תחרות אדריכלים לתכנון בית חדש עבור האקדמיה ללשון

האקדמיה והתאחדות האדריכלים ובוני הערים הכריזו על התחרות לתכנון מבנה חדש בקריית הלאום בירושלים • המועד האחרון להגשת הצעות – 28.6.2020

שיתוף הכתבה
הקמפוס הקיים של האקדמיה ללשון עברית (ברוך גיאן)הקמפוס הקיים של האקדמיה ללשון עברית (ברוך גיאן)

האקדמיה ללשון העברית והתאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראל מכריזות על תחרות פומבית לתכנון בית חדש, "מִנווה", עבור האקדמיה ללשון העברית בקריית הלאום בירושלים – בית שייבנה על שטח של כשישה דונמים, בהיקף של 9,000 מ"ר שטח בנוי.

ההחלטה על הקמת הבית החדש, ה"מִנווה", אושרה על ידי הממשלה עוד בנובמבר 2012, כדי לאפשר את פעילותה המתרחבת של האקדמיה ולהקים "מרכז אקדמי-תרבותי-חינוכי ללשון העברית". מנווה האקדמיה ללשון העברית עתיד לקום בקריית הלאום, כאמור, בסמוך למוסדות לאומיים ותרבותיים שהאקדמיה נמנית עימם, ובהם הכנסת, מוזיאון ישראל, מוזיאון ארצות המקרא, מוזיאון המדע והספרייה הלאומית החדשה. קידום הפרויקט נעשה בסיוע עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.

האקדמיה ללשון העברית, כמוסד לאומי, בחרה לקיים תחרות פומבית ופתוחה הפונה אל האדריכלים הרשומים בישראל. השלב הראשון בתחרות הוא אנונימי, וממנו יעלו מתכננים אחדים לשלב הגמר. 

המנווה החדש יאפשר לאקדמיה להרחיב ולהעמיק את הקשר עם הציבור, ולהכיל את הבאים בשעריה מהארץ ומהעולם. הוא עתיד לספק את צורכי האקדמיה בשנים שיבואו, ולהסיר את המגבלות הפיזיות המצמצמות את יכולת הפעולה שלה זה זמן רב"

בצוות השופטים חברים אדריכלים, אנשי מוסדות התכנון ונציגי האקדמיה ללשון העברית: פרופ' אדר' ברוך ברוך  – יו"ר חבר השופטים; פרופ' אדר' אלס וורבקל – שופטת; אדר' ארי כהן – שופט; אדר' שירה תלמי – מתכננת המחוז; אינג' יואל אבן – מהנדס העיר ירושלים; אייל חיימובסקי – מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים; אדר' ליאורה בארי – המשנה למנכ"לית מוזאון ארצות המקרא; פרופ' משה בר-אשר – נשיא האקדמיה ללשון העברית; גיל הראבן –  סופרת וחברת האקדמיה ללשון העברית; טלי בן-יהודה – מנכ"לית האקדמיה ללשון העברית; אדר' אריה גונן – מזכיר חבר השופטים.

המועד האחרון למסירת ההצעות הוא יום ראשון, ו' בתמוז תש"ף, 28 ביוני 2020, והבחירה הסופית צפויה במהלך הקיץ. לאדריכלים שעבודותיהם ייבחרו יוענקו פרסים: פרס ראשון – 80,000 שקל; פרס שני – 50,000 שקל; פרס שלישי – 20,000 שקל; שני פרסים נוספים יוענקו לעולים לשלב השני – 10,000 שקל כל אחד, ושני ציונים לשבח יזכו את האדריכלים הנבחרים ב-8,000 שקל כל אחד. 

תחרות אדריכלים לתכנון בית חדש עבור האקדמיה ללשוןתחרות אדריכלים לתכנון בית חדש עבור האקדמיה ללשון

האקדמיה ללשון העברית שוכנת כיום בקמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם. המנווה החדש "יאפשר לאקדמיה להרחיב ולהעמיק את הקשר עם הציבור, ולהכיל את הבאים בשעריה מהארץ ומהעולם", כך נכתב בהודעתה. "ידורו בו בכפיפה אחת כל יחידות הפעילות של האקדמיה – מפעלי  המחקר שלה, לצד מוזיאון לאומי לעברית ומרכז הדרכה והשתלמויות. המנווה עתיד לספק את צורכי האקדמיה בשנים שיבואו, ולהסיר את המגבלות הפיזיות המצמצמות את יכולת הפעולה שלה זה זמן רב".

חומר התחרות נגיש לעיון באתר התאחדות האדריכלים


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהאקדמיה ללשון עבריתהתאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראלהרשות לפיתוח ירושליםמנווה האקדמיה ללשון עבריתקריית הלאום בירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...