עסקת פארק בבלי בת"א: חג'ג' תבנה מגדל אחד, י.ח דמרי את השני; המחיר הכולל: 361 מיליון שקל

כזכור, קבוצת חג'ג' סיכמה בתחילת אפריל על רכישת 14.5 דונם מפלאזה אינטרנשיונל של קבוצת תשובה, וחיפשה משקיעים נוספים • שתי החברות ישלמו כל אחת 190 מיליון שקל, ויקימו שני מגדלים בני 44 קומות

שיתוף הכתבה
יגאל דמרי והאחים חג'ג' על רקע פארק בבלי (תמונת האחים חג'ג': טל צ'יקורל; הדמיה: גל נאור אדריכלים)יגאל דמרי והאחים חג'ג' על רקע פארק בבלי (תמונת האחים חג'ג': טל צ'יקורל; הדמיה: גל נאור אדריכלים)

נראה כי עסקת פארק בבלי בתל אביב עומדת בפני השלמה: חברת י.ח דמרי הודיעה היום (א') כי תרכוש מגרש בשטח של כ-8.25 דונם במקום, לטובת הקמת מגדל בן 44 קומות ו-190 יחידות דיור. התמורה שתשלם דמרי היא 190 מיליון שקל. קבוצת חג'ג', שכזכור חתמה בתחילת אפריל על מזכר הבנות לרכישת 14.5 דונם במקום, תרכוש בסופו של דבר מרגש בשטח כ-6.3 דונם, שעליו תקים מגדל נוסף, גם הוא בן 44 קומות ו-190 יחידות דיור.

שתי החברות מציינות בהודעותיהן מהיום כי בהתאם להקלות שבס-כחלון הן יוכלו להוסיף כמות משמעותית של דירות בהמשך הדרך – קבוצת חג'ג' 50 יחידות דיור וי.ח דמרי 52 יחידות דיור, כך שיחד הן יבנו 502 יחידות דיור בפרויקט. קבוצת חג'ג' ציינה במסגרת הודעתה כי "התחייבה לשלם חצי מיליון שקל נוספים עבור כל יחידה שתתווסף לפרויקט, אם תתווסף, מכוח הקלות כחלון או עבור כל תוספת זכויות באותו היקף, גם אם אושרה במתכונת דומה. נוסף על האמור לעיל נקבע כי המוכרות תישאנה בתשלום ההשבחה בגין הזכויות הקיימות, וב-50% מסכום ההשבחה בגין הזכויות הנוספות, אם תתווספנה.

השלמת רכישת הממכר כפופה לתנאים שונים, שהמהותיים שבהם הינם הסכמת רשות מקרקעי ישראל , עיריית תל אביב והצד השלישי, וזאת בתוך לוח זמנים שנקבע בהסכמי המכר אשר נדרש להתקיים עד מועד הסגירה, בכפוף לאורכות שניתנו לעניין זה במסגרת הסכמי המכר".

יצוין כי להבדיל ממגרש 4, שלגביו עד לביצוע פינויים לא ניתן להתחיל בהקמת המגדל, אלא בבניית המרתפים בלבד, במגרש 3  שרכשה קבוצת חג'ג' ניתן להוציא היתר בנייה מיידי, למגדל כולו"

עוד ציינה קבוצת חג'ג' כי על בסיס היתרי הבנייה סיכמה חברת בת שלה עם י.ח דמרי כי מרתפי המגרשים בשני הפרויקטים ייבנו במימון משותף, וכי במגרש 4 (המגרש שאותו רכשה דמרי) ייבנו חניות, מחסנים ושטחים ציבוריים נרחבים אשר ישמשו את מגרש 3. "יצוין כי להבדיל ממגרש 4, שלגביו עד לביצוע פינויים לא ניתן להתחיל בהקמת המגדל, אלא בבניית המרתפים בלבד, במגרש 3  שרכשה קבוצת חג'ג' ניתן להוציא היתר בנייה מיידי, למגדל כולו", הוסיפה קבוצת חג'ג'.

