תוכנית הוותמ"ל לבני עי"ש בוטלה – על רקע "התנהלותה של החוקרת שמונתה לשמיעת ההתנגדויות"

התוכנית אושרה רשמית בספטמבר האחרון, אך בוותמ"ל הוחלטת לבטל את האישור – ולהורות על קיום החקירה בשנית • 14 התנגדויות הוגשו סביב התוכנית, והן יידונו בהמשך החודש

שיתוף הכתבה
המושב בני עי"ש וסביבתו, תצלום מהאוויר (Google Maps)המושב בני עי"ש וסביבתו, תצלום מהאוויר (Google Maps)

תוכנית תמל/1079, התוכנית להרחבת היישוב בני עי"ש שבשפלה הדרומית, בוטלה – ושלב חקירת ההתנגדויות ייערך מחדש: כל החליטה הוותמ"ל לאחרונה. "לאחר סיום ההליך התכנוני ואישור התוכנית בבני עי"ש, הובא לידיעת הוועדה מידע בעקבותיו נפתחה מייד בדיקה מעמיקה על ידי הוותמ"ל, שבחנה את התנהלותה של החוקרת שמונתה לשמיעת ההתנגדויות בתוכנית. לאור הבדיקה, החליטה הוותמ"ל לבטל את החקירה ואת אישור התוכנית ולהורות על קיומה בשנית".

שלב שמיעת ההתנגדויות לתוכנית, בידי החוקרת אורלי עין-דר נעים, נערך במאי 2019. בהמשך אותו חודש פורסמה הודעת הוותמ"ל על הפקדת התוכנית, ובסוף ספטמבר היא אושרה רשמית. בשל ההתפתחויות האחרונות הוחלט על ביטול דו"ח החוקרת, ועל החזרת התוכנית לשלב שמיעת ההתנגדויות, שיתקיים כבר ביום ראשון הקרוב. החוקר החדש של ההתנגדויות יהיה עו"ד ליאור עמידור ממשרד עורכי דין ל.עמידור ושות'.

תוכנית הוגשו בזמנו 14 התנגדויות. בין מגישי ההתנגדויות - משרד הבינוי והשיכון , המקדם את התוכנית בעצמו, המועצה המקומית בני עי"ש, המועצה האזורית באר טוביה, מרכז המועצות האזוריות, מושב בצרון ומושב חצב הסמוכים

יש לציין כי לתוכנית הוגשו בזמנו 14 התנגדויות. בין מגישי ההתנגדויות - משרד הבינוי והשיכון , המקדם את התוכנית בעצמו, המועצה המקומית בני עי"ש, המועצה האזורית באר טוביה, מרכז המועצות האזוריות, מושב בצרון ומושב חצב הסמוכים לבני עי"ש – ושורה של אנשים פרטיים, תושבי המושב ויישובי הסביבה.

באשר להתנגדות מרכז המועצות האזוריות, זו טוענת לפגיעה בשטחים החקלאיים באזור בעקבות אישור התוכנית: "הפגיעה בשטחים החקלאיים המהווים כ-77% משטח התוכנית, אינה מידתית ואינה נדרשת על פי מטרת חוק הוותמ"ל שחוּקק כהוראת השעה, עבור תוכניות שייעודן לפתור באופן מיידי את המחסור בהיצע של יחידות דיור", נכתב בהתנגדות זו.

האירוע בכללותו קשה לעיכול למושב ולחבריו, ומהווה פגיעה אנושה לחקלאות, לחקלאים, לצביונו ולעתידו. הפקעת המקרקעין הצפויה תביא כליה על החקלאים, שיישארו ללא מעש וללא מקור הכנסה ותעסוקה"

דברים חמורים יותר נכתבו בהתנגדות שהגיש מושב חצב הסמוך: "התוכנית המוגשת כוללת כ-700 דונם מתוך משבצת חצב. שטחים אלו מהווים קרקע חקלאית משובחת, מעובדת באינטנסיביות, מרושתת בהשקיה ובה מבנים חקלאיים וחממות. האירוע בכללותו קשה לעיכול למושב ולחבריו, ומהווה פגיעה אנושה לחקלאות, לחקלאים, לצביונו ולעתידו. הפקעת המקרקעין הצפויה תביא כליה על החקלאים, שיישארו ללא מעש וללא מקור הכנסה ותעסוקה". גם תושבי מושב בצרון הגישו התנגדות על רקע הבנייה באדמותיהם, והם טוענים לפגיעה "בלתי סבירה בלשון המעטה".

התוכנית לבני עי"ש מיועדת לאפשר "יצירת מסגרת תכנונית להרחבת היישוב הקיים ב-5,739 יח"ד, מתוכן 250 יח"ד לדיור מוגן", כך לפי דברי ההסבר המפורטים בתוכנית. הצפיפות הממוצעת בשטח התוכנית היא 14 יח"ד לדונם. 

התוכנית מתפרסת על שטח של 1,750 דונם, מלבד שטחי מגורים היא תכלול גם שטחי תעסוקה בהיקפים גדולים – 321,768 מ"ר, שטחי ציבור נרחבים, בשטח של 237,652 מ"ר, ו-32,364 מ"ר של שטחי מסחר. התוכנית מציעה מוסדות ציבור וחינוך, שטחי ספורט ונופש, שטחים פתוחים ומרחב ציבורי מגוון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןחקירת התנגדויותחוקר התנגדויותאורלי עין-דר נעיםליאור עמידורהמועצה המקומית בני עי"שהמועצה האזורית באר טוביהל. עמידור ושות' משרד עורכי דין ונוטריון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...