"נראה כי כל ההליך נגד חברת בן גלים נועד לקדם ולפרסם את ממונה חוק המכר"

אתמול הודיע משרד הבינוי והשיכון כי פתח בהליך מנהלי בסך של 255,000 שקל נגד קבוצת בן גלים, בחשד לעבירות על חוק המכר

שיתוף הכתבה
ממונה חוק המכר, עמית גריידי (יח"צ)ממונה חוק המכר, עמית גריידי (יח"צ)

ביקורת קשה של נאמני קבוצת הנדל"ן בן גלים על ממונה חוק המכר, עמית גריידי, זאת בעקבות הודעת משרד הבינוי והשיכון אתמול (ב') על פתיחת הליך מנהלי נקד הקבוצה, בחשד לעבירות חוק המכר. הנאמנים, עו"ד איתי פריימן ועו"ד אמיר פלמר, התרעמו על כך שעובדת פתיחת ההליך פורסמה בתקשורת אתמול, וטענו כי מדובר במהלך שנעשה לצורכי פרסום בלבד.

"צר לנו שממונה חוק המכר, שהינו בעל תפקיד ציבורי מעין שיפוטי, רץ לפרסם את העניין בתקשורת - כנראה מתוך רצון לזכות בפרסום - וזאת בד בבד עם בקשתו לקבל תשובה לטענות עד ליום 1.4.20. יודגש כי יש לחברה תשובה לטענות, וכי לפי בדיקת הנאמנים החברה לא עברה כל עבירה על חוק המכר, אולם נראה כי עצם ההדלפה של הממונה לתקשורת פוגעת בהליך מנהלי תקין.

יתרה מכך, הממונה הסתיר את העובדה הידועה לו כי החברות מצויות בהליך חדלות פירעון, ולכן היחידים שיכולים להיפגע מניהול ההליך הם נושי החברה ובכללם הדיירים עצמם. אז על מי באמת מגן הממונה? בוודאי לא על הדיירים. נראה כי כל ההליך נועד לקדם ולפרסם אותו".

נציין כי על פי הודעת המשרד מאתמול מדובר בהליך מנהלי בסך של 225,000 שקל, שנפתח מול חברות בקבוצת 'בן גלים' - "בן גלים חברה ליזמות ונכסים בע"מ" ו"גבי בן גלים חברה לבניין בע"מ", זאת משום שעלה החשד כי החברה התקשרה עם רוכש דירה כך שכספים נגבו ממנו בניגוד להוראות חוק המכר, וכי ישנו חשש מהותי לכספיו. "ממונה חוק המכר פונה לציבור רוכשי הדירות מקבוצת בן גלים ומבקש ליצור קשר", נכתב בהודעה, "אם עולה החשש כי כספים בגין רכישת דירות הועברו לחברה בניגוד לחוק".

ממונה חוק המכר גריידי אף מזמין רוכשי דירות בפרויקטים השונים של החברה לפנות אליו בטלפון 02-5847910 או במייל של יחידת חוק המכר, dira@moch.gov.il.

"נזכיר כי כל אדם אשר רוכש דירה חדשה מקבלן בישראל זכאי להגנות הקבועות בחוק, כאמור", נכתב בהודעת המשרד. "עובדי משרד הבינוי והשיכון מבצעים ביקורות יזומות בנושא, מעניקים מענה לפניות הציבור ועורכים בדיקות ביחס לכל מידע שמתקבל בנושא, בדגש על מידע המקים חשד להפרת הוראות החוק. באפשרות כל רוכש דירה אשר חושד כי נפגע מעבירת חוק המכר לדווח על כך לממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון".
 
שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון: "אנו משתמשים בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי להגן על רוכשי הדירות. ההליך המנהלי שנפתח מהווה סנקציה כלכלית כנגד גביית כספים בניגוד לחוק, ולא נהסס להשתמש בו במקרה הצורך. אנו קוראים לציבור לפנות ליחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון בכל מקרה בו מתעורר חשד להטעיית ציבור הרוכשים".

ממונה חוק המכר, עמית גריידי: "כל גבייה של כספים אשר נעשית בניגוד לחוק תיענה באכיפה משמעותית כנגד מוכר הדירה. גבייה של כספי רוכשי דירות יכולה להיעשות בהתאם להוראות חוק המכר בלבד. כאשר התשלום בגין הדירה עולה על 7% משוויה, יש לספק לרוכש בטוחה לכספים. יחידת חוק המכר ועובדיה זמינים לציבור רוכשי הדירות בכל שאלה ועזרה הנדרשת להם". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידיממונה חוק המכרמשרד הבינוי והשיכוןיפעת שאשא-ביטוןגבי בן-גלים חברה לבניןגבי בן-גלים חברה לבניןגבי בן-גלים חברה לבניןעו"ד איתי פריימןעו"ד אמיר פלמר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...