בקריית היובל בי-ם: 232 יחידות דיור חדשות בשלושה מבנים

מדובר בתוכנית פינוי-בינוי בצפון השכונה, שבמסגרתה ייהרסו ויפונו שני בנייני שיכונים בני 36 יח"ד

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויט טופ בורוכוב (נעמה מליס)הדמיית פרויט טופ בורוכוב (נעמה מליס)

שכונת קריית היובל זוכה לעוד תוכנית התחדשות עירונית בתחומיה: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה למתן תוקף תוכנית להתחדשות עירונית בצפון השכונה. היא ממוקמת בין הרחובות הנטקה וזנגוויל לרחוב בורוכוב. בסך הכול ייבנו במסגרת הפרויקט 232 יחידות דיור חדשות, במקום 36 יחידות קיימות.

התוכנית, שנקראת גם טופ בורוכוב, המופקדת המקורית קובעת את פינויים של שני מבני שיכונים קיימים, ובהם 36 יחידות דיור כאומר, והקמת בניין בן 32 קומות, הפונה לרחוב הנטקה, לצד שלושה מבנים בני שש קומות הפונים לרחוב בורוכוב. לאחר שהוועדה שקלה את ההתנגדויות שהוצגו, היא החליטה לקבל כמה מהן ולצמצם את היקף הפרויקט המוצע. 

באמצעות קביעת חזית פעילה ושוקקת, ומרחב נגיש ומזמין להולכי רגל, התוכנית יוצרת מרחב ציבורי איכותי ומשפרת את הממשק עם הרכבת הקלה"

מהעירייה נמסר כי התוכנית המעודכנת כוללת הקמת מגדל בן 30 קומות כלפי רחוב הנטקה, ועוד שני בנייני מגורים חדשים בני תשע קומות כל אחד כלפי רחוב בורוכוב, תוך כדי יצירת מרווח בין המבנים הפונים כלפי בורוכוב, עבור צורכי ציבור. התוכנית כוללת גם מבני ציבור עבור גני ילדים ומעון יום, שטחי מסחר ושטחים פתוחים לציבור.
 
נוסף על אלו, התוכנית יוצרת חזית מסחרית כלפי רחוב זנגוויל, בסמוך לקו העתידי של הרכבת הקלה המוביל אל הדסה עין כרם. "באמצעות קביעת חזית פעילה ושוקקת, ומרחב נגיש ומזמין להולכי רגל, התוכנית יוצרת מרחב ציבורי איכותי ומשפרת את הממשק עם הרכבת הקלה".

נזכיר כי בשכונת קריית היובל כבר מתבצע כיום פרויקט התחדשות עירונית גדול, במתחם טהון, שבו ייבנו 508 יחידות דיור בסך הכול. מדובר בפרויקט שמקדמות החברות קדמת היובל וקרסו נדל"ן, ובתחילת פברואר האחרון ניתן האישור לתחילת העבודות בשלב השני מתוך שלושה בו.

ראש העיר, משה ליאון: "ירושלים שוברת שיאים בתוכניות להתחדשות עירונית. תוכניות אלו מהוות חלק משמעותי בקידום תנופת הבנייה שאנו מובילים בבירה. העירייה תמשיך לסייע לתושבים ויזמים ותלווה אותם בכל השלבים התכנונים והביצועיים, כדי לקדם פרויקטים חשובים אלו המשפרים את התשתיות, מפתחים את הסביבה, משדרגים ומרחיבים את דירות המגורים והופכים את השכונות הוותיקות למושכות ומבוקשות בקרב הצעירים".

ליאון התראיין אך לאחרונה למרכז הנדל"ן בסרטון מיוחד שעסק בתנופת ההתחדשות העירונית בירושלים, והכריז כי זו תהיה "בירת ההתחדשות העירונית של ישראל":

אושרה תוכנית להסדרת ייעודי קרקע ובינוי בעמק התימנים

לצד אישור הפקדת תוכנית התחדשות העירונית בקריית היובל, אישרה השבוע הוועדה המקומית תוכנית להסדרת ייעודי קרקע ובינוי בעמק התימנים שבשכונת עין כרם. במשך עשרות שנים מתגוררים תושבי השכונה ללא הסדרה של בתי המגורים, על קרקע אשר מיועדת לשצ"פ (שטח ציבורי פתוח). התוכנית המאושרת מסדירה את ייעוד הקרקע ואת זכויות הבנייה, בדומה לתוכנית המתאר שאושרה לעין כרם עצמה בשנות ה-80.

הסדרת ייעודי הקרקע בעמק התימנים מאפשרת לתושבים לרכוש ולהרחיב את הבית בו התגוררו במשך עשרות שנים"

עמק התימנים הוא חלק מערוץ ואדי עין כרם, ונמצא בשיפולי השכונה, למרגלות הר הרצל, בסמוך לכנסיית "יוחנן בהרים". הוא כולל שלושה רחובות: מדרגות גן עדן, עמק התימנים ודרך שורק, ומתגוררות בו משפחות ותיקות וצאצאי המתיישבים הראשונים בשכונה. אזור זה הוא פנינת טבע ירוקה ונמצא במפת אתרי הטבע העירוניים, ובמקום עובר שביל ישראל. בעמק קיימים עצי זית, תאנים וגפנים, ואפשר לפגוש במקום צבאים, ארנבות ועוד, המסתובבים שם באופן טבעי וחופשי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הסדרת ייעודי הקרקע בעמק התימנים מאפשרת לתושבים לרכוש ולהרחיב את הבית בו התגוררו במשך עשרות שנים. העירייה מברכת על אישור התוכנית ותמשיך לתמוך בתושבים על מנת לשפר את חייהם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןהתחדשות עירוניתקריית היובלעמק התימניםשכונת עין כרםתוכנית להסדרת ייעודי קרקע ובינוי בעמק התימניםאדריכלית נעמה מליס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...