בנייני העיר הלבנה וישרוטל יקימו מלון עם 170 חדרים ברחוב פינסקר

המלון ייבנה ב"בית לנדאו" המיועד לשימור, במתחם כיכר מוגרבי הישנה • היקף הפרויקט מוערך בכ-200 מיליון שקל, ושתי החברות שואפות להתחיל בעבודות עוד בשנה הקרובה

שיתוף הכתבה
איציק בן שוהם, יו"ר בנייני העיר הלבנה, על רקע הדמיית המלון בפינסקר 2 (בר אוריין אדריכלים)איציק בן שוהם, יו"ר בנייני העיר הלבנה, על רקע הדמיית המלון בפינסקר 2 (בר אוריין אדריכלים)

למרות המשבר העמוק בענף המלונאות – עסקה חדשה יוצאת לפועל: חברת בנייני העיר הלבנה ורשת ישטורל הודיעו היום (א') כי חתמו על הסכם שותפות (50%-50%) לייזום ולהקמת מלון חדש ברחוב פינסקר 2 בתל אביב, סמוך לחיבורו עם רחוב אלנבי. היקף הפרויקט מוערך בכ-200 מיליון שקל.

חברת בנייני העיר הלבנה רכשה את זכויותיה במגרש בסוף 2018 מידיהם של בעלים פרטיים, שהחזיקו ב-36.6% מהזכויות בבניין. ביתרת הזכויות החזיקה אז נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי, ולפני כמה חודשים, רכשה בנייני העיר הלבנה את מלוא הזכויות בבניין, בתמורה לכ-57 מיליון שקל.

לפני כשנתיים וחצי החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב לאשר בתנאים את שיפוץ הבניין ולבצע בו שימוש חורג למגורים ומסחר. לכן תוכניתן של שתי החברות דרושה עדיין אישור

המבנה, בית לנדאו, משמש היום כבניין משרדים בגובה חמש קומות. הוא נבנה בשנותיה הראשונות של המדינה, מרחק קצר מקו החוף של העיר, על מגרש ששטחו כדונם. לפני כשנתיים וחצי החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב לאשר בתנאים את שיפוץ הבניין ולבצע בו שימוש חורג ממשרדים ומסחר - למגורים ומסחר. לכן תוכניתן של שתי החברות דרושה עדיין אישור, והחברות פועלות כעת להשבחת הנכס ולשינוי ייעודו למלונאות. על פי התוכניות, הן יחלו בבנייתו כבר בשנה הקרובה. 

המלון המדובר מתוכנן להכיל 170 חדרים, והוא יוקם על בסיס המבנה הקיים - מבנה המיועד לשימור לא מחמיר - ששטחו כ-4338 מ"ר בנוי. בכוונת החברות להסב את ייעודו לשימוש מלונאי, ולהקים בו מלון בשטח של כ-6,600 מ"ר בנוי. בסמוך למגרש מתוכננת לקום תחנה של הקו הסגול של הרכבת הקלה. אדריכל הפרויקט הוא גידי בר אוריין ממשרד בר אוריין אדריכלים .

נציין כי זוהי העסקה הרביעית לבנייני העיר הלבנה ולישרוטל בתוך פחות משנתיים: בשבועות האחרונים חתמו שתי החברות על עסקה לרכישת קרקע ברחוב מונטיפיורי בתל אביב בתמורה לכ-110 מיליון שקל, ובכוונתן להקים במקום מלון בן שש קומות שיכלול כ-200 חדרים, בהיקף השקעה כולל המוערך בכ- 250 מיליון שקל. לפני כשנתיים רכשו השתיים יחד את הבניין המפורסם בדיזינגוף 99 בתמורה לכ-62 מיליון שקל, ופועלות היום להסב גם אותו למלון. כן שותפה ישרוטל (20%) בקבוצה שהוקמה לצורך רכישת והקמת פרויקט בזל (מתחם מד"א), עם בנייני העיר הלבנה (40%) וקרןJTLV  (40%).

אנחנו מתכננים להקים מלון בן חמש קומות, עם קומת גג ובריכה גדולה עליו. באי המלון ייהנו הן מקרבה לים והן מקרבה למקומות הבילוי של העיר. מקומו של הפרויקט תואם את אסטרטגית החברה להקמת מלונות אורבניים גדולים בתל אביב"

לדברי איציק בן שוהם, יו"ר בנייני העיר הלבנה : "למקום ערך אדריכלי והיסטורי והוא ממוקם מול המגרש שבו שכן בעבר קולנוע מוגרבי המפורסם. הבניין משתייך לכיכר ב' בנובמבר - כיכר מוגרבי. המבנה נבנה כמבנה משרדים ומסחר בשנת 1947 ויש בו הקפדה על פרטים אדריכליים ייחודיים, שנשמרו במשך השנים. אנחנו מתכננים להקים מלון בן חמש קומות, עם קומת גג ובריכה גדולה עליו. באי המלון ייהנו הן מקרבה לים והן מקרבה למקומות הבילוי של העיר. מקומו של הפרויקט תואם את אסטרטגית החברה להקמת מלונות אורבניים גדולים בתל אביב".

ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל: "למרות הקורונה ולמרות הבלימה בתיירות הנכנסת, עדיין - בהסתכלות קדימה אנחנו מאמינים בכוח התיירותי של העיר ת"א ומאמינים שתחזור לשיאה מבחינת מספרי התיירים המגיעים אליה מדי שנה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ענף התיירותבנייני העיר הלבנהישרוטלליאור רביבאיציק בן שוהםכיכר מוגרביקולנוע מוגרבי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...