בשל הקורונה: הוארכה עד יוני אשרת שהייה ל-1,700 פועלים מסין

כ-1,000 עובדי בנייה אמורים היו להגיע לישראל בעת הקרובה, אך המצב במדינתם אינו מאפשר זאת • הממשלה אישרה הארכת שהייה לעובדים הנמצאים כאן, כדי למנוע מחסור

שיתוף הכתבה
פועלי בניין מסין. הוותיקים יישארו כאן לפחות עד סוף יוני 2020 (שאטרסטוק)פועלי בניין מסין. הוותיקים יישארו כאן לפחות עד סוף יוני 2020 (שאטרסטוק)

על רקע המצב המורכב בסין בעקבות התפרצות וירוס הקורונה במדינה, החליטה הממשלה היום (א') לאשר את הארכת שהייתם של 1,700 עובדי בנייה מסין אשר כבר נמצאים כאן בישראל – זאת במטרה למנוע מחסור בעובדים בענף הבנייה.

ההצעה, של שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא-ביטון, מאפשרת להאריך את שהייתם של עובדים אלו – שהיו אמורים לעזוב את הארץ בקרוב – עד ליוני 2020. זאת משום שכ-1,000 פועלים חדשים, שהיו אמורים להגיע לארץ החל ממחר, לא יוכלו להגיע לפי שעה בשל התפרצות הווירוס ובשל מגבלות משרדי הבריאות בסין ובישראל.

עקב התפרצות נגיף הקורונה הוחלט להשאיר את העובדים הוותיקים עד סוף יוני, ובשלב זה להמתין בהבאת העובדים החדשים. מדיניות זו תיבחן שוב לקראת תום ההארכה. כדי לתת מענה לדרישות ענף הבנייה לידיים עובדות, צפויים להגיע עוד כ-500 עובדים ממולדובה וכ-500 עובדים מאוקראינה"

בדצמבר האחרון ערך משרד הבינוי והשיכון מיונים מקצועיים ל-1,000 מתוך 2,000 עובדים זרים לבניין בהתאם להסכם שנחתם בין המדינות. עובדים אלו עברו מבחנים מקצועיים קפדניים מטעם ישראל בארצם, ונמצאו עומדים בתנאי סף נדרשים לפי ההסכמים הבילטרליים בין ישראל לסין – במטרה להחליף את עובדי הבניין הוותיקים מסין שנמצאים כאן.
 
בהתאם לחוות דעת גורמי מקצוע במשרד הבינוי והשיכון, הפסקת עבודתם של כלל 1,700 עובדי בניין זרים ותיקים קודם הגעתם של העובדים החדשים (שצפויה להתעכב, כאמור, בשל המצב), עלולה להביא לפגיעה בהתקדמותם של פרויקטים חשובים של בנייה למגורים ולתשתיות למגורים המתבצעים בימים אלו. זאת, בין היתר, בהתחשב בכך שהמכסה המרבית הכוללת של עובדי בניין זרים מהמועסקים אצל קבלנים ישראלים באמצעות תאגידי הבניין, עומדת על 15,300 עובדים.
 
על פי ההחלטה, כאמור, מוארכת תקופת העבודה של אותם 1,700 עובדי בניין וותיקים שעדיין נמצאים בישראל, עד לסוף יוני 2020, כפי שנקבע בהחלטה 4618. נזכיר כי רק הבוקר פרסמנו כאן על השלכות אפשריות של התפשטות הקורונה על ענף הנדל"ן בסין עצמה - השלכות שיכולות לעלות לענף הסיני במאות מיליארדי דולרים.

ד"ר שאשא-ביטון, שרת הבינוי והשיכון: "כדי למנוע פגיעה ועיכובים בענף הבנייה, מאריכה הממשלה את העסקתם של עובדי בנייה ותיקים מסין שנמצאים בארץ. הדבר נדרש על מנת להבטיח שגם במצבים חריגים כמו המצב כעת, לא תיפגע תנופת הבנייה בישראל, לטובת רוכשי הדירות".

בני דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "מחובתנו, כמשרד האמון על ענף הבנייה בישראל, לפעול ולהיערך לכל תרחיש, ולהבטיח המשך תקין של פרויקטי בנייה ותשתיות בארץ. על כן אנו פועלים כל העת להבאת פועלי בנייה לענף, בהתאם להסכמים בילטרליים עם מדינות שונות. במיוחד היום חשוב לוודא כי מכסת העובדים מסין לא תיפגע לאור מגפת הקורונה, ולשם כך נועדה החלטת הממשלה שאושרה היום".
  
נתנאל לפידות, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות במשרד: "עקב התפרצות נגיף הקורונה, ולאחר התייעצות עם משרד הבריאות, הוחלט להשאיר את העובדים הוותיקים עד סוף יוני, ובשלב זה להמתין בהבאת העובדים החדשים. מדיניות זו תיבחן שוב לקראת תום ההארכה ובכפוף להנחיות משרד הבריאות. נוסף על כך, וכדי לתת מענה לדרישות ענף הבנייה לידיים עובדות, צפויים להגיע עוד כ-500 עובדים ממולדובה וכ-500 עובדים מאוקראינה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןבני דרייפוסיפעת שאשא-ביטוןבנייה למגוריםנתנאל לפידותפועלי בנייןפועלי בניין מסין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...