תוכנית התחדשות עירונית בפ"ת עם 3,600 יח"ד אושרה להפקדה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה את המהלך, עבור תוכנית בשכונת רמת ורבר שבמרכז העיר • במתחם 16 מתחמי התחדשות עירונית, והבינוי המתוכנן בהם יגיע עד 32 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם ורבר לאחר התחדשותו (משרד מייזליץ כסיף אדריכלים)הדמיית מתחם ורבר לאחר התחדשותו (משרד מייזליץ כסיף אדריכלים)

התקדמות בתוכנית גדולה נוספת באזור קריית אריה בפתח תקווה: ברקע אישור מגדל התעסוקה ופארק העסקים בעיר בידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שעליו דיווחנו בתחילת השבוע, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה להפקדה לאחרונה תוכנית מתאר כוללת להתחדשות עירונית בשכונת רמת ורבר בעיר. על פי אנשי מנהל התכנון , מדובר בתוכנית ההתחדשות עירונית הגדולה ביותר שקודמה עד היום באם המושבות. 

התוכנית המדוברת נמצאת במרכז העיר פתח תקווה, במתחם הרחובות ז'בוטינסקי מצפון, ארלוזורוב מדרום, טרומפלדור ואהרון יחבוב ממזרח וציר קפלן ממערב. היא סמוכה לאזורי התעשייה קריית אריה ורמת סיב, וכן למתחם הרפואי רבין (בית החולים בילינסון). על פי התכנון, יתווספו 3,600 יחידות דיור חדשות למתחם עם השלמת הפרויקט.

תוכנית התחדשות עירונית בפ"ת עם 3,600 יח"ד אושרה להפקדהתוכנית התחדשות עירונית בפ"ת עם 3,600 יח"ד אושרה להפקדה

שטח התוכנית הינו כ-560 דונם. היא מציעה 16 מתחמים להתחדשות עירונית, הנדרשים בהכנת תוכניות מפורטת. במתחמים לאורך ציר ז'בוטינסקי התוכנית מציעה שימושים מעורבים למגורים, למסחר ותעסוקה ולשטחי ציבור, בבינוי של עד 32 קומות; במתחמים לאורך רחוב ארלוזורוב מציעה התוכנית שימושים מעורבים למגורים ולמסחר בבינוי של עד 28 קומות; ובמתחמים לאורך יצחק שדה - מגורים ומסחר בבינוי עד 31 קומות. במרכז השכונה התוכנית מציעה תוספת בנייה לצורך חיזוק ועיבוי מבנים קיימים והוראות בנייה לפי סעיף 23 לתמ"א 38, מבלי צורך בהכנת תוכנית מפורטת. 

התוכנית נשענת על מערכות להסעת המונים קיימות ומתוכננות - "הקו האדום" של הרכבת הקלה שעובר לאורך רחוב ז'בוטינסקי, שתי תחנות מטרו בקו M2, במפגש הרחובות טרומפלדור וארלוזורוב, וקו M3 שצפוי לעבור בתחום בית החולים בילינסון. 

כמו כן, התוכנית קובעת הוראות לשימור פארק "יד לבנים" שנמצא במרכז השכונה והוגדר בתוכנית המתאר לעיר, המקודמת בימים אלה, כ"מתחם נופי לשימור". הפארק כולל את גן החי, מוזיאון האדם והסביבה, בית יד לבנים, ארכיון לתולדות פ"ת וקריית המוזאונים המיועדים לשימור. נוסף על כך התוכנית מחזקת את הציר הירוק החוצה את השכונה מדרום לצפון לאורך גן יד לבנים באמצעות תוספת שבילי אופניים, הצללות והרחבת המדרכות. 

תוכנית התחדשות עירונית בפ"ת עם 3,600 יח"ד אושרה להפקדהתוכנית התחדשות עירונית בפ"ת עם 3,600 יח"ד אושרה להפקדה

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להתחדשות עירונית בלב העיר פתח תקווה, תוך שיפור איכות חיי התושבים, עידוד העירוניות באמצעות עירוב שימושים ודגש על קישוריות הולכי הרגל והישענות על תחבורה ציבורית".

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "מדובר בתוכנית מתאר שכונתית ראשונה בעיר, אשר מהווה את התשתית להתקדמותן של תוכניות רבות נוספות, שאנו עמלים זה שנים, לצד מנהל התכנון והעירייה, להובילם. התוכנית לא רק תגדיל את היצע הדירות באופן משמעותי, כי אם תוסיף גם מבני מסחר, תעסוקה וציבור, ואני שמח לראות את יריית הפתיחה לתנופת ההתחדשות העירונית שתתחולל בעיר".

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג: " התחדשות עירונית הינה הכלי המרכזי בעזרתו הרשות מצליחה לחדש את האזורים הוותיקים והישנים, לחדש את חזות הבתים והשכונות, להעלות את ערך הדירות ולשפר באופן משמעותי את איכות חיי התושבים. בתוך כך, במסגרת ההתחדשות אנחנו שמים דגש על שטחי ומבני ציבור לרווחת התושבים וכן שטחי מסחר ותעסוקה וכמובן גם שטחים ירוקים. במקביל, אנחנו מקדמים ביתר שאת גם את רישוּת העיר בתחבורה ציבורית, במתע"ן, בשבילי אופניים וכמובן גם בצירי גישה חדשים אל השכונות ומהן החוצה. אין ספק כי התוכנית הזו, לצד שאר התוכניות שאנו מקדמים בכל שכונות העיר הוותיקות, יהפכו את פתח תקווה כבר בשנים הקרובות למטרופולין הגדול והמשמעותי ביותר באזור".

התוכנית הינה ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובתיאום עם עיריית פתח תקווה, ונערכה ע"י מייזליץ כסיף אדריכלים. כאמור, לאחרונה אישרה הוועדה המקומית שתי תוכניות גדולות נוספות בעיר: הקמת מגדל תעסוקה ומסחר בן 22 קומות ברמת סיב, והקמת פארק עסקים בן 80,000 מ"ר בצפון קריית אריה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתחיים אביטןגיא קפלןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהעיריית פתח תקווהרמי גרינברגקריית אריהרמת סיבויתניהמתחם ורבר פתח תקווהמייזליץ-כסיף-רויטמן אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...