מתחילים לזוז? סמוטריץ’ מודיע על כוונה לרכוש קרקעות בתוואי הרק"ל חיפה-נצרת

מדובר בעשרות חלקות בשטח הרשויות שבהן תעבור הרכבת – חיפה, קריית אתא, המוא"ז זבולון, נוף הגליל ונצרת • השר הודיע על כוונה לרכוש קרקעות גם בדרום ת"א

שיתוף הכתבה
הדמיית הרכבת הקלה חיפה-נצרת (RDV Systems)הדמיית הרכבת הקלה חיפה-נצרת (RDV Systems)

צעד ראשון קדימה בדרך לרכבת קלה בין חיפה לנצרת: שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הודיע בימים האחרונים על כוונתו לרכוש זכויות בקרקע ולקנות חזקה בקרקע עבור פרויקט הרכבת הקלה חיפה-נצרת. מדובר בהודעה שמוציא המשרד, או השר האחראי, כחלק מפרוצדורה סדורה לטובת העברת קרקעות לידי המדינה או הפקעתן, לצרכים שונים.

בהודעה נכתב כי "הקרקע דרושה לצורך תשתית ציבורית של דרך, ולפיכך אני מתכוון לרכוש את כל הזכויות בקרקע, בהתאם לפקודה. על כל אדם שיש לו חזקה בקרקע האמורה, למסור את חזקתו בה בתוך 60 ימים מיום פרסום הודעה זו.

בעל זכות בקרקע רשאי לדרוש פיצוי בשל רכישת הזכות, וזאת כנגד מסירת החזקה בה; התובע פיצויים בגין זכות או טובת הנאה כלשהן בקרקע ישלח בתוך 60 ימים מיום פרסום הודעה זו את טענותיו, בצירוף מסמכים להוכחת זכותו בקרקע".

תוואי הרכבת הקלה מתחיל בחיפה, באזור לב המפרץ, ממשיך אל קריית אתא ומשם לגבעת טל ולשפרעם, לאחר מכן אל אזור כרמיאל וביר אל-מכסור ומסיים בנוף הגליל ובנצרת. בשתי הערים האחרונות מתוכננות לרכבת הקלה עשר תחנות

הקרקעות שמבקש השר לרכוש רבות מאוד – מדובר בעשרות חלקות בתחומי היישובים, המועצות או הוועדות המרחביות שבהן עובר הקו: המועצה האזורית זבולון, המועצה האזורית חבל אשר, שטחים גליליים באזור מחלף גלעם, קריית אתא, גבעת אלונים, הקריות, חיפה, נוף הגליל, נצרת והוועדות המרחביות יזרעאלים ומבוא עמקים.

תוואי הרכבת הקלה מתחיל בחיפה, באזור לב המפרץ, ממשיך אל קריית אתא ומשם לגבעת טל ולשפרעם, לאחר מכן אל אזור כרמיאל וביר אל-מכסור ומסיים בנוף הגליל ובנצרת. בשתי הערים האחרונות מתוכננות לרכבת הקלה עשר תחנות.

מתחילים לזוז? סמוטריץ’ מודיע על כוונה לרכוש קרקעות בתוואי הרקמתחילים לזוז? סמוטריץ’ מודיע על כוונה לרכוש קרקעות בתוואי הרק

בהמשך להודעה זו מציין שר התחבורה: "הרשיתי את חברת כביש חוצה ישראל להשתמש בכל הסמכויות והזכויות שהוענקו לי או ליועץ המשפטי לממשלה לפי הפקודה, ולמלא את כל החובות שהוטלו עליי או על היועץ המשפטי לממשלה לפי הפקודה, למעט הסמכויות, הזכויות והחובות שהוטלו עליי לפי סעיפים 14 עד 14ד לפקודה, לצורך רכישת זכויות הבעלות בקרקע". חוצה ישראל נבחרה ב-2019 כחברה שתנהל את הפרויקט.

הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת אמורה לנסוע על מסילה באורך 41 ק"מ, ולעבור ב-19 תחנות ביישובים רבים בגליל. העלות המשוערת של הפרויקט כולו היא 5.9 מיליארד שקל, ואילו חברת דנה הנדסה, שזכתה במכרז הניהול לפרויקט, העריכה כי היקפו נאמד ב-160 מיליון שקל

הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת אמורה לנסוע על מסילה באורך 41 ק"מ, ולעבור ב-19 תחנות ביישובים רבים בגליל. העלות המשוערת של הפרויקט כולו היא 5.9 מיליארד שקל, ואילו חברת דנה הנדסה, שזכתה במכרז הניהול לפרויקט, העריכה כי היקפו נאמד ב-160 מיליון שקל. החברה תבצע את הפרויקט בשיתוף חברת התשתיות הספרדית IDOM.

נכון להיום הצפי לתחילת פעולתה של הרכבת הקלה הוא 2027. תחזית הנוסעים שגובשה על רקע הכנת התוכנית היא כ-100 אלף איש ביום. הרכבת צפויה לנסוע במהירות של כ-100 קמ"ש, והיא תכלול 32 קרונות שיציעו תדירות הגעה של כארבע דקות.

רכישת קרקעות – גם לטובת הרכבת הקלה בתל אביב

במקביל להודעה זו של שר התחבורה, הודיע סמוטריץ' גם על כוונתו לרכוש קרקעות באזור דרום תל אביב, לטובת הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב. מדובר בחלק 4 של השלמות התוואי, והקרקעות האמורות נמצאות בין היתר ברחובות וולפסון ושדרות הר ציון.

הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב (במסגרת תת"ל 71ב ותוכנית תא/1375) יחבר בין חולון וראשון לציון להרצליה, תוך שהוא עובר דרך תל אביב כמובן. אורכו כ-39 ק"מ, והוא כולל 62 תחנות וארבעה ק"מ תת-קרקעיים

הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב (במסגרת תת"ל 71ב ותוכנית תא/1375) יחבר בין חולון וראשון לציון להרצליה, תוך שהוא עובר דרך תל אביב כמובן. אורכו כ-39 ק"מ, והוא כולל 62 תחנות וארבעה ק"מ תת-קרקעיים. 

בחלקו הדרומי של הקו שתי "זרועות", האחת במערב ראשון לציון ובשנייה במזרחה. הקו ממשיך למרכז חולון, לצומת חולון, לאזור התחנה המרכזית בתל אביב, לרחובות קרליבך ואבן גבירול, חוצה את הירקון ומגיע לרחוב איינשטיין. בנקודה זו הוא מתפצל שוב: שלוחה אחת לכיוון אוניברסיטת תל אביב ומשם לקריית עתידים; שלוחה שנייה לאזור שדה דב, עד להרצליה פיתוח.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד התחבורהרכישת קרקעהרכבת הקלה חיפה-נצרתבצלאל סמוטריץ'פיצויים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...