מהו ההבדל בין משקיע נדל"ן לבין יזם נדל"ן?

עולם היזמות הנדל"ני הוא כנראה אחד הסקטורים הרווחיים בשוק הישראלי - הרבה יותר ממה שיכול לחלום עליו המשקיע הממוצע

שיתוף הכתבה
לשחק במגרש של הגדולים. ההבדל בין משקיע נדל''ן ליזם נדל''ן(מרכז הנדל''ן) לשחק במגרש של הגדולים. ההבדל בין משקיע נדל''ן ליזם נדל''ן(מרכז הנדל''ן)

ענף הנדל"ן הוא אחד התחומים המרתקים בשוק, בלי כל ספק. זהו ענף ייחודי מאוד מבחינת הדרך שבה הוא מתנהל, זהות השחקנים הפעילים בו, מידת ההשפעה שלו על סביבתו ועל הכלכלה המקומית – ואפילו ההילה שמקיפה אותו. לא במקרה כמעט כל אדם בישראל המחפש השקעה טובה של כספו פונה לענף הנדל"ן בידיעה ששם נמצא הכסף הגדול.

אבל אותו כסף גדול שמציע ענף הנדל"ן למשקיעים הפרטיים, הוא כאין וכאפס לעומת הכסף הגדול באמת – זה שממתין ליזמי הנדל"ן. עולם היזמות הנדל"ני הוא כנראה אחד הסקטורים הרווחיים בשוק הישראלי, וללא ספק אחד התחומים הגדולים במשק מבחינה זו, המגלגל סכומי כסף עצומים, דמיוניים לפעמים.

מדובר בהבדל עצום, מהותי: בעוד האחד מציב קצה רגל בענף, השני מכניס את כל גופו; בעוד אחד טועם טעימה קלה ממה שהענף הזה יכול להציע, השני אוכל את המנה כולה, ומשאיר צלחת ריקה

אז מהו ההבדל האמיתי בין משקיע לבין יזם נדל"ן? מדובר בהבדל עצום, מהותי. מלבד העובדה שהשניים פועלים באותו ענף, אין כמעט שום דבר משותף ביניהם: בעוד האחד מציב קצה רגל בענף, השני מכניס את כל גופו; בעוד אחד טועם טעימה קלה ממה שהענף הזה יכול להציע, השני אוכל את המנה כולה, ומשאיר צלחת ריקה. בואו נעמוד כאן לעומק על ההבדל בין משקיע לבין יזם בעולם הנדל"ן.

רוצים לדעת עוד על עולם יזמות הנדל"ן? הירשמו כאן לקורס הייחודי של מרכז הנדל"ן

זה מתחיל מהמספרים

כפי שציינו, עולם הנדל"ן מגלגל סכומי כסף עצומים, שמגיעים למאות מיליוני שקלים ואף למיליארדים. מספיק להציץ במיזמים ממשלתיים בתחום, כדי להבין עד כמה אדירים הסכומים שעוברים מיד ליד בענף.

בתוך המספרים הגדולים האלה, המשקיע הממוצע נהנה מהקצה של הקצה: השקעה של כמה עשרות או מאות אלפי שקלים היא כמעט כלום בעולם הנדל"ן, גם אם נסתכל על ישראל בלבד. היזם, לעומתו, פועל ומדבר בסכומים שמתחילים משבע ספרות ומתרחבים במהירות, ובתוך שנים ספורות הוא יכול למצוא את עצמו מטפל בפרויקטים בסכומים שהאדם הממוצע לא פוגש בהם לעיתים לאורך כל חייו. יזם הנדל"ן נמצא, למעשה, במקום שבו הכסף הגדול בלבד הוא זה שמדבר.

...וממשיך למקצועיות ללא פשרות

רמת המקצועיות הנדרשת ממשקיע ממוצע היא די בסיסית: הוא יכול ללמוד קצת על הענף, על האזורים שבהם הביקוש גבוה, על תחזיות כאלו ואחרות באשר למחירי הדיור ולתתי־ענפים בנדל"ן שנחשבים רווחיים יותר או פחות – ולצאת לדרך. בכך יסתיימו 'שיעורי הבית' שלו לתקופה ארוכה.

פרויקט נדל"ן נמשך בממוצע בין שלוש לשבע שנים, ויש כאלו שנמשכים עוד הרבה יותר. התקופה הזו היא 'תקופת הלימודים' של היזם, שלומד תוך כדי תנועה, ובמשך שנים, את רזי המקצוע

עולמו של היזם הוא עולם אחר לגמרי: כדי להצליח בענף התובעני הזה, עליו להתמקצע, ללמוד, להתעדכן ולהשתפר ללא הפסקה. חשוב להבין: פרויקט נדל"ן נמשך בממוצע בין שלוש לשבע שנים, ויש כאלו שנמשכים עוד הרבה יותר. התקופה הזו היא 'תקופת הלימודים' של היזם, שלומד תוך כדי תנועה, ובמשך שנים, את רזי המקצוע.

ענף הנדל"ן הוא ענף תחרותי מאוד, כידוע, וכדי להצליח להוציא לפועל פרויקטים ולהשלים אותם צריך להיות הטובים ביותר. זו הסיבה מדוע יזם נדל"ן צריך להיות אדם בעל ידע רב-תחומי, בטח ובטח כיום, ללמוד ולצבור ידע חדש בלי הפסקה ולשלוט בכל התחומים הנוגעים לנדל"ן ברמה כזו או אחרת. יזם נדל"ן מצליח הוא איש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר.

