עסקה גדולה בין חג'ג' לתשובה: כ-400 מיליון שקל עבור קרקע בפארק בבלי בצפון ת"א

קבוצת חג'ג' תרכוש מידי תשובה קרקע בשטח של 14.5 דונם, לטובת הקמת שני מגדלי מגורים בני 44 קומות כל אחד • הזכויות, בתוספת הקלות שבס כחלון, יאפשרו הקמת כ-500 יח"ד בפרויקט

שיתוף הכתבה
האחים חג’ג’ על רקע הדמיית פרויקט פארק בבלי בתל אביב (טל צ’יקורל; גל נאור אדריכלים)האחים חג’ג’ על רקע הדמיית פרויקט פארק בבלי בתל אביב (טל צ’יקורל; גל נאור אדריכלים)

עסקה משמעותית בתל אביב בין שני גורמים משמעותיים בענף: קבוצת חג'ג' דיווחה היום (ד') כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת קרקע בשטח של 14.5 דונם בצפון תל אביב, בשכונת בבלי היוקרתית, מחברה שבשליטת קבוצת תשובה, תמורת סכום שינוע בין 380 מיליון ל-410 מיליון שקל. הסכום הסופי ייקבע, כך על פי החברה, בהתאם למספר יחידות הדיור שניתן יהיה להקים בסופו של דבר במסגרת הפרויקט.

על הקרקע זכויות בנייה מאושרות בתב"ע, בשני מגרשים צמודים, להקמת שני מגדלי מגורים בפרויקט פארק בבלי - פרויקט שיכיל, על פי התכנון, שישה מגדלי מגורים. מגדל אחד מתוך השניים כבר נבנה ואוכלס, והשני מוקם בימים אלו. על הקרקע שרכשה קבוצת חג'ג' טרם החלה הבנייה בפועל. 

נכון להיום תוכל להקים קבוצת חג'ג', אם תשלים את המכירה, כ-380 יח"ד בסך הכול בשני המגדלים, על שטח עיקרי כולל של כ-50,000 מ"ר, מעל לקומת כניסה אחת בכל מגדל. החברה מעדכנת כי בכוונתה גם לממש על הקרקע את הקלות שבס וכחלון, שכבר הוגשו לגביה, ואם אלו יתקבלו - לבנות עוד 120 יח"ד, ובסך הכול כ-500 יח"ד.  

מזכר ההבנות שעליו חתמה החברה מול פלאזה אינטרנשיונל מקבוצת תשובה כפוף לאישור דירקטוריון שתי החברות, בתוך שבעה ימים, אז גם ייחתם ההסכם המחייב לרכישת הקרקע. במועד זה תעביר קבוצת חג'ג'  90 מיליון שקל לתשובה. עוד סוכם במסגרת מזכר ההבנות כי המוכר יישא בתשלום ההשבחה בגין הזכויות הקיימות, וב-50% מסכום ההשבחה בגין הזכויות הנוספות, אם יתווספו.

מדובר בעסקה כדאית מאוד לחברה, שתניב לה ולמשקיעיה רווחים נאים, והיא גם משקפת את הערכותינו לגבי הביקושים הצפויים בשוק הנדל"ן, ומחירי הדיור הגבוהים שיאפיינו את שוק הדיור ביום שאחרי משבר הקורונה"

חברת פלאזה אינטרנשיונל בונה את פרויקט פארק בבלי בימים אלו, והמגדל הראשון בפרויקט, בן 43 קומות, כבר אוכלס בהצלחה. בקיץ 2023 צפוי להתאכלס המגדל השני, שבנייתו נמצאת בעיצומה. בסך הכול יוקמו במסגרת הפרויקט שישה מגדלים, שבהם יהיו כ-1,100 יחידות דיור. הפרויקט נמצא בלב שכונת בבלי, מרחק קצר מפארק הירקון. הפרויקט תוכנן ועוצב בידי האדריכלית גל נאור, אשר תכננה בעבר את מלון הפלאזה בניו יורק וכן פרויקטים חשובים נוספים בעולם.

מקבוצת חג'ג' נמסר: "מדובר בפרויקט יזמי יוקרתי, שמתוכנן להיבנות על אחת הקרקעות המבוקשות ביותר בתל אביב, ואם יאושר בכוונתנו לצאת לבנייה מיידית. מדובר בעסקה כדאית מאוד לחברה, שתניב לה ולמשקיעיה רווחים נאים, והיא גם משקפת את הערכותינו לגבי הביקושים הצפויים בשוק הנדל"ן, ומחירי הדיור הגבוהים שיאפיינו את שוק הדיור ביום שאחרי משבר הקורונה".

נזכיר כי רק אתמול דיווחה קבוצת חג'ג' על קשיים בכל הנוגע למימון אחד הפרויקטים החשובים שלה, פרויקט סומייל במפגש הרחובות אבן גבירול וז'בוטינסקי בתל אביב. הקשיים נובעים ממחלוקות בין החברה לבין קבוצת הרכישה שארגנה במסגרת הפרויקט, עד כדי סכנה לפירעון מיידי של האשראי שניתן לה בידי הבנק המלווה.

העסקה מגיעה בזמן טוב עבור קבוצת תשובה, שחייבת על פי הדיווחים 6.1 מיליארד שקל למחזיקי אגרות החוב שלה. אומנם מדובר ב'כסף קטן' לעת עתה, אך ייתכן שזהו צעד ראשון מתוך סדרת צעדים למימוש נכסים, במטרה לאושש את מצבה של הקבוצה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת חג'ג'קבוצת תשובהפרויקט סומיילפלאזה אינטרנשיונלפארק בבלי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...