדברי ההסבר לתוכנית כי היא  מגדירה שימור של שני מתחמי עצים בוגרים כפתוחים לציבור.

כאמור, מדובר בתוכנית החולשת על פני 1,434 דונם, וכוללת 699,009 מ"ר לתעסוקה, ועוד 21,732 מ"ר למסחר. יזמית ומגישת התוכנית היא חברת נמלי ישראל – פיתוח ונכסים. תמ"א 13/ב/1 שבה כלולה תוכנית זו היא "תוכנית מתאר ארצית למבנים הימיים במפרץ חיפה", שמכוחה אושרו היתרי בנייה למבנה הימי של נמל המפרץ.

בדצמבר האחרון אושרה תוכנית נוספת באזור זה – תוכנית לפיתוח עורף הנמל, אשר בין היתר קובעת הוראות באשר ל"פיתוח הפעילות הנמלית הכלכלית במפרץ חיפה" לאחר פינויו של בסיס חיל האוויר מהמתחם. התוכנית מאפשרת, בין היתר, הקמה של פארק לוגיסטי בן 380 דונם במקום, כמו גם הארכת מסלולי שדה התעופה הקיים במקום, לטובת קליטת טיסות בינלאומיות בכמות גדולה יותר בהשוואה להיום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...