גלנט: הקבלנים צריכים להרוויח - אבל רווח הוגן לא על חשבון הציבור

שר הבינוי והשיכון בכנס באילת: קבלנים שיעשו התחדשות עירונית בפריפריה יקבלו זכויות בנייה בהיקף שני דונם במרכז הארץ

שיתוף הכתבה
כנס ארגון הקבלנים אילתכנס ארגון הקבלנים אילת

"אנחנו עומדים להניח בקרוב על שולחן הממשלה תוכנית חדשה בתחום ההתחדשות העירונית באזורים מועדים לפורענות בישראל בהקשר של רעידות אדמה ומתקפות טילים", כך חשף היום (ה') שר הבינוי והשיכון יואב גלנט בכנס ארגון הקבלנים בתל אביב-יפו-בת-ים שמתקיים באילת.

גלנט חשף, כי לפי התוכנית הממשלה תפתור את חוסר הכדאיות הכלכלית לקבלנים לבנייה באזורים אלה ע"י הקצאת זכויות בנייה וקרקע משלימה בערים במרכז הארץ. מדובר לדבריו על אלפי יחידות דיור שזקוקות לחיזוק מפני רעידות אדמה או מתקפות טילים, או להריסה ובנייה מחדש. בדירות הן ביישובים באזור השבר הסורי אפריקני כמו טבריה, בית שאן, מטולה, אילת וראש פינה.

לפי התוכנית שגלנט יניח על שולחן הממשלה, אם קבלן יעשה פרויקט התחדשות עירונית באזורים האלה, הוא יקבל זכויות בנייה עם השלמה בהיקף דונם או שני דונם לבנייה של מרכז מסחרי או בניין בערים כמו הרצליה, רעננה ושאר אזורי ביקוש. "אנחנו משתמשים כאן במשאב שהוא של הציבור – קרקעות, עם שיפוי מתאים לקבלנים נאפשר את החיזוק של הדירות המועדות לפורענות. עכשיו רק צריך לדאוג לבירוקרטיה ונקווה שנצליח לפתור את הבעיות", אמר גלנט.

בהקשר זה השר נשאל מה לגבי הקשיים שיערימו ראשי הערים שיידרשו לשחרר קרקעות בתחומם ולהעבירם לידי הקבלנים ביוזמת הממשלה, ואמר כי "עם כל הכבוד יש כאן ממשלה ומדינה והיא קובעת, לא ראשי הערים. אנחנו צריכים לדאוג לכל רבדי האוכלוסיה, הפקידים לא מקבלים החלטות ולא קובעי מדיניות, אנחנו צריכים לרסן אותם, זו רעה חולה. בחלק מהדברים נצטרך ללכת להליכי חקיקה", אמר.

גלנט התייחס גם לטענות של הקבלנים על כך שהם מותקפים ע"י נציגי הממשלה ואמר כי "אני רואה בקבלנים שותפים, אבל צריכה להיות שותפות הגונה. הקבלנים צריכים להרוויח אבל רווח הוגן. היו תקופות שהרווח שלהם לא היה הוגן על חשבון האזרח. אנחנו חיים במערכת יחסים שיש בה קשב, שיתוף פעולה, אבל גם אי הסכמות, אנו מנסים לפעול ביחד והממשלה מנסה להיות נציגה של האזרחים וגם של הקבלנים".

שר הבינוי והשיכון נשאל על הישגי הקדנציה וטען כי "בלמנו את עליית מחירי הדיור, זה הישג משמעותי. בלמנו את עליות המחיר וזאת עובדה. אני לא יודע לצפות מה יקרה בעתיד - מה יהיה שיעור הצמיחה ומה גובה הריבית והביקוש לדירות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתזכויות בנייהכנס ארגון הקבלנים והבוניםיואב גלנט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...