קמפוס מובילאיי עובר לשלב הבנייה בשטח: ניתן היתר הבנייה על ידי הוועדה המחוזית

ועדת הערר של המחוזית דחתה את הערעור האחרון שבו דנה – ונתנה את האות למתן היתר בנייה לקמפוס • יכלול ארבעה בניינים וכ-135,000 מ"ר בנויים

שיתוף הכתבה
הדמיית קמפוס מובילאיי החדש (פרופ' משה צור)הדמיית קמפוס מובילאיי החדש (פרופ' משה צור)

אחרי תקופה ארוכה של הכנות ודיונים – אושרה תחילת בנייתו של קמפוס מובילאיי החדש בירושלים. ועדת הערר של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים דחתה אתמול (א') את הערעור האחרון שהוגש על החלטת הוועדה המקומית, בדבר הקמת הקמפוס החדש בהר חוצבים, היתר הבנייה נחתם - וכעת יכולה העבודה לצאת לדרך בפועל.

כפי שפרסמנו כאן, חברת אפקון נבחרה להיות זו שתבנה את הקמפוס, ובדצמבר האחרון נחתם רשמית ההסכם בינה לבין חברת הטכנולוגיה מובילאיי. היקף הפרויקט מוערך ב-950 מיליון שקל, והוא יבוצע בפועל על ידי חברת אפקון בנייה, חברה בת של אפקון. 

קמפוס מובילאיי יכלול את משרדי החברה, מעבדות מו"פ, אולמות הדרכה והתכנסות, חדרי מחשב, חדרי ישיבות, חדרי הנקה, מועדון חיצוני ושטחי גינון. הקמפוס יורכב מארבעה 'בנייני אצבעות' בני תשע קומות כל אחד, ובין המבנים יוקם פטיו משותף. שטח המבנים הכולל – כ-135,000 מ"ר.

את הפרויקט תכנן האדריכל פרופ' משה צור, וחברת וקסמן גוברין גבע ליוותה את הליך התכנון, הרישוי והחפירה כחברת הפיקוח והניהול. יש לציין כי במועד חתימת ההסכם המותנה בין אפקון למובילאיי, בדצמבר 2018, ההערכה הייתה כי העבודות יחלו במרץ 2019. בפועל העבודות מתחילות בעיכוב של יותר משנה לעומת ההערכות הראשוניות. 

ראש העיר, משה ליאון: "התרחבותה של מובילאיי בירושלים מעידה על חוזקו ועל עוצמתו של ענף ההייטק בירושלים, אשר פורח ומתרחב. אני מברך על החתימה על היתר הבנייה לקמפוס החדש של החברה בעיר. נמשיך לפתח את תעשיית ההייטק בירושלים ונפעל למשיכת חברות נוספות אליה, חברות שיחזקו את העיר וייצרו מקומות תעסוקה חדשים".

ביום חתימת ההסכם הרשמי עם אפקון נמסר מחברת מובילאיי: "הקמפוס המתוכנן יהווה את מרכז הפיתוח העולמי של החברה בירושלים, והוא מתוכנן לאכלס 2,700 עובדים ואף יותר - ככל שהחברה תידרש. השלמת הפרויקט תאפשר לחברה לתת לעובדיה תנאים שעומדים בקנה אחד עם החברות המובילות בשוק, בדרך להגשמת חזון הרכב האוטונומי".

נציין כי בחודשים האחרונים מקודמים כמה פרויקטים מעניינים באזור התעשייה הר חוצבים שבצפון העיר, אחד המרכזיים שבהם הוא פרויקט גט"י הר חוצבים, שבמסגרתו נבנה בימים אלו בניין בן 25 קומות, שיכלול כ-56,000 מ"ר בנויים. חברת י. שטרן ושות' היא המקימה את המגדל, ועלות הקמתו נאמדת בכ-246 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןאפקוןהיתר בנייהקמפוס מובילאייהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...