מטה הדיור הלאומי מחריף הטון כלפי המשקיעים ומשפרי הדיור

סביב סגירת הגרלת מחיר למשתכן העשירית, מכריז סמנכ"ל המטה: "נטישת המשקיעים נמשכת ופרק הזמן שלוקח למשפרי הדיור למכור את דירתם רק הולך ומתארך"

שיתוף הכתבה

החרפה נוספת של הטון מכיוון מטה הדיור הלאומי כלפי המשקיעים ומשפרי הדיור: במסגרת הודעת משרד הבינוי והשיכון שפורסמה היום (א') על סגירת ההגרלה הנוספת של התוכנית, מציין סמנכ"ל המטה, ניר מסיקה, את הנתון שפורסם לא מזמן, לפיו עסקאות התוכנית חצו את רף 50 האחוזים מתוך סך העסקאות בשוק, ואומר באותה הנשימה: "הביקוש הרב מצד הזכאים בהגרלה העשירית מוכיח מעל לכל ספק - תוכנית מחיר למשתכן ממשיכה לעצב את שוק הנדל"ן בישראל. נטישת המשקיעים נמשכת ופרק הזמן שלוקח למשפרי הדיור למכור את דירתם רק הולך ומתארך. כל האינדיקציות מצביעות על מגמה ברורה, שאינה משתמעת לשתי פנים". 

הביקוש הרב מצד הזכאים בהגרלה העשירית מוכיח מעל לכל ספק - תוכנית מחיר למשתכן ממשיכה לעצב את שוק הנדל"ן בישראל. נטישת המשקיעים נמשכת ופרק הזמן שלוקח למשפרי הדיור למכור את דירתם רק הולך ומתארך. כל האינדיקציות מצביעות על מגמה ברורה, שאינה משתמעת לשתי פנים"

נראה כי הצהרה זו מבשרת על החרפה של הטון מכיוון מטה הדיור הלאומי בכל הנוגע ליחס אל המשקיעים ואל משפרי הדיור, זאת במסגרת הצעדים השונים שבהם נקטה הממשלה בשנים האחרונות כחלק מהמאבק בעלייתם המתמשכת של מחירי הדיור. נזכיר בהקשר זה כי בשישי האחרון פורסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדד מחירי הדיור העדכני, ולפיו מחירי הדירות ירדו ב-0.2%.

תוצאות ההגרלה העשירית: 2,534 זוכים ב-2,558 יחידות דיור

משרד הבינוי והשיכון ומטה הדיור הלאומי פרסמו היום, כאמור, את תוצאות הגרלת מחיר למשתכן העשירית, שיצאה לדרך בסוף ינואר: 2,534 זוכים נרשמו בהגרלה, מתוך 21,423 משקי בית שהשתתפו בהגרלה. 156 מהזוכים שייכים לסדרה א', 680 שייכים לסדרה ב' ו-1,698 משתייכים לסדרה ג'. 1,178 הם משקי בית משלוש הסדרות, המוגדרים בני מקום ביישוב שבו זכו. בשעות הקרובות יושלם פרסום שמותיהם של כלל הזוכים.
 
בהגרלה העשירית הוגרלו 2,558 יחידות דיור ב-12 יישובים ברחבי הארץ: ירושלים, חיפה, אשקלון, בית שמש, אור יהודה, עפולה, אריאל, נתיבות, אופקים, שדרות, אלפי מנשה ומדרשת בן גוריון. האחרונה השתתפה בפעם הראשונה בהגרלה במסגרת התוכנית. ההגרלה נפתחה ב-22 בינואר, ונסגרה ב-30 בינואר. 

