לאחר עשרות שנים של בלגן: תוכנית מתאר חדשה למרחב הכנרת

המדינה מקדמת תוכנית שתסדיר את המצב התכנוני באזור: שמירה על רוב שטח הכנרת למטרות רחצה ופנאי, שימור אזורים היסטוריים וערכיים, איסור ייבוש ים לצרכי בינוי והגבלות

שיתוף הכתבה
צילום אווירי - כנרת צילום אווירי - כנרת

לאחר עשרות שנים של חוסר בתכנון, בנייה ללא אישור, והשתלטות על החופים – המדינה מקדמת תוכנית מתאר למרחב הכנרת שתסדיר את המצב התכנוני באזור. עיקרי התוכנית – שמירה על רוב שטחה של הכנרת למטרות רחצה ופנאי בלבד, שימור אזורים היסטוריים וערכיים, איסור ייבוש ים לצרכי בינוי והגבלות נוספות שנועדו לשמור על האגם. תוכנית המתאר הקודמת אושרה אי שם בשנת 1981.

ועדת המשנה של המועצה הארצית, הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) בראשות מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר, המליצה למועצה הארצית לקדם את התוכנית. לדברי זילבר, "הכנרת היא אחד הנכסים החשובים ביותר למדינת ישראל. העיקרון המנחה בתוכנית - שמירת הכנרת כמשאב ייחודי, בעל חשיבות נופית אקולוגית, תיירותית וכמקור מים. כמו כן, התוכנית עושה את האיזון הראוי בין צרכי הפיתוח ובין שמירה על ערכי הטבע במרחב הכנרת".

התוכנית מגדירה שכ-90% מחופי הכנרת יהיו שמורים וישמשו חופי רחצה בלבד וכמחצית מהשטחים במרחב יהיו שטחים מוגנים – בדגש על האזורים הייחודים בהם יהיה פיתוח מינימלי בלבד כמו שטחים פתוחים וערכיים בסביבת הכנרת, וכן אזורים הכוללים את האתרים ההיסטוריים הייחודיים ברמה הארצית והעולמית, בהם אתרי הטבילה והכנסיות, אזורי התיישבות הראשונים ואתרים ארכאולוגיים. 

עוד נקבע בתוכנית, כי תבוטל הקמת שני כפרי נופש המצויים בשטחים רגישים במרחב הכנרת וייאסר ייבוש ים לצרכי מגורים או כל בינוי אחר. עוד קובעת התוכנית את כמות מתקני השייט, הגבלות השייט ושטחים ימיים מוגנים, וכן שטחים המיועדים לתיירות כפרית. 

ארבעה סוגי חופים

תוכנית המתאר מחלקת את חופי הכנרת לארבעה סוגי חופים וקובעת בהם מגבלות לבנייה באופן שיישמר רצועת חוף: 

- קו חוף טבעי/שמור: כ-31 ק"מ מרצועת החוף, המהווים 46% מכלל רצועת החוף. חלק זה הוגדר כאזור בעל רגישות סביבתית גבוהה שנועד לטיפוח ושיקום המצב הטבעי של השטח. 

- קו חוף פנאי ונופש: כ-27 ק"מ מרצועת החוף, המהווים 40% מכלל רצועת החוף. האזור הוגדר לפיתוח חופי רחצה, לפעילות פנאי וקמפינג.

- קו חוף בחזית ים כפרית: כ-5 ק"מ מרצועת החוף, המהווים 8% מכלל רצועת החוף. האזורים הנושקים ליישובים הקיימים לאורך הכנרת וגם בהם מותרת פעילות פנאי ונופש.

- קו חוף בחזית ים עירונית: כ-4 ק"מ מרצועת החוף, המהווים 6% מכלל רצועת החוף. התוכנית מגדירה את אזור החוף העירוני של טבריה וקובעת כי התכנון בו ייעשה ע"י תכניות מקומיות. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית מתאר לכנרתועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייהדלית זילברמנהל התכנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...