משרד המשפטים:מעתה בקשה לרישום משכנתה אפשרית גם דרך מערכת ממשל זמין

כך הוחלט על רקע התפרצות נגיף הקורונה והקושי לבצע את הרישום פיזית • המשרד מאפשר כעת שתי דרכים לרישום משכנתה דיגיטלי, לצד האופציה לעשות זאת באמצעות בנקים התומכים בהליך

שיתוף הכתבה
שר המשפטים אמיר אוחנה (פוטו מרסלו אלית)שר המשפטים אמיר אוחנה (פוטו מרסלו אלית)

משרד המשפטים מפרסם היום (ב') כי הוא מציע שתי אפשרויות לרישום דיגיטלי של משכנתה: האחת, שמתאפשרת זה זמן מה, היא רישום באמצעות בנקים המאפשרים את ההליך. השנייה היא רישום באמצעות מערכת ממשל זמין.

"בשל התפרצות נגיף הקורונה, ובמטרה להקל על הציבור לנוכח הקושי בהגעה פיזית למוקדי קבלת שירות, וכדי לאפשר קבלת הלוואה באמצעות רישום משכנתה גם במשכנתאות שאינן קשורות בהכרח לרכישת דירה ושבדרך כלל ניטלות שלא בסיוע עורך דין, נדרש משרד המשפטים לבחון דרכים נוספות להגשת בקשות לרישום משכנתה", נכתב בהודעת המשרד. "זאת, בין היתר, גם באמצעים דיגיטליים. כיום, בהתאם לתקנות המקרקעין (ניהול ורישום), התשע"ב-2011 ניתן להגיש בקשה לרישום עסקה (רישום משכנתה מהווה רישום עסקה) במקרקעין בשתי דרכים: חתימה בפני עורך דין, ודרך נוספת חתימה בפני הרשם בלשכת המקרקעין.

המחלקה האזרחית בייעוץ וחקיקה, בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (אזרחי), ארז קמיניץ, והרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין, בראשות שלומי הייזלר, גיבשו תקנות שיאפשרו הגשת בקשה לרישום משכנתה בשתי דרכים נוספות: הגשת בקשה מרחוק בעזרת אמצעים אלקטרוניים דרך ממשל זמין, והגשת בקשה באמצעות תאגיד בנקאי שהורשה לכך על ידי הממונה על המרשם".

נזכיר כי הרשות לרישום והסדר זכויות במקרקעין עדכנה לפני כמה ימים כי רוב הבנקים הגדולים בישראל הצטרפו לשירות המאפשר נטילת משכנתה דרכם באמצעים דיגיטליים – ובמילים אחרות: הגשת שטר משכנתה באופן מקוון. הבנקים התומכים בשירות: בנק מרכנתיל דיסקונט, בנק ירושלים, בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט ובנק מזרחי טפחות.

במשרד המשפטים מוסרים כי לצד ההנחיה החדשה בדבר הדרכים לרישום משכנתה באופן דיגיטלי, נקבע כי רשם המקרקעין רשאי להורות על ביטול רישום משכנתה על פי בקשת בעל המשכנתה בלבד, גם אם אין מדובר בתאגיד בנקאי, "וזאת כדי לאפשר ביטול של רישום משכנתה באופן פשוט יותר ומבלי להטריח את בעל הנכס לחתום על מסמכים נוספים ותוך טיוב זכותו הקניינית של בעל הנכס", כך בהודעת המשרד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אמיר אוחנהמשרד המשפטיםרישום משכנתההרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...