מנהל התכנון לוועדות המקומיות: "בחנו את עקרונות הנוהל החדש"

מנכ"לית המנהל, דלית זילבר, שלחה מכתב אל ראשי הוועדות, במטרה שאלו יבחנו פעילות במתכונת מיוחדת בתקופת המשבר, בדומה לוועדות הארציות והמחוזיות

שיתוף הכתבה
מנכל"ית מנהל התכנון, דלית זליבר (יח"צ)מנכל"ית מנהל התכנון, דלית זליבר (יח"צ)

האם הוועדות המקומיות ישובו לפעול במתכונת מיוחדת, כפי שהוחלט לגבי הוועדות הארציות והמחוזיות? במכתב ששלחה היום מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, ליושבי ראש הוועדות, היא קוראת להם לבחון את העקרונות הקבועים בנוהל החדש שעליו סוכם בתחילת השבוע לגבי פעילות מוסדות התכנון הארציים והמחוזיים, וזאת למען "התאמתם לדיונים השונים המתקיימים בוועדות המקומיות ובוועדות המשנה לתכנון ובנייה, וכן ברשות הרישוי".

כפי שהחליטו מנהל התכנון והמטה לדיור לאומי, הדיונים בוועדות הארציות והמחוזיות ייערכו תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות ונציבות שירות המדינה. בהתאם לכך, בדיון לא יהיו נוכחים פיזית אנשים במספר העולה על המספר המקסימלי שנקבע בהנחיות משרד הבריאות, וכי אלו שיהיו נוכחים יקפידו על שמירת המרחקים הנדרשים ביניהם. עוד נקבע כי כל חברה מוסד התכנון או ממלאי מקומם יוכלו לקחת חלק בדיון גם מרחוק.

זו הפנייה שנשלחה היום לראשי הוועדות המקומיות, הכוללת גם את פירוט ההנחיות שגובשו על ידי מנהל התכנון ומטה הדיור הלאומי לפני יומיים.

יש לציין כי נושא פעילותן של הוועדות המקומיות הוזכר כבר ברקע ההחלטה שניתנה באשר למוסדות הארציים והמחוזיים. זאב בילסקי, ראש מטה הדיור, אמר אז כי " חשוב שגם פעילות הוועדות לתכנון ובנייה ברשויות המקומיות תימשך עד כמה שניתן, תוך שימוש בכלים הטכנולוגיים הקיימים וכמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

הגדיל ואמר אלי אביסרור, מנכ"ל חברת אביסרור ויו"ר ארגון הקבלנים והבונים של באר שבע והנגב: "מדובר במהלך הכרחי לענף הבנייה, אך הוא רק טיפה בים, בבחינת כוסות רוח למת. המהלך אינו כולל את ועדות הערר ואת הוועדות המקומיות, והן הכרחיות לניהול מלא ותקין של הענף כולו. בלעדיהן מאות פרויקטים מתעכבים, מיליוני שקלים מתאדים מידי הקבלנים בגלל העיכובים והדבר מוביל לסיכונם של עשרות אלפי עובדים בשוק הנדל"ן שעלולים למצוא עצמם מחוסרי עבודה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןזאב בילסקידלית זילברמשבר הקורונהתקנות לשעת חירוםאלי אביסרור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...