עסקת רכישתה של אלעד מגורים בידי ישראל-קנדה לא אושרה בידי הדירקטוריון

העסקה דרשה את אישור הדירקטוריון – וזה לא אישר את המהלך בעקבות עמדת המנכ"ל בנושא • מגה אור וביג הגישו תביעה נגד נכסים ובנין בקשר לעסקת ישפרו

שיתוף הכתבה
בעלי ישראל-קנדה, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (יח"צ)בעלי ישראל-קנדה, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (יח"צ)

חברת ישראל-קנדה לא תרכוש את חברת אלעד מגורים החדשה. כך עולה מדיווח החברה הרוכשת הבוקר (ב') לרשות לניירות ערך, שעדכנה כי דירקטוריון החברה לא אישר את המהלך. כפי שפרסמנו כאן, ישראל-קנדה הודיעה על רכישת 70.7% ממניות אלעד מגורים בתחילת מרץ האחרון, תמורת 205 מיליון שקל.

אחד התנאים המתלים לקיומה של העסקה, כמו ברוב העסקאות מסוג זה, היה אישור דירקטוריון חברת ישראל-קנדה. בהודעה מהבוקר מסרה החברה כי דירקטוריון החברה לא אישר את ההתקשרות, "מאחר שמנכ"ל החברה סבר, לאחר בדיקות שהנהלת החברה ביצעה, שעסקה לפי שווי אלעד מגורים החדשה אינו נכון לחברה".

חברת אלעד מגורים החדשה שייכת לקבוצת תשובה, ומחזיקה בכמה פרויקטים במרכז הארץ: פארק תל אביב בדרום העיר, אורבן פארק ראשונים בראשון לציון, אלעד בית וגן בירושלים ו-Via Tower בכפר סבא. על פי זיכרון הדברים שנחתם בין הצדדים לפני כחודש יכולה הייתה ישראל-קנדה להחזיק בעתיד בשיעור של עד כ-96% ממניות החברה.

ביטול העסקה עשוי לגרום לבעיית נזילות עבור קבוצת תשובה והעומד בראשה, יצחק תשובה, שפועל לאחרונה למכור כמה מנכסי הקבוצה בשל קשיים שאליהם נקלעה. בין היתר הוא התקשר בהסכם למכירת זכויות בפארק בבלי בתל אביב, לקבוצת חג'ג', תמורת סכום של כ-400 מיליון שקל.

ישראל-קנדה עצמה מבצעת בימים אלו התאמות שונות באשר לעסקה אחרת שלה, לרכישת מנרב פרויקטים של קבוצת מנרב, לצד חברת א.ר ראם פרויקטים. שתי החברות אמורות לרכוש את מנרב פרויקטים תמורת 560 מיליון שקל, ולאחרונה סוכם על דחיית מועדים בקשר לעסקה זו, לסביבות אמצע מאי.

עסקת ישפרו: מגה אור וביג תובעות את נכסים ובניין

החברות מגה אור וביג מרכזי קניות, שאמורות היו לרכוש את חברת ישפרו מידי נכסים ובנין, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד נכסים ובניין ונגד בעלי תנופורט , לאחר שהנתבעים סיכמו על עסקת מכירת ישפרו ביניהם.

התובעות טוענות, בניגוד לעמדת נכסים ובנין, כי הן לא הפרו את ההסכם, וכי "חל שינוי לרעה כהגדרתו בהסכם בין הרוכשות לבין המוכרות", זאת על רקע משבר הקורונה שפרץ לפני כחודש. עוד הן כותבות כי "המוכרות הפרו הפרה יסודית את ההסכם עם החברה והפרו את חובת תום הלב בקיום ההסכם עם הרוכשות". הן מבקשות מבית המשפט שייתן צו המונע את הוצאתה לפועל של העסקה בין נכסים ובנין לבעלי תנופורט. נציין כי ברקע דברים אלו איימה נכסים ובנין עצמה לתבוע את מגה אור ואת ביג על הפרת ההסכם ביניהן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךנכסים ובנייןקבוצת חג'ג'מנרבמנרבראם מגוריםאלעד מגורים החדשהקבוצת תשובהישפרותנופורטיצחק תשובה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...