עסקת ישפרו לביג ומגה אור תיפול בשל משבר הקורונה?

על רקע הקשיים שאיתם מתמודדות חברות הנדל"ן המניב בימים אלו, עולה החשש אצל החברה שבשליטת אדוארדו אלשטיין כי העסקה החובה לא תצא אל הפועל

שיתוף הכתבה
בעל השליטה בנכסים ובנין, אדוארדו אלשטיין. העסקה תברח? (נכסים ובנין)בעל השליטה בנכסים ובנין, אדוארדו אלשטיין. העסקה תברח? (נכסים ובנין)

עוד השלכות מהותיות של משבר הקורונה? על פי הערכות חברת נכסים ובנין שבשליטת אדוארדו אלשטיין, העסקה למכירת חברת ישפרו לחברות ביג מרכזי קניות ומגה אור, עלולה שלא לצאת לפועל בסופו של דבר, זאת בשל הקשיים שאיתם מתמודדות חברות הנדל"ן המניב בימים אלו. כזכור, צמד החברות – שכבר רכשו יחד את אפריקה ישראל נכסים ואת מתחם שרונה מרקט – הגיעו בסוף ינואר להסכם מול נכסים ובניין לרכישת ישפרו תמורת 855 מיליון שקל.

כעת חוששים בנכסים ובנין כי העסקה תרד לטמיון, וזאת בשל המשבר ההולך ומתגבר במשק. גורמים המעורבים בעניין טוענים כי ההסתברות שהעסקה תושלם נמוכה למדי, וזאת משום שכלל חברות הנדל"ן המניב המפעילות מרכזים מסחריים, וביניהן ביג ומגה אור, מתמודדות כיום, כידוע, עם קשיים רבים בשל הפחתת מספר הלקוחות והקונים המבקרים במרכזים אלו בצורה דרמטית.

לפני ימים אחדים פרסמה חברת מגה אור את התייחסותה הרשמית למשבר הנוכחי, שכללה גם תחזית לעתיד, ושם הצהירה כי "המשך התפשטות הנגיף והבהלה הציבורית, לצד ההנחיות אשר משתנות מעת לעת ועשויות להיות מחמירות אף יותר, עלולים לגרום לירידה בפדיונות השוכרים של החברה במרכזים המסחריים, הן בשל האטה משמעותית במספר המבקרים במרכזים המסחריים כאמור, והן בשל האיסור על פעילויות מסוימות, באופן אשר עלול להביא לפגיעה בתשלום דמי השכירות לחברה בעתיד. 

ניתן להניח שהמשך התפשטות הנגיף ועימו החרפת ההנחיות יגררו גם פגיעה אפשרית בכוח האדם ובאספקה של חומרים וציוד בנייה לפרויקטים בשלבי ייזום, דבר העשוי לגרום לעיכוב בלוחות הזמנים של עבודות ההקמה והאכלוס של אותם הפרויקטים. למועד זה אין בידי החברה אפשרות להעריך את היקף ההשפעה של הנגיף וההנחיות האמורות על פעילות החברה".

חברת ביג מרכזי קניות עדכנה כי "עולה החשש לירידה משמעותית בתנועת הקונים בקניונים ובמרכזי הקניות הפתוחים, עקב הבהלה הנגרמת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. המשך התפשטות הנגיף והבהלה הציבורית, לצד התקנות התברואתיות אשר הוציא משרד הבריאות בדבר איסור התקהלות, עלולים להחריף את הירידה האמורה בתנועת הקונים, ולגרום בהתאם לירידה בפדיונות השוכרים של החברה, באופן אשר עלול להביא לפגיעה בתשלום דמי השכירות לחברה בעתיד".

"ישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים", המועמדת לרכישה על ידי השתיים, מחזיקה בשמונה
מרכזים מסחריים – בתל אביב, בירושלים, בבאר שבע, במודיעין, בנס ציונה, בקריית גת, בערד ובבית שאן, וכן במלון "עין כרם" הצמוד לבית החולים עין כרם בירושלים ובמרכז לוגיסטי. בסך הכול חולשים נכסיה על פני 140,000 מ"ר, ולצד זה היא מחזיקה בעתודות קרקע בסך של 69,000 מ"ר. 

בהקשר זה חשוב להזכיר כי חברת נכסים ובנין מתמודדת עם מצב כלכלי לא פשוט, וזאת על רקע הקשיים שאליהם נקלעה חברת IDB, בעלת השליטה בחברה. החברה מכרה כ-11.7% ממניותיה בחברת גב-ים, כדי לעמוד בהוראות חוק הריכוזיות, ומוקדם יותר אף בחן בעל השליטה אלשטיין את האפשרות למחיקת החברה מהבורסה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נכסים ובנייןמגה אוראדוארדו אלשטייןביג מרכזי קניותבנייני האומה ירושליםמשבר הקורונהישפרוקבוצת IDB
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...