בדרך לעצירת הענף? מעסיק פועלים פלסטיניים יצטרך לשכנם במתחם ההעסקה

בזמן הקרוב צפויות להתקבל החלטות נוספות סביב המאמצים לבלימת התפשטות הקורונה – ואחת מהן עשויה לעצור לגמרי את העבודה בענף הנדל"ן

שיתוף הכתבה
פועלי בניין בישראל, אילוסטרציה (שאטסרסטוק)פועלי בניין בישראל, אילוסטרציה (שאטסרסטוק)

נגיף הקורונה עדיין כאן, ומספר הנדבקים עולה בהתמדה, מציאות שמביאה עימה עוד ועוד הנחיות חדשות. אחת הסוגיות המכרזיות בהקשר זה, בכל הנוגע לענף הנדל"ן, קשורה בהגעתם של הפועים הפלסטיניים מתחומי הרשות הפלסטינית לישראל, כדי לעבוד באתרי הבנייה ברחבי הארץ – 65,000 פועלים שנכון לעכשיו לא ברור עדיין מה תהיה ההנחיה לגביהם.

עיקר הדילמה היא סביב הניסיון למנוע הכנסת נדבקים מהרשות לשטחי ישראל. לאורך הימים האחרונים הועלו כמה אפשרויות, כולל שיכונם של הפועלים בבתי מלון ברחבי הארץ – שכן אלו עומדים ריקים, כידוע. כעת נראה כי ההנחיה תהיה אחרת, והיא מעמידה בסימן שאלה גדול את יכולתו של הענף להמשיך ולתפקד כרגיל.

על פי המסתמן, אחת ההנחיות החדשות שיינתנו הערב (ב') היא כי כל מעסיק ישראלי שיבקש להעסיק פועל פלסטיני במקום עבודתו, יצטרך להסדיר עבורו לינה, ולשכן אותו במתחם ההעסקה עצמו, כלומר לא בבית מלון. יש בכך מן ההיגיון, שכן כך המדינה תוכל להבטיח בצורה טובה יותר כי יימנע מפגש לא רצוי בין אנשים שונים שלא ידוע אם נדבקו בנגיף או לא – אך עבור הקבלנים זו עלולה להיות הנחיה לא פשוטה. כעת נותר לראות אם אכן תתקבל הנחיה כזו, ואם אנשי הענף יצליחו להתמודד איתה, או שאנו עומדים לקראת השבתה של הענף, במידה כזו או אחרת.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ענף הנדל"ןקבלניםפועלי בנייןנגיף הקורונהמשבר הקורונהפועלי בניין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...