מרבית היחידות שיוגרלו הינן באזורי הביקוש, לצד יישובים נוספים בכל רחבי הארץ, ולראשונה גם ביישוב כפרי כדוגמת מדרשת בן גוריון בנגב. מרבית הדירות החדשות שנמכרות היום בשוק הנדל"ן הישראלי הן דירות במיזמי מחיר למשתכן , במחירים אטרקטיביים ובמפרט מחייב גבוה"

היישובים המבוקשים ביותר בהגרלה היו ירושלים, עם 8,432 נרשמים; אור יהודה, עם 7,698 נרשמים; בית שמש, עם 7,462 נרשמים; וחיפה, עם 2,937 נרשמים. מתוך כלל הנרשמים להגרלה העשירית, 8,611 נרשמו כבני מקום להגרלה ביישוב שבו הם מתגוררים. כ-700 מיחידות הדיור בהגרלה הוגרלו בעדיפות לבני מקום ביישוב מגוריהם.

במשרד הבינוי והשיכון מציינים כי כ-65% מיחידות הדיור שהוגרלו בסבב זה של מחיר למשתכן נמצאות באזורי הביקוש: 523 יחידות דיור נרשמים זכו בעיר ירושלים, בשכונות רמות (קאנטרי) ובשכונת רוממה; 302 זוכים בחיפה; 725 זוכים בבית שמש ו-113 זוכים באור יהודה. 
 
יחידות הדיור שהוגרלו יתווספו לכ-73,000 יחידות דיור שהוגרלו עד כה במסגרת תוכנית מחיר למשתכן , ב-84 יישובים שונים בארץ - מתוך כ-100,000 יחידות דיור אשר שווקו בהצלחה לקבלנים. "נכון להיום, ליותר מ-52,000 מיחידות הדיור ישנו היתר בנייה מלא או היתר בתנאים", נמסר ממשרד הבינוי והשיכון. "ב-2019 לבדה ניתנו היתרי בנייה לכ-20,000 יח"ד בתוכנית". 

עוד נמסר מהמשרד כי כ-70,000 נרשמים כבר זכו בדירה במחיר מפוקח במסגרת התוכנית, מהם כ-26,000 בני מקום. כ-5,630 זוכים כבר קיבלו את דירתם במסגרת תוכניות מחיר למשתכן ומחיר מטרה, ביישובים ירושלים, דימונה, לוד, רעננה, ראשון לציון, חיפה, קריית מוצקין, עפולה, שדרות, ראש העין, יבנה, טירת הכרמל, עתלית, רכסים, נהריה, בית שמש, נתניה, מעלות תרשיחא, דימונה, פרדסיה, ירוחם ואילת.
 
בנימין דרייפוס, מ"מ מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "היקפי ההרשמה הגדולים שנרשמו גם להגרלה העשירית מעידים על המשך אמון הציבור בתוכנית. בהגרלה זו, לראשונה, הגדלנו את מספר יחידות הדיור ללא עדיפות בין הסדרות, וכתוצאה מכך כ-80% מהמשתתפים הינם זכאי סדרה ג'".
 
אריאל רוזנברג, מ"מ מנהל אגף בכיר שיווק במשרד מסר כי "מדובר במספר הנרשמים השני בהיקפו מתוך שבע ההגרלות הגדולות האחרונות. מרבית היחידות שיוגרלו הינן באזורי הביקוש, לצד יישובים נוספים בכל רחבי הארץ, ולראשונה גם ביישוב כפרי כדוגמת מדרשת בן גוריון בנגב. מרבית הדירות החדשות שנמכרות היום בשוק הנדל"ן הישראלי הן דירות במיזמי מחיר למשתכן , במחירים אטרקטיביים ובמפרט מחייב גבוה".
 
זאב בילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי: "מטה הדיור הלאומי, בשיתוף משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, ממשיכים לקדם במלוא המרץ פתרונות לזוגות צעירים בישראל. אני שמח על ההיענות הגבוהה של זכאי התוכנית ועל נתוני ההרשמה להגרלות בכל רחבי הארץ. נמשיך ליצור פתרונות דיור הוגנים וראויים בכל רחבי המדינה, ונאפשר לעוד ועוד זוגות צעירים לרכוש דירה במחיר שפוי והוגן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמשרד הבינוי והשיכוןמשה כחלוןבני דרייפוסזאב בילסקימשרד האוצרניר מסיקהאריאל רוזנברגמטה הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...