נמלי ישראל מעדכנת: "התקבל אישור הממשלה להפעלת חברות הנמלים"

על פי הודעת החברה לרשות לניירות ערך, אישרה הממשלה את הקמתן של שתי חברות בנות ממשלתיות – אחת בנמל אשדוד והשנייה בנמל חיפה • השתיים יהיו חברות פרטיות

שיתוף הכתבה
נמל אשדוד הקיים (שאטרסטוק)נמל אשדוד הקיים (שאטרסטוק)

הממשלה אישרה לחברת נמלי ישראל את הקמתן של שתי חברות בנות, האחת עבור נמל אשדוד והשנייה עבור נמל חיפה, במסגרת תהליך פתיחת התחרות בנמלים. כך הודיעה היום (א') חברת נמלי ישראל בהודעה לרשות לניירות ערך. המטרה: מתן שירותי ים. שתי החברות יהיו חברות פרטיות מוגבלות במניות, שפעילותן תמומן מההכנסות ממתן שירותי ים.

בהודעת נמלי ישראל נכתב כי מטרותיה של כל אחת מהחברות תהיה "ביצוע פעולות לניהול התעבורה הימית של כלי השיט בשגרה ובחירום, ומתן שירותים בהתאם בתחום נמל אשדוד או חיפה, לפי העניין, כפי שייקבע על ידי שר התחבורה בהסכמת שר האוצר בכתב הסמכה לחברה או לחברות הבנות.

שר התחבורה ושר האוצר הונחו לעשות שימוש בסמכותם כך שהחברה תהא רשאית להעניק את שירותי הים באמצעות חברות הבנות, וזאת עד שיפעלו לקידום תיקון חקיקה שיסדיר את האפשרות להסמיך את חברות הבנות כתאגידים מורשים, כהגדרת מונח זה בחוק רשות הספנות והנמלים, וכן עד שתתוקן החקיקה כך שתתווסף המטרה כאמור לתפקידי החברה בהתאם לחוק".

בהתאם להחלטת ממשלה הוחלט להנחות את השרים לשקול להפעיל את סמכויותיהם כך שחברת הבת שאליה הועברה הפעילות האמורה תיתן את אותה פעילות באופן בלעדי בכל תחום הנמל שלגביו הוסמכה, עד לשנת 2054 או עד לתום תקופת ההסמכה, לפי המוקדם מבין השניים"

עוד נכתב בהודעה כי הובהר שלא הוגבלה חשיפה כלכלית של החברה לפעילות חברות הבת. "בהתאם להחלטת הממשלה, החברה וחברות הבנות תחתומנה על ההסכמים להסדרת מכלול הנושאים הרלוונטיים ליחסי הגומלין ביניהן, לרבות מערכת ההתחשבנות בין החברות. בהתאם להחלטת ממשלה הוחלט להנחות את השרים לשקול להפעיל את סמכויותיהם כך שחברת הבת שאליה הועברה הפעילות האמורה תיתן את אותה פעילות באופן בלעדי בכל תחום הנמל שלגביו הוסמכה, עד לשנת 2054 או עד לתום תקופת ההסמכה, לפי המוקדם מבין השניים".

על פי ההודעה, אישרה הממשלה לחברת נמל חיפה ולחברת נמל אשדוד – המפעילות את הנמלים הקיימים כיום, להתקשר עם חברת נמלי ישראל או עם חברות הבת "בהסכם להעברת כל הפעילות, הנכסים וההתחייבויות של מחלקת הים של חברת הנמל הרלוונטית, בתמורה לשווי הוגן כפי שייקבע על ידי מעריכי שווי מוסכמים, בכפוף להחלטת דירקטוריון של החברות הרלוונטיות".

נזכיר כי לאחרונה נרשמה התקדמות בשתי תוכניות להקמת הנמל החדש במפרץ חיפה: תוכנית לפיתוח עורף הנמל, שהופקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה בתחילת חודש דצמבר האחרון, ותוכנית להקמת מתחם לוגיסטי חדש בנמל, שהופקדה גם היא על ידי המחוזית, בתחילת חודש זה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נמל אשדודנמל חיפהחברת נמלי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...