תוכנית להקמת מתקן פוטו-וולטאי גדול נוסף בדרום

המתקן ישתרע על פני כ-1,020 דונם בשטח המושב מלילות הסמוך לנתיבות • ההקמה – "כמענה להחלטות הממשלה למעבר לשימוש באנרגיות מתחדשות ולעמידה ביעדים שהוצבו"

שיתוף הכתבה
תחנת הכוח הסולארית באשלים. המתקן במלילות יציע הספק קטן בכחצי (שאטרסטוק)תחנת הכוח הסולארית באשלים. המתקן במלילות יציע הספק קטן בכחצי (שאטרסטוק)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (הוות"ל) הודיעה לאחרונה על הכנת תוכנית לתשתית לאומית עבור הקמת מתקן פוטו-וולטאי בשטחי המושב מלילות הסמוך לנתיבות. המתקן, שייבנה במסגרת תת"ל 112, יוקם בנגב המערבי, כשלושה קילומטרים דרומית לנתיבות, בשטחי המשבצת של המושב, ממערב למסילת הרכבת ומצפון לנחל גרר ונחל שרשרת. 

המתקן צפוי להשתרע על פני כ-1,020 דונם, והוא אמור להציע הספק של כ-110-85 מגה-ואט. המתקן יחובר כמובן לרשת החשמל הארצית, וזאת "כמענה להחלטות הממשלה למעבר לשימוש באנרגיות מתחדשות ולעמידה ביעדים שהוצבו על ידה, כך על פי דברי ההסבר לתוכנית. לשם השוואה, המתקן הפוטו-וולטאי המפורסם באשלים, אותו מגדל עצום הנוצץ למרחוק, יכול להציע הספק של כ-250 מגה-ואט, והוא משתרע על פני כ-4,000 דונם.

נזכיר כי לאחרונה התקבלו כמה החלטות חשובות בנושא תוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו-וולטאיים (תמ"א 10/ד/2/10): בסוף מרץ האחרון הודיעה הוועדה הארצית לתכנון ובנייה כי היא מעבירה את התוכנית להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור; כשבועיים לאחר מכן פרסמה ועדת המכרזים הבין-משרדית של אגף החשב הכללי באוצר, משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה שני מכרזים להקמת מתקנים פוטו-וולטאיים על גגות משרדי הממשלה ברחבי הארץ.

תוכנית המתאר הארצית נועדה לאפשר את השגת יעדי הממשלה: הפקת 17% מהאנרגיה בישראל באמצעות אנרגיות מתחדשות, עד לשנת 2030. בעדכון האחרון של התוכנית נכללו הקלות שונות, רגולטטוריות בעיקר, שיאפשרו להקים מתקנים פוטו-וולטאיים גם בשטחים שאינם בשימוש או בשטחים כלואים, כמו קירות תמך, מאגרי מים, בתי עלמין ועוד.

נזכיר כי לאורך חודש מרץ האחרון הפקידה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז הדרום שתי תוכניות מפורטות להקמת שדות פוטו-וולטאיים, שניהם בהספק של עד 16 מגה-ואט, בשדה דוד שליד שדרות ובמועצה האזורית שפיר, סמוך לקריית גת. בסוף אוקטובר 2019 אישרה הוועדה הקמת חווה סולארית בהספק דומה במושב שדה ניצן שבנגב המערבי.

נציין על רקע כל אלו כי שר הפנים אריה דרעי החליט לאחרונה על מינויים זמניים בוועדות הארציות: מנכ"ל המשרד, מרדכי כהן, יהיה היו"ר הזמני של המועצה הארצית לתכנון ובנייה והיו"ר הזמני של הוות"ל, במקום היו"ר היוצא זאב בילסקי. מינויו של יו"ר קבוע צפוי להתקבל בקרוב. אריאל יוצר, סגן ראש אגף התקציבים באוצר, ששימש בשנים האחרונות כיו"ר הוותמ"ל, ימשיך בתפקידו ויוגדר יו"ר זמני עד למינוי יו"ר חדש וקבוע.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אריאל יוצרזאב בילסקימתקן פוטו-וולטאיאריה דרעימשרד הפניםות"לות"להוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיותות"לתחנת הכוח הסולארית באשליםמרדכי כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...