30,000 פועלי בניין מהרשות הפלסטינית יישארו בישראל

בקשתה של שרת הבינוי והשיכון אושרה בדיון בלשכת ראש הממשלה, למרות הסגר החד-צדדי שיוטל על השטחים

שיתוף הכתבה
פועלי בניין בישראל. הפועלים מהשטחים יישארו בתחומי ישראל (שאטרסטוק)פועלי בניין בישראל. הפועלים מהשטחים יישארו בתחומי ישראל (שאטרסטוק)

החל מיום ראשון צפויה הממשלה להטיל סגר חד-צדדי על שטחי הרשות הפלשתינית – אך לבקשת שרת הבינוי והשיכון, ד"א יפעת שאשא-ביטון, הוחלט בממשלה על השארתם של 30,000 פועלי בניין מהשטחים, לטובת המשך פעילותו של ענף הבנייה – שכזכור הוחרג מההנחיות הכלליות שהוציאה הממשלה סביב הניסיונות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה.

הערב (ה') פרסם ראש הממשלה הנחיות חדשות לציבור, וביניהן הוחלט על הטלת סגר חד-צדדי על השטחים. בדיון במשרד ראש הממשלה הוחלט להחריג מהחלטה זו את אותם אלפי פועלי בניין מהשטחים, כדי למנוע מחסור חמור בפועלים באתרי הבנייה ברחבי הארץ.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי תותר עבודת עובדים פלסטינים הנושאים היתרי עבודה תקפים בישראל, אשר המעסיק הגיש בקשה להיתר קורונה ואשר כבר נמצאים בישראל, וזאת לפרק זמן של חודשיים או עד לשינוי המצב שחייב נקיטת צעד זה - המוקדם מבין השניים. כך או כך, לא תותר כניסת עובדים חדשים ביום ראשון הקרוב בבוקר, 22.03.2020, משמע ב-48 השעות הקרובות, כך נראה, ינסו הקבלנים לאשר את כניסתם של כמה שיותר פועלים לישראל.

על הקבלנים להיערך לאלתר להלנת העובדים, באופן שיאפשר עמידה מלאה בכלל התנאים הנגזרים מרציפות העסקה", נמסר מהמשרד, "ובכלל זה תשתית הלנה נאותה, תנאים סינטריים הולמים, מערך הסעדה, הסעות ממקום העבודה למקום הלינה ובחזרה, ואבטחה"

"על הקבלנים להיערך לאלתר להלנת העובדים, באופן שיאפשר עמידה מלאה בכלל התנאים הנגזרים מרציפות העסקה", נמסר מהמשרד, "ובכלל זה תשתית הלנה נאותה, תנאים סינטריים הולמים, מערך הסעדה, הסעות ממקום העבודה למקום הלינה ובחזרה, ואבטחה".
 
המשרד אף פרסם באתר האינטרנט שלו את פרטי מנגנון ההלנה שהוקם על ידי אנשיו, וכולל כמה אפשרויות:

א. הלנת הפועלים בבתי הארחה, אכסניות נוער ומלונות בתעריף אחיד
ב. הלנת הפועלים בדירות גמורות המחוברות למים וחשמל, תחת הגבלות משרד הבריאות.

"נציין כי באחריות המעסיק לעמוד בכלל הכללים המחייבים; הפרתם תוביל לשלילת היתר ההלנה של העובדים ולהחזרתם לשטחי הרש"פ", מודגש בהודעה. "פועל אשר יבחר לשוב לשטחי הרש"פ לא יורשה לשוב לעבודה בשטחי ישראל עד חלוף תקופת המשבר והפצת הוראות מתאימות".

שרת הבינוי והשיכון, שאשא-ביטון: "למרות ההחלטה על סגר חד-צדדי הצלחנו לשכנע את ראש הממשלה, השרים וגורמי המקצוע בדבר החשיבות העצומה שבהשארת עובדים לענף הבנייה. להמשך תפקודו הרציף של הענף יש משמעויות כלכליות רחבות עבור הקבלנים, רוכשי הדירות והמשק כולו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןקבלניםפועלי בנייןמשבר הקורונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...