הקבלנים על הכוונת של רשות המסים

שי אהרונוביץ, בכיר במיסוי מקרקעין ברשות המסים בכנס באילת: אנחנו בודקים גם את הדיווחים של הקבלנים על שיעורי הרווח

שיתוף הכתבה

הממשלה ורשות המסים מסמנת את הקבלנים בישראל ובוחנת צעדי מיסוי חדשים נגדם וכן בדיקה מעמיקה בדיווחים שלהם לרשויות המס. בכנס של ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו-בת-ים באילת חשף היום (ה') שי אהרונוביץ', סמנכ"ל בכיר מיסוי מקרקעין ברשות המסים, כי בכל שנה הרשות מסמנת לה יעדי שבהם תתמקד והשנה היא סימנה כאמור את חברות הבנייה.

לדברי אהרונוביץ', בניסיון להוריד את מחירי הדירות ובניסיון לשחרר דירות לא מכורות שתקועות בידי קבלנים , רשות המסים בוחנת צעדי מיסוי על הדירות שכבר בנויות ולא נמכרות. אהרונוביץ' טוען כי הצעד הזה נועד לדרבן את הקבלנים לשחרר את הדירות לשוק ומעריך כי ישנן כמה אלפים של דירות כאלה. הוא טען כי הקבלנים מחזיקים בדירות כי הם לא רוצים להוריד מחירים, ונשאל ע"י הקהל בכנס מה אם לא יהיו קונים, וענה – "שהקבלנים יורידו מחירים". אהרונוביץ' ענה לקבלנים בקהל שצעקו לעברו ואמר כי "אין מה לעשות – חלק מהכלים של הממשלה זה צעדי מיסוי. תראו איך צעדי המיסוי נגד המשקיעים עשה את שלו בשוק".

אהרונוביץ אמר גם כי רשות המסים בוחנת עוד צעד נגד הקבלנים: בדיקה מעמיקה של דיווחי הרווחיות שלהם למדינה. "עשינו עבודה גם בנושא הרווחיות של חברות קבלניות ולטעמנו יש בעייתיות עם הדיווחים של חלק מהקבלנים וזה ייכנס לבדיקה. נבחן אם אחוזי הרווח המדווחים תואמים לרווחים בפועל מהפרויקטים", אמר.

אהרונוביץ' הזכיר גם כי בתחילת 2019 נכנס לתוקף חוק הצמצום בשימוש במזומן בישראל, לפיו כל רוכש נדל"ן יחויב להצהיר מהם מקורות המימון שלו ומאיפה הכסף הגיע. מי שלא ידווח לא יקבל אישור לטאבו. 

בכיר רשות המסים ציין גם נקודות אור בעבודה משותפת בין רשות המסים לקבלנים, בנושא רישום נכסים בטאבו – מילוי טפסי 50. לדבריו "נצברו חובות ממילוי טפסי 50 על ידי קבלנים בסכומים של 4 מיליארד שקל בערכי קרן, כלומר יש המון פרויקטים שלא יכלו להירשם ובעזרת הארגון בחודשים האחרונים הנושא החל להיות מוסדר". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מיסוי מקרקעיןעו"ד שי אהרונוביץ'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...