שרת הבינוי והשיכון החליטה: יוקם צוות מיוחד להערכות מצב סביב הקורונה

הצוות יכלול נציגים מהמשרד וכן נציגים מהמגזר העסקי, מהתאחדות התעשיינים ומהתאחדות הקבלנים • המטרה: "לבחון פתרונות אופרטיביים לכל אחד מהתרחישים השונים"

שיתוף הכתבה
הערכת המצב שנערכה היום (ג') בלשכת השרה (יח"צ)הערכת המצב שנערכה היום (ג') בלשכת השרה (יח"צ)

היום (שלישי) ערכה שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, הערכת מצב מיוחדת בלשכתה בהשתתפות הנהלת המשרד ונציגי הקבלנים, התעשיינים והמגזר העסקי, בנושא התפשטות נגיף הקורונה והשפעותיו על ענף הבנייה. הפגישה נערכה בתיאום עם יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, והשתתפו בו בין היתר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , בני דרייפוס, נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, וראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ .

הערכת המצב כללה סקירה של התרחישים סביב התפשטות נגיף הקורונה, של ההשלכות האפשריות על ייבוא חומרי הבנייה לישראל מסין וממדינות נוספות ושל עיכובים בלוחות הזמנים של הבנייה – זאת על רקע הודעת התאחדות הקבלנים משלשום, כי ההתפתחויות סביב התפשטות הנגיף עשויות לעכב את מסירתן של אלפי דירות בישראל.

בתום הדיון הורתה השרה שאשא-ביטון על הקמת צוות משותף להנהלת משרד הבינוי והשיכון , נציגות המגזר העסקי, התעשיינים והקבלנים, שיתכנס אחת לשבוע ויספק לשרה תמונת מצב עדכנית על השפעות הנגיף על ענף הבנייה, כדי לתת מענה ופתרונות לבעיות שיוצפו כתוצאה מהמצב. מסקנות הצוות המשותף יועברו באופן שוטף למועצה לביטחון לאומי, שמתכללת את הערכות משרדי הממשלה השונים לטיפול במצב.

נזכיר כי לאחרונה אישרה הממשלה את הצעתה של השרה, להאריך את תוקפן של אשרות השהייה לכ-1,700 עובדים סינים בישראל, לאור הקפאת כניסתם של עובדים חדשים על רקע המצב הרגיש בסין. אשרת השהייה של העובדים הוארכה נכון לעכשיו עד יוני 2020.

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון: "הוריתי על הקמת הצוות המשותף כדי לעקוב אחר השפעת המצב על ענף הבנייה בישראל, ולבחון פתרונות אופרטיביים לכל אחד מהתרחישים השונים. נמשיך בשיתוף הפעולה עם כלל הגורמים בענף הבנייה וננקוט בפעולות הנדרשות על מנת לצמצם ככל הניתן את ההשפעות העקיפות של נגיף הקורונה על לוחות הזמנים ועלויות הבנייה, כדי להגן על רוכשי הדירות הבנייה והקבלנים".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי בפועל, דובי אמיתי: "אין ספק שמגפת הקורונה מובילה להשלכות חסרות תקדים על המעסיקים במשק ועל הכלכלה הישראלית. נשיאות המגזר העסקי מלווה את כל הארגונים ועוזרת להם להתנהל תוך כדי המשבר. כעת עלינו לקבל החלטות אשר יקלו את ההשלכות הכלכליות המושתות על המעסיקים, ולמצוא פתרונות ראויים במסגרת המדינה".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "אני מודה לשרה על קיום הדיון החשוב ועל שיתוף הפעולה האדוק בין משרד הבינוי והשיכון להתאחדות הקבלנים. בשלב זה, להוציא מעליות וחלקי מעליות המיוצרים בסין, שהיבוא שלהם נפסק, עדיין לא נרשם מחסור קריטי במוצרים ובעובדים מסין, והענף 'חי' על המלאים הקיימים, אולם על המשק להיערך למצב שבו יחוסל המלאי הקיים של מוצרים אלה".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "משבר הקורונה ממחיש בצורה הפשוטה ביותר עד כמה חשובה העצמאות היצרנית של ישראל. אני מברך את שרת הבינוי והשיכון על ההחלטה לשבת יחד ולדון בהשפעות המשבר, שכבר מורגשות בישראל. מדובר במשבר מורכב המצריך שיתוף פעולה של כלל הגופים במשק ובממשלה, כמו גם רשת ביטחון ליצרנים ולקבלנים שימשיכו לפעול לטובת המשק גם במצב חירום".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיפעת שאשא-ביטוןנגיף הקורונההתאחדות בוני הארץהתאחדות התעשייניםראול סרוגודובי אמיתירון תומרנשיאות המגזר העסקי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...