משרד הבינוי והשיכון: מפתח הקצאות חדש לדיירי הדיור הציבורי

המשרד קבע מדיניות חדשה, שלא מחשבת את הסלון במניין חדרי השינה • משפחות שלהן עד שלושה ילדים יקבלו דירת שני חדרים וסלון

שיתוף הכתבה

מדיניות חדשה בחישוב זכאות לגודל דירה בדיור הציבורי: במשרד הבינוי והשיכון הודיעו היום (ד') כי הם נערכים ליישום המדיניות החדשה, שתיכנס לתוקף בתוך מספר שבועות, ולפיה חישוב זכאות לגודל דירה בדיור הציבורי יהיה על פי מפתח הקצאות חדש. עיקר השינוי: סלון לא ייחשב יותר כחדר שינה, כך שמשפחה עם עד שלושה חדשים תהיה זכאית לדירת שלושה חדרים, ומשפחה עם ארבעה ילדים ויותר – לדירת ארבעה חדשים.

עד כה חישוב הזכאות עבור זכאי הדיור הציבורי נעשה כך שחדר הסלון חושב כחדר שינה. בהתאם לכך ההתאמה נקבעה כך:

• משפחה עם עד שני ילדים קיבלה זכאות לדירת שני חדרים (כולל סלון) 
• משפחה עם 4-3 ילדים קיבלה זכאות לדירת שלושה חדרים (כולל סלון) 
• משפחה עם חמישה ילדים ויותר קיבלה זכאות לדירת ארבעה חדרים (כולל סלון).

עם הפעלת המדיניות החדשה, מפתח ההקצאות יהיה כך:

• משפחה עם 3-1 ילדים תקבל זכאות לדירת שני חדרי שינה וסלון 
• משפחה עם ארבעה ילדים ויותר תקבל זכאות לדירת שלושה חדרי שינה וסלון.

"עם כניסתה של שרת הבינוי והשיכון לתפקידה היא ביקשה לערוך בחינה מעמיקה בנושאים שונים בתחום הדיור הציבורי, ובהם גם מדיניות הקצאת הדירות לזכאים והתאמתן למספר הנפשות", נכתב בהודעת המשרד. "בסיום בחינת הנושא הוחלט על שינוי מדיניות באופן שירחיב את שטח המגורים עבור הזכאים. בהתאם לכך ישונה מפתח ההקצאה לדירות הדיור הציבורי, ומספר חדרי השינה יותאם למספר הנפשות בבית.

במשרד ביצעו עבודה מעמיקה במטרה לתת מענה לכלל הזכאים הממתינים לדירה כיום, וזכאותם חושבה לפי המדיניות הקודמת. זכאים אלו יועברו באופן אוטומטי וללא צורך בהגשת בקשה לתור העדכני עבורם, אך יישמר להם גם מקומם בתור הקודם, וזאת עד שתתפנה דירה עבורם. המדיניות החדשה תופעל גם לגבי זכאים הממתנים כיום בתור לדיור ציבורי".

תם העידן שבו ההורים או הילדים בדיור הציבורי לא יכולים להזמין חברים לביתם בשל חוסר במקום מתאים. מעתה תהיה זכאות לרווחה פיזית, נפשית ומשפחתית. שינוי המדיניות הוא בשורה חשובה לאוכלוסיות המוחלשות ביותר בחברה"

על פי נתוני המשרד נכון להיום, שינוי מפתח ההקצאות ישפיע על כ-1,607 משפחות הממתינות לקבלת דירת דיור ציבורי, מהן 912 שהיו ברשימת הממתינים לדירת שני חדרים, שכעת יוכלו לקבל זכאות עבור דירת שלושה חדרים, ונוסף על אלו - כ-695 משפחות שהיו זכאיות לדירת שלושה חדרים ותהיינה זכאיות כעת לדירת ארבעה חדרים. במשרד מציינים כי "העבודה על מנגנון החישוב החדש החלה בתחילת השנה, ודרשה היערכות מחישובית מורכבת".
 
שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון: "במהלך השנה האחרונה הובלתי עבודת מטה לשינוי מפתח הזכאות למספר חדרים, על פי התפיסה 'סלון הוא לא חדר'. סלון או פינת משפחה הם לא מותרות, ושינוי מפתח החדרים מהווה אמירה ערכית ברורה לזכאי הדיור הציבורי, לפיה לא מגיע להם פחות. אין שום סיבה שלילדי הדיור הציבורי לא יהיה חדר משלהם. אף ילד לא צריך לישון בסלון.

תם העידן שבו ההורים או הילדים בדיור הציבורי לא יכולים להזמין חברים לביתם בשל חוסר במקום מתאים. מעתה תהיה זכאות לרווחה פיזית, נפשית ומשפחתית. שינוי המדיניות הוא בשורה חשובה לאוכלוסיות המוחלשות ביותר בחברה, והוא יאפשר להן איכות חיים טובה גם בהיבט החברתי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיפעת שאשא-ביטוןדיור ציבוריזכאי הדיור הציבורידירות הדיור הציבורי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...