קביעה חדשה של ועדת הערר מעניקה רוח גבית לפרקטיקה הקיימת

לא מזמן עסקנו כאן בשאלת הנאמנות הנסתרת ובשאלה מתי זו נחשבת מהותית ותזכה בפטור • החלטה שהתקבלה לאחרונה בעניין קריה מציון מפזרת עוד קצת את הערפל סביב הנושא

שיתוף הכתבה
עו"ד ורו"ח מאורי עמפלי (מרכז הנדל"ן)עו"ד ורו"ח מאורי עמפלי (מרכז הנדל"ן)

נאמנות נסתרת היא פעולה ידועה ומוכרת בענף הנדל"ן, שמאפשרת לנאמן לבצע עסקה בשם גורם אחר – כדי שאותו גורם יישאר לא חשוף. כאשר עסקה מוגדרת כבעלת נאמנות נסתרת, היא פטורה ממס שבח וממס רכישה, אך היא תזכה בזאת רק אם תוגדר כנאמנות מהותית – כלומר כאשר לנאמן, המבצע את העסקה בשם הרוכש, אין אינטרס בקרקע.

עסקנו בעניין בהרחבה לא מזמן, בסרטון מיוחד בהשתתפות עו"ד ורו"ח מאורי עמפלי ממשרד עמפלי עריכת דין מיסים, מומחה לעולם המיסוי. צפו:

כאמור, מדובר בסוגיה מורכבת שבתי המשפט צפויים לעסוק בה גם בעתיד. החלטה מעניינת בנושא התקבלה לאחרונה בוועדת הערר לפי חוק מיסוי מקרקעין שליד בית המשפט המחוזי בירושלים, בעניין קריה מציון (ו"ע28476-04-16). הוועדה חזרה ואישרה נאמנות מהותית לרכישת מקרקעין, הגם שהנהנה היה חברת מדף במועד רכישת המקרקעין, והנאמן החזיק בחלק מן המקרקעין עבור עצמו. בהתאמה, ובשל העובדה שמדובר בנאמנות מהותית, נקבע כי העברת הזכות במקרקעין מהנאמן לנהנה פטורה ממס שבח וממס רכישה. "פסק הדין מהווה רוח גבית לפרקטיקה מקובלת בשוק הנדל"ן לצירוף משקיעים לצורכי רכישה של מקרקעין באמצעות מנגנון נאמנות", מציין עו"ד ורו"ח עמפלי , "ומצטרף לפסיקה נוספת אשר תמכה בכך וניתנה לפני שנה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מס שבחמס רכישהבית המשפט המחוזי ירושליםעו"ד ורו"ח מאורי עמפלימשרד עמפלי עריכת דין מיסיםנאמנותועדת הערר לפי חוק מיסוי מקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...