קבוצת י.ח דמרי ציינה בהודעתה כי היא "בוחנת אפשרות לשיתוף פעולה עם שותף בפרויקט. עם זאת טרם סוכם מתווה לשיתוף פעולה כאמור וטרם סוכמו תנאים מסחריים". החברה מעריכה את ההשקעה הכרוכה בהקמת הבניין, נוסף על עלות הקרקע כמובן, בכ-500 מיליון שקל (אומדן ראשוני). קבוצת חג'ג' מעריכה כי ההשקעה הצפויה בפרויקט כולו היא 600 מיליון שקל.

נזכיר כי מזכר ההבנות שעליו חתמה קבוצת חג'ג' היה מול חברת פלאזה אינטרנשיונל מקבוצת תשובה, ושם סוכם כי סכום הקנייה של שני המגרזים ינוע בין 380 ל-410 מיליון שקל. כעת מתברר כי שתי החברות ישלמו יחד 361 מיליון שקל על שני המגרשים – נמוך מהטווח שעליו סוכם במזכר ההבנות. יש לציין כי בעלי קבוצת תשובה, יצחק תשובה, מחפש בימים אלו דרכים להזרים לקופת החברה כסף נזיל, ועסקה זו נועדה ככל הנראה למלא מטרה זו.

קבוצת חג'ג': "מדובר בעסקה הזדמנותית וכדאית מאוד לחברה, שתניב לה ולמשקיעיה רווחים נאים. היא גם משקפת את הערכותינו לגבי הביקושים הצפויים בשוק הנדל"ן, ולגבי מחירי הדיור הגבוהים שיאפיינו את שוק הדיור ביום שאחרי משבר הקורונה"

מקבוצת חג'ג' נמסר: "מדובר בפרויקט יזמי יוקרתי, שמתוכנן להיבנות על אחת הקרקעות המבוקשות ביותר בתל אביב. שכונת בבלי בכלל משופעת בשירותים ציבוריים ברמה הגבוהה ביותר, והמתחם דנן בפרט, המורכב משבעה מגדלים שעתידים להיבנות סביב פארק רחב ידיים בצד השכונה, נחשב למקום היוקרתי ביותר למשפחות. בהתאם, בדעת החברה להקים פרויקט יזמי שמאפשר סטנדרט יוצא דופן, באופן העולה בקנה אחד עם המקום. 

בכוונת החברה לצאת לבנייה מיידית, בהתאם לשלב המתקדם שבו מצויה הבקשה להיתר של המגדל. מדובר בעסקה הזדמנותית וכדאית מאוד לחברה, על רקע חתימת זיכרון הדברים בסמוך לפריצת משבר הקורונה, שתניב לה ולמשקיעיה רווחים נאים. היא גם משקפת את הערכותינו לגבי הביקושים הצפויים בשוק הנדל"ן, ולגבי מחירי הדיור הגבוהים שיאפיינו את שוק הדיור ביום שאחרי משבר הקורונה".

דמרי רוכשת מרשת קסטרו קרקע בבת ים

בתוך כך הודיעה חברת י.ח דמרי כי חתמה על הסכם מול חברת האופנה קסטרו, לרכישת זכויות מקרקעין בשטח של כשבעה דונמים בבת ים, בתמורה ל-140 מיליון שקל. מדובר למעשה בבניין מטה חברת קסטרו, 

העסקה כוללת זכויות בשני מגרשים: הראשון בייעוד משולב של מגורים מסחר ותעסוקה, הכולל 225 יח"ד למגורים בשני בניינים, וכן מגרש נוסף בייעוד משולב של מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, שעליו קיים מבנה בן שלוש קומות – הוא מבנה המטה של קסטרו. רשת האופנה תמשיך לשכור מי.ח דמרי את המשרדים לתקופה של 36 חודשים, לאחר השלמת העסקה.

י.ח דמרי מעריכה כי ההשקעה הכרוכה בהקמת שני הבניינים על המגרש הראשון בתסתכם בכ-410 מיליון שקל. "בגין המגרש השני לא ניתן להעריך בשלב זה את עלות הבנייה, שכן בשלב ראשון ישמש המגרש השני כנכס מניב, ובהמשך תבחן החברה אפשרות לשינוי התב"ע החלה עליו", נמסר בהודעתה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךי.ח דמריקבוצת חג'ג'קבוצת תשובהפלאזה אינטרנשיונלפארק בבלייצחק תשובהקסטרו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...