חדשות הנדל"ן: מרכז גישור בנושא שכירות יוקם בת"א בעקבות הקורונה

המרכז, המשותף לעיריית ת"א וללשכת עורכי הדין, יסייע הן לשוכרים והן למשכירים • הפרויקט של הגשמה נמכר, לפי מקורבים לעסקה, ב-32.5 מיליון דולר

שיתוף הכתבה
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי (עיריית תל אביב)ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי (עיריית תל אביב)

• עיריית תל אביב-יפו ולשכת עורכי הדין הודיעו השבוע כי יקימו מרכז גישור משותף בנושאי שכירות למגורים ולעסקים בעיר, שיעניק ייעוץ ללא תשלום לשוכרים ולמשכירים שנפגעו במשבר הקורונה. בהודעה נכתב כי "משבר הקורונה יצר זעזוע בשוק השכירות בישראל וחשף את פגיעותם של השוכרים – בהם עצמאים או שכירים שהוצאו לחל"ת ואיבדו את מקור פרנסתם. המשבר חמור במיוחד בתל אביב-יפו, שבה מגיע שיעורם של שוכרי הדירות לכ-50% ממשקי הבית. מצב זה עלול להוביל לריבוי סכסוכים משפטיים, עיכובים בתשלום שכירות,  ותביעות פינוי. על מנת לתת מענה לסוגיות אלו, הציע ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי להקים מרכז גישור לשוכרים ומשכירים במשותף עם לשכת עורכי הדין". 
לעיון במכתב ששלח חולדאי ללשכת עורכי הדין, לחצו כאן

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב העניקה תוקף לתוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר בבת ים – התוכנית במתחם הרב לוי שברמת הנשיא בעיר. מדובר בתוכנית הכוללת 1,728 יחידות דיור ב-16 מבני מגורים, 11,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 6,500 עבור שטחי מסחר, כחמישה דונם עבור שטחי ציבור וכתשעה דונם עבור שטחים פתוחים. בנובמבר האחרון אושרה התוכנית למתן תוקף על ידי הוועדה המחוזית.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• "אקזיט" חשוב לקרן הגשמה באינדיאנה, ארה"ב: החברה הודיעה לאחרונה למשקיעים על מכירה של מתחם Multi-Family הכולל 210 יחידות דיור בשיתוף החברה היזמית WTG, מתחם אשר ידוע גם בשם פרויקט נובלסוויל. מדובר במתחם שנבנה בשנים האחרונות, וכלל את רכישת הקרקע ואת הקמת המתחם, עם חברת היזמות המקומית. מקורבים לעסקה מסרו כי מכירת המתחם הסתכמה בכ-32.5 מיליון דולר, וכי התשואה השנתית הממוצעת למשקיע בעסקה היא 16.7%.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• החברות צרפתי שמעון ויחד הבונים הודיעו כי הן רוכשות מחברת מליסרון את קניון לב אשדוד שברובע ה' בעיר, תמורת 230 מיליון שקל. הקניון מיועד להריסה, ובמקומו ייבנה פרויקט עירוב שימושים בארבעה בנייני מגורים, עם מסחר מלווה רחוב, לצד בניין משרדים. המגדלים צפויים להכיל כ-550 דירות חדשות וכ-15 אלף מ"ר בשטחי מסחר, תעסוקה ומרפאות. התב"ע החדשה מקודמת על ידי האדריכל חיים ורדה.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת אספן גרופ מדווחת כי חל עיכוב בעסקה למכירת שלושה תאגידים גרמניים שנמצאים בהחזקתה (דרך חברה בת), המחזיקים בשלושה מבני משרדים והייטק במדינה. החברה מעדכנת כי הועברו לחברה הבת כ-1.3 מיליון אירו מתוך כספי המקדמה, בהתאם להוראות ההסכם, אך יתרת התמורה טרם הועברה על ידי הקונה והעסקה טרם הושלמה - למרות שהתקיימו כל התנאים המתלים והמועד האחרון להשלמת ההסכם חל אתמול (ה'). "בסמוך למועד ההשלמה פנה הקונה לחברת הבת בבקשה לניהול משא ומתן לצורך השלמת העסקה", נכתב בהודעה לרשות לניירות ערך. "חברת הבת נעתרה בשלב זה לבקשה, ובמקביל לכך בוחנת את זכויותיה המשפטיות ואת האפשרויות הקיימות בפניה מכוח ההסכם והדין".

• חברת ביג מרכזי קניות הודיעה כי השלימה רכישת חברה סרבית המחזיקה במלוא הזכויות של מרכז קניות מניב, ובקרקע צמודה עם זכויות בנייה נוספות של עד כ-24,000 מ"ר, בעיר זראניאנין, לאחר שהתקיימו כל התנאים המתלים. החברה הודיעה בסוף השנה החולפת על העסקה, וכעת היא מושלמת באופן רשמי. "העסקה הושלמה לאחר שהוסכם עם המוכר על התאמה במחיר הסופי של העסקה: התמורה עבור המרכז נקבעה בהתאם לשווי של כ-22.7 מיליון אירו", נכתב בהודעת החברה שיצאה השבוע.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתלשכת עורכי הדיןרון חולדאיביג מרכזי קניותמליסרוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהאספן גרופמשבר הקורונהצרפתי שמעוןמתחם הרב לוי בבת יםקרן הגשמהיחד הבוניםקניון לב אשדודאדריכל חיים ורדהעיריית תל אביב-יפו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...