קבוצת חג’ג’ מכרה שטחי מסחר במגרש בגוש הגדול ב-89 מיליון שקל

מדובר במגרש איינשטיין 33ב, שאותו רכשה החברה ב-120 מיליון שקל בשנת 2013 • סך שטחי המגרשים שנמכרו – 1,300 מ"ר, לצד חניון עם 50 מקומות חניה

שיתוף הכתבה
האחים צחי ועידו חג’ג’, בעלי קבוצת חג’ג’ (טל צ’יקורל)האחים צחי ועידו חג’ג’, בעלי קבוצת חג’ג’ (טל צ’יקורל)

קבוצת חג'ג' מתחילה לממש חלק מזכויותיה במגרשים בגוש הגדול שבצפון תל אביב, באזור רחוב איינשטיין המרכזי: החברה מעדכנת הבוקר (ד') כי חברת הבת שלה, מלון רג'נסי ירושלים, ושותפיה לבעלות על שטחי המסחר בפרויקט איינשטיין 33ב, התקשרו בהסכם למכירת כלל שטחים אלו תמורת 89 מיליון שקל.

השטחים בנויים על פני 1,300 מ"ר, וכוללים כ-950 מ"ר שטחים הצמודים למסחר שאחת הקומות התחתונות, כ-390 מ"ר שטחי גלריה ועוד שטחי חניון ציבורי, שכוללים 50 חניות. בדו"ח החברה המסכם את הרבעון השלישי של 2019 צוין כי רג'נסי אכן זכתה להצעה לרכישת שטחי המסחר בפרויקט. באותו דו"ח נכתב כי רוב שטחי המסחר במתחם אוכלסו, ושאר השטחים המושכרים נמצאים "בשלבי עבודת התאמה". רג'נסי ושותפיה במתחם התקשרו בשבעה הסכמי שכירות, לתקופות של בין 3 ל-5 שנים. הדו"ח מציין עוד כי דמי השכירות הצפויים לרג'נסי מהסכמים אלו לא צפויים להיות מהותיים לחברה בשנת 2019".

בהודעת קבוצת חג'ג' מהיום נכתב עוד כי חלקה של רג'נסי בתמורה הכוללת הוא כ-61 מיליון שקל, וכי הרווח הצפוי לפני מס כתוצאה ממכירת הנכסים עומד על כ-32 מיליון ₪. "מרבית התמורה, כ-80 מיליון שקל, הועברה עם חתימת הצדדים על ההסכם ומסירת החזקה בממכר על ידי הרוכש לחשבון נאמנות", נכתב בהודעת קבוצת חג'ג', "ויתרת התמורה תשולם על ידי הרוכש עד לסוף החודש.

יתרת התמורה תשולם על ידי הרוכש עד לסוף החודש. יצוין כי ביחס ליתר שטחי המסחר של החברה במתחם איינשטיין, החברה והרוכש מצויים במו"מ לגבי אפשרות מכירתם לרוכש - אולם אין כל ודאות שמו"מ זה יבשיל לחתימת הסכם מחייב או מה יהיו היקף העסקה ותנאיה"

ההסכם כולל מנגנון פיצוי מוסכם בגין הפרה יסודית של הוראות ההסכם אשר לא תוקנה על ידי הצד המפר, בשיעור של 10% מהתמורה לצד הנפגע, וזאת מבלי לגרוע מכל סעד אחר שלו יהיה זכאי הצד שנפגע. יצוין כי ביחס ליתר שטחי המסחר של החברה במתחם איינשטיין, החברה והרוכש מצויים במו"מ לגבי אפשרות מכירתם לרוכש - אולם אין כל ודאות שמו"מ זה יבשיל לחתימת הסכם מחייב או מה יהיו היקף העסקה ותנאיה".

קבוצת חג'ג' החלה ברכישה של מגרשים ברחוב איינשטיין, שבתחום הגוש הגדול – בצמוד לקניון רמת אביב – כבר בשנת 2010. היא רכשה במקום חמישה מגרשים, ובכולם גיבשה קבוצות רכישה. על פי התוכניות שהגישה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, היא מתכוונת להקים 695 יחידות דיור במגרשים אלו, וכן שטחי מסחר בשטח של 19,000 מ"ר. במרץ אישרה הוועדה המקומית את התוכנית, לאחר שדחתה כמה וכמה התנגדויות שהוגשו לה. יש לציין, כפי שאפשר להבין מההודעה העדכנית שיצאה היום, כי חלק מהמתחם כבר בנוי ומאוכלס.

עוד נציין כי בחודש יולי אישרה הוועדה המחוזית תל אביב תוכנית נוספת של קבוצת חג'ג' שמקודמת באמצעות חברת רג'נסי – פרויקט להקמת מגדל בן 40 קומות במתחם שד"ל, סמוך לשדרות רוטשילד. מדובר במגדל מגורים ומלונאות שבו מחזיקה הקבוצה באופן חלקי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביבקבוצת חג'ג'מגרש איינשטיין 33במתחם שד"למלון רג'נסי ירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...