הסיכון – והרווח שבצידו

אין ספק שכל השקעה כספית טומנת בחובה סיכון מסוים, המתורגם לתשואה. זהו למעשה סוד ההצלחה של עולם ההשקעות, שכן ללא סיכון שבסופו רווח – ההשקעה אינה משתלמת. עם זאת, משקיע נדל"ן יודע שההשקעה שלו היא השקעה בטוחה למדי, השקעה שמרנית, שכן מאז ומעולם, ובראייה של שנים לאחור, מחירי הנדל"ן עולים בהתמדה, ובקצב בטוח: כ־3% או מעט יותר מזה בימים כתיקונם.

יזם נדל"ן מסתכן פי כמה וכמה ממשקיע ממוצע, ומסכן את כספו הרבה יותר. היתרון מגיע בהמשך: אותו סיכון מיתרגם לרווח גדול פי כמה

יזם הנדל"ן, לעומת זאת, מסכן הרבה יותר עם כניסתו לעולם ה'משוגע' הזה. היו לא מעט יזמים ששמו את כל כספם על פרויקט מסוים – ובהם היו גם כאלו ששילמו על כך ביוקר. אבל העיקרון פשוט: יזם נדל"ן מסתכן פי כמה וכמה ממשקיע ממוצע, ומסכן את כספו הרבה יותר. היתרון מגיע בהמשך: אותו סיכון מיתרגם לרווח גדול פי כמה, אותו רווח שעליו דיברנו כאן בהתחלה. אם היזם מצליח להגיע לקו הסיום עם הפרויקט שלו, ממתין לו ברוב המקרים רווח בשיעורים עצומים - לעיתים בשיעורים המגיעים גם ל-20% ויותר מזה.

הכול (גם) עניין של מעורבות

הבדל נוסף ומשמעותי מאוד בין משקיע נדל"ן לבין יזם נדל"ן נובע מרמת המעורבות של כל אחד מהם בפרויקט או בנכס: בעוד משקיע נדל"ן יכול לשים את כספו על הנכס המדובר ולשכוח ממנו לכמה שנים, היזם חי ונושם כל רגע, כל שינוי וכל התקדמות בפרויקט. הוא למעשה המפקד, רב החובל שמנווט את הספינה, ולכן המעורבות שלו מקסימלית.

למעשה, ללא יזם נדל"ן הפרויקט לא יצא אל הפועל. הוא הגורם המקשר, לב הפרויקט המתאם בין כל אנשי המקצוע ומשמש צומת שבו הם נפגשים, והוא זה שמניע את הפרויקט קדימה, תוך ניצול נכון של כלל הכלים שעומדים לרשותו, החל במימון נכון ועד לתוכנית מיסוי שתתאים לסוג הפרויקט ולמטרותיו שלו עצמו. היזם, הלכה למעשה, הוא זה שמוביל את הפרויקט מאל"ף ועד תי"ו, ולכן בלעדיו לא יקרה דבר.

ללמוד את רזי המקצוע מהטובים ביותר

כשעומדים על ההבדל המשמעותי בין משקיע לבין יזם, מתחילים גם להבין איזה עולם מרתק ממתין לאלו מבינינו שיחליטו להיכנס אליו, ולהפוך ליזמים מן השורה. היום כל אדם חולם להיות עצמאי, יזם שמצליח בגדול, וענף הנדל"ן הוא אחד המקומות שבהם כל אחד יכול להצליח, לגרוף רווחים מרשימים – ואף לקחת חלק בשינוי מפת ישראל.

רבים 'השתפשפו' במשך שנים לפני שהבינו באמת כיצד נכון להתנהל, איך ליצור את הקשרים הנכונים ולאילו ערוצים כדאי להפנות את מאמצי ההשקעה. יד מכוונת בתחילת הדרך הייתה שווה להם מיליונים

אך כפי שיעידו יזמים רבים, הכניסה אל עולם הנדל"ן אינה חלקה. רבים מהם 'השתפשפו' במשך שנים לפני שהבינו באמת כיצד נכון להתנהל, איך ליצור את הקשרים הנכונים ולאילו ערוצים כדאי להפנות את מאמצי ההשקעה. יד מכוונת בתחילת הדרך הייתה שווה להם מיליוני שקלים.

את היד המכוונת הזאת מציע לכם מרכז הנדל"ן , בקורס היזמות הנפתח בקרוב – קורס שיפתח עבורכם דלתות, יאפשר לכם להיכנס בצורה חלקה לעולם הנדל"ן ויגלה לכם בפרטי פרטים את רזי המקצוע של יזמות הנדל"ן.

לפרטים נוספים על הקורס ולהרשמה לחצו כאן

כאן תוכלו ללמוד, במקום היחיד בישראל, את הסוד של עולם יזמות הנדל"ן ותקבלו את תנאי הפתיחה הטובים ביותר בדרך להזנקת הקריירה המקצועית שלכם קדימה, אל העולם הרווחי ביותר וכנראה המרתק ביותר בשוק הישראלי כיום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פרויקט נדל"ןמשקיע נדל"ןקורס יזמות נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...