מאיפה הגיעו אלינו יזמי הנדל"ן? עצמאיים שחיפשו יותר

סקר מיוחד שביצע מרכז הנדל"ן מציג תמונה מעניינת לגבי התחומים שמהם הגיעו היזמים לענף • החל בבעלי מקצועות העוסקים בתחום ועד מקצועות רחוקים שנות אור ממנו

שיתוף הכתבה

הכוח המניע של כל סקטור ושל כל ענף הוא האנשים היוזמים, העצמאיים; אלו שמניעים תהליכים קדימה. אלו אנשים שמוכנים לקחת סיכונים כדי להצליח – וכשהם מגיעים לפסגה, הרווח שהם גורפים גדול משמעותית מכל מסלול אחר. העניין הזה מקבל משנה תוקף כשמדוברים על ענף הנדל"ן, שבו היזמים נוטלים סיכונים גדולים מאוד, אך בסופם ממתינים רווחים עצומים.

יש שיגדירו את אותם אנשים 'משוגעים', או לכל הפחות חסרי היגיון. הרי מעטים מוכנים לקחת על עצמם סיכונים גדולים כל כך – בטח ובטח כשמדובר בעשרות ובמאות מיליוני שקלים הנדרשים לטובת הוצאתו לפועל של פרויקט נדל"ן. אך מתברר כי אותם 'משוגעים' הם אנשים כמו כולנו: סקר שערך מרכז הנדל"ן בקרב כ־1,000 יזמים וחברות מעולם הנדל"ן גילה תשובות מפתיעות לגבי המקומות שמהם מגיעים היזמים לענף. מקומות שרבים מאיתנו נמצאים בהם כיום. מקומות שונים לעיתים ב-180 מעלות מכל מה שקורה בענף הנדל"ן.

בעלי אולמות אירועים, הייטקיסטים וטייסים

עוד לפני שנצלול אל הסקר עצמו ואל תוצאותיו, נתעכב לרגע על כמה מהיזמים הללו שכולנו מכירים: יזמים שתופסים את הכותרות המרכזיות באתר מרכז הנדל"ן ובאתרים אחרים, שמות שמאחוריהם שלל פרויקטים נדל"ניים מרשימים, ועוד רבים אחרים בדרך. אנשים שהגיעו ממקומות שונים אל הענף, והצליחו בהם בגדול – רק משום שהעזו.

גם בכם בוערת אש היזמות? לחצו כאן והצטרפו לקורס היזמות של מרכז הנדל"ן

קחו לדוגמה את האחים עידו וצחי חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג', שהגיעו מעולם ניהול האירועים: בראשית דרכם ניהלו השניים אולמות אירועים, גדלו והתפתחו אט־אט עד שהפכו לאימפריה בתחום. כשהאימפריה הזו התבססה ועשתה את שלה, הם החליטו לקפוץ למגרש של הגדולים – והיום הם מקימים כמה מהפרויקטים הנדל"ניים הגדולים בישראל, באימפריה נדל"נית בקנה מידה מקומי (ולא רק) – חברה ציבורית שנסחרת בבורסה משנת 2010 ואחראית על יותר מ־45 פרויקטים מהידועים שנבנו בשנים האחרונות.

ברק רוזן וצחי טוכמאייר, בעלי חברת קנדה-ישראל, הם חברי ילדות. השניים החלו את דרכם בענף כמתווכים, אך משם, מהר מאוד, החלו 'לגלוש' אל עולם יזמות הנדל"ן, ולאחר תקופה של פעילות בישראל, עברו לקנדה ונחשבו חלוצים ישראליים. כיום הם בעליה של מעצמת נדל"ן בעלת פורטפוליו מהמרשימים שיש כיום. החברה נסחרת גם היא בבורסה הישראלית ומחזיקה בנכסי נדל"ן, בישראל ובעולם - מקנדה ועד רוסיה, בתחום המגורים, המשרדים, המסחר והמלונאות. היא נתפסת ללא ספק כאחת החברות המובילות כיום בענף.

את האולפן החליף אילי בר בשטח הפתוח, והפך להיות יזם נדל"ן שמקדם לא מעט פרויקטים להתחדשות עירונית. כיום חברת אקו סיטי היא כנראה אחת החברות היחידות בישראל שיכולות להציג עשרות פרויקטים שהושלמו בתחום

את המקום שממנו הגיע אילי בר, מנכ"ל משותף בחברת אקו סיטי , קשה יותר לנחש: אחד השמות המוכרים בענף, בטח בתחום ההתחדשות העירונית, היה בעבור שדרן רדיו בתחנת גלי צה"ל. את האולפן הוא החליף בשטח הפתוח, והפך להיות יזם נדל"ן שמקדם בעזרת החברה שבראשה הוא עומד לא מעט פרויקטים להתחדשות עירונית. כיום חברת אקו סיטי היא כנראה אחת החברות היחידות בישראל שיכולות להציג עשרות פרויקטים שהושלמו בתחום ההתחדשות העירונית, לצד עשרות אחרים שנמצאים בימים אלו בביצוע.

עוד יזם שעומד בראש חברה בולטת בתחום ההתחדשות עירונית והגיע 'מבחוץ' הוא יוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים, שהיה יזם הייטק בעברו. הוא אף שימש שותף מנהל בקרן ההון סיכון BRV, שבזמנו הייתה בעלת המניות העיקרית באפליקציית WAZE הישראלית. אחרי שנשם אוויר פסגות שם, החליט להגיע לפסגות נוספות, מעניינות לא פחות, בשוק נדל"ן הישראלי – וכיום החברה שהוא מוביל נחשבת לאחת הבכירות בסקטור ההתחדשות העירונית, עם יותר מ־600 יחידות דיור שנמצאות בשלבי תכנון וביצוע שונים, ויותר מ־150 שכבר נמסרו ואוכלסו.

