אלרוב נדל"ן: "צפויה ירידה בהכנסות החברה ממלונותיה בשל הקורונה"

החברה מעריכה כי בחודשים הראשונים של 2020 ייפגעו ההכנסות הן במלונות בישראל והן באירופה • עיקר הירידה – "מביטול הזמנות קיימות ומירידה בהזמנות עתידיות"

שיתוף הכתבה
בעל השליטה באלרוב נדל"ן, אלפרד אקירוב (התאחדות התעשיינים)בעל השליטה באלרוב נדל"ן, אלפרד אקירוב (התאחדות התעשיינים)

תחזית שלילית נוספת סביב פגעי נגיף הקורונה: חברת אלרוב נדל"ן מעדכנת הבוקר (ב') כי בחודשים הראשונים של שנת 2020 צפויה ירידה בכנסות החברה ממלונותיה, בישראל ובאירופה. "עיקר הירידה נובעת מביטול הזמנות קיימות, וכן מירידה בהזמנות עתידיות אשר להערכת החברה, ככל הנראה, נובעות מאירוע נגיף הקורונה והשלכותיו, בין היתר, גם על התיירות בארץ ובאירופה".

החברה מצהירה כי היא עוקבת באופן שוטף אחר ההתפתחויות בעולם בקשר להתפשטות הנגיף, ובוחנת את ההשלכות על פעילותה המלונאית. "מדובר באירוע משתנה אשר אינו בשליטת החברה, וגורמים כגון המשך התפשטות הנגיף או עצירתו, החלטות של מדינות וגופים רלוונטיים בארץ ובעולם להפסיק או לחדש טיסות ליעדים שונים או שינויים בביקוש, עשויים להשפיע על החברה בהתאם".

מדובר באירוע משתנה אשר אינו בשליטת החברה, וגורמים כגון המשך התפשטות הנגיף או עצירתו, החלטות של מדינות וגופים רלוונטיים בארץ ובעולם להפסיק או לחדש טיסות ליעדים שונים או שינויים בביקוש, עשויים להשפיע על החברה בהתאם"

עוד מדגישה החברה כי מידע זה מבוסס, בין היתר, על הערכות ואומדנים שלה נכון למועד פרסום הדיווח והעברתו לרשות לניירות ערך, על סמך פרסומים בארץ ובעולם בנושא זה והנחיות הגופים הרלוונטיים, הן לחברות תעופה והן לציבור הנוסעים.

נציין כי נכון להיום לחברה חמישה מלונות פעילים באירופה ובישראל, וכי היא רואה בתחום המלונאות אפיק להשקיע ולהתרחב בו. בדו"ח המסכם של החברה לרבעון השלישי של 2019 נכתב כי "הקבוצה פועלת להרחבת תחום פעילותה המלונאית, וזאת בהתאם לאסטרטגיה לניהול בתי מלון המצויים בבעלותה ולאיתור מלונות נוספים בערים מרכזיות במערב אירופה ובניו יורק, במגמה להגיע לניהול בתי מלון בהיקף של כ-1,500 חדרים".

על פי דו"ח זה לחברה שלושה מלונות באירופה – מלון קונסרבטוריום באמסטרדם, שבו 130 חדרים, מלון קפה רויאל בלונדון עם 160 חדרים ומלון Lutetia בפריז, עם 184 חדרים. בישראל מחזיקה החברה במלון מצודת דוד, שבו 385 חדרים, ובמלון ממילא, שבו 194 חדרים. שני המלונות הללו נמצאים בירושלים. העודף התפעולי שצופה החברה ממלונותיה בשנת 2019 כולה הוא 123 מיליון שקל.

הודעה זאת של החברה באה לאחר אזהרת התאחדות הקבלנים בוני הארץ שפורסמה אתמול, על השלכות התפשטות הנגיף מבחינת שוק הנדל"ן הישראלי. לפי נשיא ההתאחדות, ראול סרוגו, המצב הנוכחי עשוי להביא לעיכוב במסירת אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךנגיף הקורונהאקירוב נדל"ןאקירוב נדל"ןאלפרד אקירובענף התיירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...