פורסם מכרז ראשון לאטרקציות תיירותיות בפארק הטרמינל באילת

העירייה פרסמה את המכרז הראשון בשטח הפארק, שיוקם במתחם שדה התעופה הישן באילת • שטחו כ-14 דונם והוא נמצא בחלק הדרומי של השטח • יותר משנה לאחר ששדה"ת נסגר

שיתוף הכתבה
הדמיית פארק הטרמינל באילת (דרמן ורבקל אדריכלות)הדמיית פארק הטרמינל באילת (דרמן ורבקל אדריכלות)

האם אחד הפרויקטים החשובים בעיר אילת מתחיל סוף-סוף לקרום עור וגידים? עיריית אילת, באמצעות החברה הכלכלית, פרסמה לאחרונה את המכרז הראשון להפעלת אטרקציות תיירותיות בשטח שדה התעופה המפונה בעיר – אשר פונה כבר לפני יותר משנה, בעקבות פתיחתו של שדה התעופה החדש רמון אשר נמצא מעט צפונית מהעיר.

המכרז מיועד לפעלת אטרקציות תיירותיות בשטח של 14 דונם בדרום מתחם השדה, לתקופה של עשר שנים. המתמודדים מוזמנים להציע הצעות בהליך מיון מוקדם (pre Qualification) כתנאי להשתתפות במכרז, ואלה שיעמדו בהצלחה בכל תנאיו יהיו רשאים להשתתף בחלקו השני של המכרז ולהגיש הצעות במסגרתו. מהעירייה נמסר כי מפגש מציעים יתקיים ב-15 ביוני, והמועד האחרון להגשת הצעות הוא ב-6 ביולי בשעה 14:00. את ההצעות יש להגיש במסירה ידנית בלבד במשרדי החברה.

כאמור, שדה התעופה נסגר לפני יותר משנה, בחודש מרץ 2019, אך במשך זמן לא מבוטל הדברים נותרו כפי שהם. כפי שפרסמנו כאן, בפברואר האחרון אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז דרום תוכנית "לשימושים זמניים", שתאפשר פעילות מסוימת בשטח עד שייקבעו השימושים הקבועים. כעת נראה שהשלב הזה הגיע.

תוכנית פארק הטרמינל משתרעת על 70 דונם, ועבודות הפיתוח החלו בשטח לפני כחודשיים. בעירייה מעדכנים כי סלילת הכבישים שיחברו את מרכז העיר לשטח הטרמינל כבר החלה, וכי הפארק צפוי להיות מוכן בעוד כשנתיים.

התוכנית תהפוך את שטח השדה הישן לחוליה מקשרת בין הצד המזרחי לצד המערבי של העיר, וכוללת חיבור של שדרות התמרים אל הטיילת. מבנה הטרמינל עצמו לא ייהרס והוא צפוי להיות מוסב למרכז תרבות עירוני

תוכנית פארק הטרמינל מייעדת להפוך את שטח השדה הישן לחוליה מקשרת בין הצד המזרחי לצד המערבי של העיר, באמצעות פארק פתוח שירושת בשבילים ובהצללה. בין היתר כוללת התוכנית חיבור של שדרות התמרים אל הטיילת. מבנה הטרמינל עצמו לא ייהרס והוא צפוי להיות מוסב למרכז תרבות עירוני. דרכים שעתידות להיסלל במתחם ומחוצה לו צפויות לחבר בין חלקי העיר, ולהקל על הגישה למרכז העירוני שיוקם.

שלל אטרקציות תיירותיות, מתחם הופעות וקומפלקס מלונאות ומגורים

פארק הטרמינל, שלדברי עיריית אילת יהיה הגדול בישראל, יוקם בהשקעה של 170 מיליון שקל. הוא מתוכנן לכלול אטרקציות תיירותיות כמו כדור פורח, גלגל ענק, בריכת גלים, פארק מים, פארק מוטורי, מתחם נינג'ה, מתחם אקסטרים, מוזיאון רכב, שוק אוכל, מתחם קרנבל, מגלשות מים אקסטרים, לונה פארק, פארק מתנפחים וג'ימבורי, פארק חבלים, מציאות מדומה, קרקס, מכוניות מתנגשות, סימולטור גלישה, בריכת כדורים ועוד. נוסף על כך, ייבנה במקום מתחם הופעות ופסטיבלים חדשני ממכולות ממוחזרות, מרכז תרבות עירוני, מוזיאון מתחם קמפינג ועוד.

לצד כל אלו יוקם במתחם מלון חדש – המלון הראשון שזוכה להיתר בנייה בעיר לאחר 17 שנים. מדובר במלון בראון 42 של קבוצת כראל, מלון חמישה כוכבים בן 155 חדרים, שיוקם ליד קומפלקס מגורים בן 223 יחידות דיור. 
  
המתחם מחולק לשלושה חלקים: מתחם מערבי ומתחם מזרחי, ששטחו של כל אחד מהם הוא כשבעה דונמים, ועוד שדרה מרכזית (בתוואי מסלול ההמראה הקיים), שתכלול פארק עירוני, שטחים ציבוריים ושטחי שירות שונים. בכל אחד מתתי המתחמים יופעלו אטרקציות, ובכל שטח הפארק יהיו גם אטרקציות "חוצות גדר".

מדובר בתוכנית גרנדיוזית שלא נראתה כמותה בישראל, ובמהלך אורבני משמעותי ביותר לעיר אילת.  אנו בטוחים כי הפארק ישנה לחלוטין את תרבות הבילוי והפנאי בעיר, גם עבור התושבים וגם עבור התיירים"

המתחם ינוהל על ידי מנהלת מרכזית וייעודית שתפעל תחת החברה הכלכלית והעירייה. המנהלת תעסוק בפיתוחו, בקידומו ובשיווקו של הפארק, ולמפעילים לא יהיו זכויות כלשהן במקרקעי המתחם. עם זאת, הם יהיו אחראים לתשלום כל העלויות הקשורות בהקמתה ובהפעלתה של האטרקציה, ואף ישלמו דמי שימוש חודשיים בשיעור ובמתווה שייקבעו מראש, וכן מיסים והיטלים הכרוכים בהחזקת הקרקע ובהפעלת האטרקציה שברשותם, לרבות ארנונה, מיסים ותשלומי צריכה שוטפים. שיעור התשלומים ייקבע בשלב השני של המכרז.
 
מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת: "אנו נרגשים מאוד לצאת לדרך עם פרויקט פארק הטרמינל שיוקם בעיר. מדובר בתוכנית גרנדיוזית שלא נראתה כמותה בישראל, ובמהלך אורבני משמעותי ביותר לעיר אילת.  אנו בטוחים כי הפארק ישנה לחלוטין את תרבות הבילוי והפנאי בעיר, גם עבור התושבים וגם עבור התיירים. מכרז האטרקציות שפרסמנו היום הוא השלב הראשון, והשלבים הבאים יפורסמו גם כן בקרוב".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית אילתשדה התעופה רמוןשדה התעופה הישן באילתהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמאיר יצחק הלויקבוצת כראלפארק הטרמינל אילתהחברה הכלכלית אילת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...