"השירות לזכאי הדיור הציבורי נמשך ברצף – ללא צורך ביציאה מהבית"

בין יתר ההחלטות – מתן שירות מרחוק בעזרת אמצעים דיגיטליים, והימנעות מפינוי משפחות בעת הזו • "אף דייר דיור ציבורי וזכאי סיוע לא ייפגע בתקופה הזו בשל המצב"

שיתוף הכתבה

משרד הבינוי והשיכון מעדכן היום (ב') כי השירות שמעניקים אנשיו לזכאי הסיוע בשכר דירה ולזכאי הדיור הציבורי נמשך ברצף, כבימי שגרה, ללא צורך ביציאה מהבית – זאת הודות להאצת תהליכים שאפשרו התחלת שימוש באמצעים דיגיטליים, ובהמשך להנחיית השרה, ד"ר יפעת שאשא-ביטון.
 
בין הצעדים שנקט המשרד לצורך מתן השירותים לזכאי הסיוע בשכר דירה:
 
-  מתן שירות מרחוק לזכאי סיוע בשכר דירה:
החברות מגער אלונים, מילגם ועמידר שעובדות מול ציבור זכאי הסיוע בשכר דירה ומבקשי הסיוע החלו כולן להעניק מענה לזכאים בדרך של שירות מרחוק, ללא צורך בהגעה לסניפים.
 
- חידוש הסיוע בשכר דירה: 
שליחת הודעת התראה מתאימה בכל חודש, שבה אזכור על תום תקופת הזכאות וההזמנה לזכאות חדשה. בהודעה יצורף לינק שדרכו ניתן יהיה למלא הצהרה מקוונות. במשרד אומרים כי טכנולוגיה זו תקצר ותשפר את השירות למרבית לקוחות הסיוע (כ-90%),שכן מעבר למילוי ההצהרה המקוונת הם אינם נדרשים להגיש מסמכים כלל. ביתר המקרים יידרשו הפונים לצרף מסמכים באופן מקוון, ותינתן אפשרות להעבירם במגוון בערוצים, כגון הטלפון הנייד, פקס או דוא"ל. מי שלא יצליח להעביר את המסמכים יטופל באופן פרטני, כך שיכולתו לקבל זכאות לא תיפגע.

בהודעה מודגש כי הזכאות לא מחודשת באופן אוטומטי, בין השאר כדי לא לפגוע בזכויותיהן של משפחות אשר בעקבות המשבר ואובדן הכנסה ייתכן ויהיו זכאיות לסיוע מוגדל. לקשישים יתבצע חידוש אוטומטי.

- זכאים חדשים לסיוע בשכ"ד: 
פונים חדשים שעד כה היו נדרשים להגיע פיזית לסניפים, בין היתר לצורך הזדהות, לא יידרשו לכך. הזיהוי יהיה מרחוק, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שקיימים אצל מרבית הלקוחות, והיתר יזוהו בדרכים אחרות מבלי שיידרשו לצאת מהבית.
 
- צווי פינוי: 
בעקבות המצב אף משפחה לא תפונה מביתה בימים אלה, ואולם יובהר כי המשרד לא יאפשר לנצל את המצב ולפלוש בימים אלה לדירה שמשפחה אחרת זכאית לה על פי דין וממתינה לה זמן רב.
 
- ועדות חריגים: 
המשרד נקט את כל הצעדים הדרושים על מנת שוועדות החריגים תמשכנה לפעול כסדרן במועדן, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות,  כך שכל הבקשות החריגות לסיוע בדיור תטופלנה כבימי שגרה.
 
- דיירי הדיור הציבורי: 
הדיירים ימשיכו לקבל שירות מלא. פעילות החברות המשכנות הוחרגה מהמגבלות שהוטלו על המשק, והן ממשיכות לעבוד בתפוקה מלאה. נוסף על כך תוגבר מערך השירות שניתן מרחוק.

דווקא בעיתות משבר ניתן למצוא הזדמנויות ליישם פיתוחים טכנולוגיים, חידושים והקלות בבירוקרטיה. בהתאם להנחיית השרה, המשרד והחברות המשכנות השלימו היערכותם ליישום פתרונות טכנולוגיים ואנושיים המאפשרים המשך סיוע מלא לאוכלוסיות החלשות ביותר"

בתקופה הקרובה יאיץ המשרד שילובן של טכנולוגיות נוספות שנמצאות בשלב מתקדם מאוד של פיתוח, כחלק מהמדיניות לשפר באופן מתמיד את חווית השרות של הלקוח ללא צורך בהגעה לסניפים. כמו כן, המשרד נוקט אמצעים על מנת להעניק רמת שירות גבוהה ולייצר עבודה רציפה של כל האגפים גם בעת הזו.

ד"ר שאשא-ביטון, שרת הבינוי והשיכון: "לנוכח המציאות שנוצרה נערכנו על מנת לתת מענה מיטבי לדיירי הדיור הציבורי וזכאי סיוע בשכ"ד באמצעים מקוונים, ובמענה טלפוני מתוגבר. כפי שהנחיתי את גורמי המקצוע, אף דייר דיור ציבורי וזכאי סיוע לא ייפגע בתקופה הזו בשל במצב. אנו ממשיכים לנקוט אמצעים כדי להעניק לדיירים שירות זמין, יעיל ומתקדם, ואנו עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות על מנת להתאים את השירותים שמעמיד המשרד".

אלעזר במברגר, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "דווקא בעיתות משבר ניתן למצוא הזדמנויות ליישם פיתוחים טכנולוגיים, חידושים והקלות בבירוקרטיה. בהתאם להנחיית השרה, המשרד והחברות המשכנות השלימו היערכותם ליישום פתרונות טכנולוגיים ואנושיים המאפשרים המשך סיוע מלא לאוכלוסיות החלשות ביותר, בתקופה מאתגרת זו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיפעת שאשא-ביטוןדיור ציבורימשבר הקורונהאלעזר במברגרזכאי הדיור הציבוריזכאי סיוע בשכר דירה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...