רון חן, מנכ"ל חברת אנשי העיר , היה טייס בחיל האוויר ושירת בצה"ל כשמונה שנים. הוא הקים, בעזרת שני חבריו, הטייסים גם כן, ערן חפץ ורועי דור, את החברה העוסקת גם היא בהתחדשות עירונית. החברה היא חברת בת של חברת נדל"ן גדולה, ותיקה ובעלת שם, קבוצת רוטשטיין נדל"ן , ובמשך עשור שבו היא פועלת בתחום – קידמה כבר כ־‏30 פרויקטים להתחדשות עירונית. יש האומרים שהחברה מביאה לתחום שיטות עבודה חדשות ומרעננות, וכי חלק גדול מזה יש לזקוף לטייסים שבקצה הפירמידה.

גם בראש חברת אילה אגם עומדים שני אנשים שלא צמחו מהתחום – אך הם צברו רזומה מרשים מאוד במקום אחר שבו הביצוע הוא המרכז: צה"ל. איתן לוי, שותף מנהל בחברה, הוא תא"ל במילואים ולשעבר סגן ראש אכ"א; ג'קי סוויסה, גם הוא שותף מנהל בחברה, הוא אל"מ במילואים ולשעבר ראש מנהלת פרויקטי המגורים בצה"ל. היום הם מתרגמים את הידע והניסיון שלהם להובלת חברה שפועלת כמעט בכל סקטור בענף, ומ־2009 מבצעת פרויקטי מגורים, התחדשות עירונית ותמ"א 38, יוזמת פרויקטי נדל"ן למשרדים ולמסחר ומלווה קבוצות רכישה ועמותות בנייה.

בענף הנדל"ן פועלים מאות יזמים, ורבים מהם הגיעו מכיוונים שונים ומגוונים. המבחר עצום, והמשותף לכולם: אהבה ליזמות ולאקשן האמיתי של הענף

הדוגמאות שהוזכרו כאן הן, כמובן, רק קצה הקרחון. בענף הנדל"ן פועלים מאות יזמים, ורבים מהם הגיעו מכיוונים שונים ומגוונים: קבלנים שעברו לצד היזמי, אנשי מקצוע שצמחו מתוך חברות משפחתיות וגורמים בשוק שפשוט בחרו 'לחצות את הכביש' - עורכי דין המתחמים בנדל"ן, שמאים, מהנדסים, מפקחי בנייה ועוד ועוד. המבחר עצום, והמשותף לכולם: אהבה ליזמות ולאקשן האמיתי של הענף.

ענף יזמות הנדל"ן פתוח לכולם

אז כבר הבנו שענף הנדל"ן מושך אליו אנשים שהגיעו גם ממקומות רחוקים מאוד. הסקר שערכנו כאן במרכז הנדל"ן מראה זאת היטב, ואלו נתוניו:

עצמאים שעשו הסבה מקצועית - 9%

אנשי מקצוע מתוך הענף - 26%

קבלנים שהפכו ליזמים - 29%

עובדי חברה בעסק המשפחתי - 15%

אנשי עסקים שמשקיעים גם בנדל"ן - 18%

אחר - 3%

הנתונים הללו, והסיפורים המרתקים על יזמי הנדל"ן השונים, מוכיחים בצורה הברורה ביותר כי ענף יזמות הנדל"ן פתוח לכולם: בין אם אתם אנשי הייטק, אנשי עסקים שמחפשים אפיק השקעה מרתק, עצמאיים שמחפשים קפיצת מדרגה משמעותית או פשוט אנשים שחולמים להקים בניינים ולהיות אחראיים על פרויקטי ענק – גם אתם יכולים להפוך ליזמי נדל"ן ולהגיע לפסגות חדשות.

יזם נדל"ן הוא לא דבר פשוט. אדם שנכנס לתחום נדרש לרוב לעבור כמה שנים של 'שפשוף' ושל התלמדות כדי להבין כיצד השוק המרתק הזה עובד, אך הסיכון משתלם לא פעם, ובגדול

אין ספק: יזם נדל"ן הוא לא דבר פשוט. אדם שנכנס לתחום נדרש לרוב לעבור כמה שנים של 'שפשוף' ושל התלמדות כדי להבין כיצד השוק המרתק הזה עובד, אך הסיכון משתלם לא פעם, ובגדול. 

האם ישנה אפשרות להיערך טוב יותר לצעד הזה, ולהתחיל באלגנטיות את הדרך בענף? בהחלט כן: מרכז הנדל"ן מציע לכם קורס יזמות ייחודי אשר יפתח עבורכם דלתות וילמד אתכם את רזי המקצוע – בין אם כבר עשיתם את צעדיכם הראשונים בתחום ובין אם אתם שוקלים מהלך שכזה. קורס היזמות של מרכז הנדל"ן הוא היחיד שיספק לכם את ההכשרה הדרושה לקראת ביצוע הצעד הזה, ההכשרה היחידה שתלמד אתכם כיצד להיות יזמי נדל"ן מצליחים.

רוצים לדעת עוד? להצטרף לקורס? לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת חג'ג'אנשי העיררון חןקורס יזמות נדל"ןאקו סיטיהאחים חג'ג'אילי ברברק רוזןצחי טוכמאייריוסי חסוןהחברה לחיזוק מבניםאילה אגםאיתן לויג'קי סוויסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...