התאחדות קבלני השיפוצים מפרסמת מסמך הנחיות לקבלנים

ההתאחדות פרסמה מסמך ובו הנחיות לעבודה בטוחה בימי הקורונה, כדי "לשמור על בריאות הקבלנים ובריאות בעלי הבתים והדיירים בזמן העבודה

שיתוף הכתבה
השיפוצניקים חוזרים לעבוד? אילוסטרציה (שאטרסטוק)השיפוצניקים חוזרים לעבוד? אילוסטרציה (שאטרסטוק)

על רקע ההקלות בסגר שניתנו בימים האחרונים – ואף עשויות להתרחב בקרוב – מפרסמת התאחדות קבלני השיפוצים מסמך הנחיות המיועד לכל קבלני השיפוצים הרשומים בישראל (כ-1,200 במספר), ובו הסבר כיצד יש לשמור על בריאותם של הקבלנים עצמם ועל בריאות בעלי הבתים והדיירים בזמן העבודה בעת החדשה.

בהוראות שהוציאה ההתאחדות לחבריה ישנם קווים מנחים לכללי התנהגות וסידורים נדרשים על מנת לצמצם ככל הניתן את האפשרות של מגע העובדים עם דיירי הבניין שבו מבוצעות עבודות השיפוץ. בין ההוראות המובאות במסמך: הקבלן חייב להיות מצויד בחומרי חיטוי והגנה ("אלכוג'ל", מסכה, מד חום  דיגיטלי, ערכת עזרה ראשונה, סרבלי עבודה לעובדים ונעלי עבודה תקינות); יש לקבוע שעות פעילות בבניין מראש כדי לאפשר כמה שפחות מגע וחיכוך עם בעלי הבית; יש לבצע שימוש מועט ככל הניתן במעלית של הבניין. על העובדים לעלות לדירה במדרגות; אין להעביר במעלית פסולת מהדירה המשופצת, ואת חומרי הבניין לדירה יש להעביר רק באמצעות מנוף, ישירות אליה ולא דרך חדר המדרגות.

ההוראות כוללות גם התייחסות ספציפית לפעולת ההיגיינה שעל הקבלנים לנקוט – כולל העובדים שהם מעסיקים במקום העבודה: " הקבלן והפועלים יעטו מסכות וכפפות; הקבלן ידאג לחיטוי המעלית ודלת הכניסה לדירה; מנהל העבודה ימדוד בתחילת יום העבודה חום לכל העובדים בתרמומטר".

אנו רואים שהמשק יוצא לדרך חדשה, עם שגרת חיים בצל הקורונה, ואפשר להמשיך לחדש פעילות אם שומרים על ההנחיות. גם קבלני השיפוצים המוסמכים תודרכו ויודעים לעבוד בתוך בית מגורים, תוך שמירה על כל כללי הזהירות"

במסמך נכתב עוד כי "בהראות שתקראו להלן ישנם קווים מנחים בנוגע לכללי ההתנהגות והסידורים הנדרשים על מנת לצמצמם ככל הניתן את אפשרות של מגע עובדים עם דיירי הבניין שבו מבוצעות העבודות, בתקופת מגפת הקורונה. אנו מבקשים מכם לאמץ את ההוראות שלהלן ומפצירים בכם להנחות את עובדיכם לפעול בהתאם לכללים אלו, ולבצע מעקב יום-יומי אחר הטמעת ההנחיות כלשונן בשטח".

לעיון במסמך המלא לחצו כאן

כזכור, בסוף החודש שעבר פרסמנו כאן על הפגיעה האנושה בסקטור זה סביב חג הפסח, "חג השיפוצים" כפי שהוא נקרא לא אחת. ייתכן כי מסמך זה מסמן את תחילתה של תקווה מסוימת עבור קבלני השיפוצים, שאולי מתחילים אט-אט לשוב לעבודה בהיקפים משמעותיים יותר בהשוואה לתקופה הקשה שחוו עד לאחרונה.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "קבלני שיפוצים רבים נפגעו קשה בשבועות האחרונים בעת הסגר  ובשל המגיפה שפרצה, איבדו 100% מהעבודות שלהם. יש בהם כאלו שנאלצו להפסיק עבודות שיפוץ באמצע, בשל החשש של בעלי הדירות לבוא במגע עם הפועלים. כעת אנו רואים שהמשק יוצא לדרך חדשה, עם שגרת חיים בצל הקורונה, ואפשר להמשיך לחדש פעילות אם שומרים על ההנחיות. גם קבלני השיפוצים המוסמכים תודרכו ויודעים לעבוד בתוך בית מגורים, תוך שמירה על כל כללי הזהירות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבלניםערן סיבמשבר הקורונהקבלני השיפוציםשיפוצים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...