חדשות הנדל"ן: מתיחת פנים לקניון ארנה ותוכנית לרכבל בכותל

וגם: תוצאות של מכרזי רשות מקרקעי ישראל • תוכנית לבניית מסוף מכולות חדש בנמל הדרום • מרכזים מסחריים בבאר שבע ובטירה

שיתוף הכתבה
הדמיית מתיחת פנים לקניון ארנההדמיית מתיחת פנים לקניון ארנה

• התוכנית החדשה למתחם "קניון ארנה" בהרצליה אושרה בוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחוף), במטרה לשחרר את החסימה שיוצר כיום הקניון על הנוף והמעבר החופשי לחוף הים. התוכנית המוצעת כוללת פתיחה של המרחב הסגור הקיים, לטובת מעברים רחבים שישמשו את הציבור, והפיכת החזיתות האטומות ברובן לטובת חזיתות מסחריות פעילות שיפנו אל הרחובות הסובבים, אל החוף והמרינה ואל המעברים הפנימיים. בנוסף ייועד שטח בהיקף של לפחות 500 מ"ר עבור פעילות מרכז חינוך וספורט ימי. מדובר בתוכנית שיזמה חברת קרן ריאלטי ונערכה ע"י משרד פוסטר אדריכלים, שער אדריכלים ואדריכלית אירית כוכבי. 

 

•  רשות מקרקעי ישראל מפרסמת תוצאות מכרזים שבועיות לבנייה רוויה, ולשימושים אחרים מלבד מגורים: 
- במכרז מס' בש/210/2018 לחכירת 37 מגרשים לבנייה עצמית בשכונת נאות לון בבאר שבע התקבלו 41 הצעות ולכל המגרשים יש זוכים. ההצעות הזוכות נעות בין 25-677 אלף שקל. (לא כולל הוצאות פיתוח ומע"מ). 
- במכרז מס' מר/205/2018 לחכירת 9 מגרשים לבנייה דו-משפחתית (18 יח"ד) בגן יבנה התקבלו 115 הצעות ולכל המגרשים יש זוכים. ההצעות הזוכות נעות בין 1.471-1.588 מיליון שקל. 
- במכרז מס' חי/76/2018 לחכירת 2 מתחמים לבנייה רוויה של 72 יח"ד בבסמת טבעון זכו אטליז סמיר בע"מ ונוף אתא (.מ.ר) בע"מ שישלמו לרמ"י 2.024 מיליון שקל (לפני מע"מ והוצאות פיתוח).
- במכרז מס' חי/123/2018 לחכירת מתחם אחד לתעשייה ומסחר(תעסוקה) בטירת הכרמל זכתה חברת עץ השקד נדל"ן שתשלם כ-11 מיליון שקל ועוד 4.254 מיליון שקל הוצאות פיתוח.
- במכרז מס' ים/244/2018 לחכירת 3 מגרשים לייעוד של מסחר בצור הדסה במרחב ירושלים זכו לופיאנסקי יחיאל ופוטש יחיאל דוד. הזוכים ישלמו 14 מיליון שקל ועוד הוצאות פיתוח בסך 11 מיליון שקל. 
- במכרז מס' ים/225/2018 לחכירת 5 מגרשים לבנייה צמודת קרקע ב"כרמי גת" בקריית גת התקבלו 35 הצעות. הזוכים ישלמו לרשות מקרקעי ישראל 1.75 מיליון שקל וכן הוצאות פיתוח בסך 2.6 מיליון שקל. 

• החברות  רני צים מרכזי קניות ומידאס השקעות בנדל"ן יקימו בשותפות עם יואב קפלן מרכז מסחרי בעיר טירה בעלות הקמה של כ-30 מיליון שקל. המרכז ייבנה על שטח של כ-11,000 מ"ר ויכיל כ-5,000 מ"ר שטחי מסחר. רני צים מרכזי קניות ומידאס השקעות בנדל"ן התחייבו להעמיד לשותפות את המימון הנדרש להקמת הפרויקט. שתי החברות השיקו לפני מספר חודשים מרכזי קניות באום אל פאחם וירכא תחת המותג "SEVEN" ולדברי החברות הם בתפוסה של כ-100%.  

• הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור את תוכנית הרכבל לכותל (תת"ל 86) שיזם משרד התיירות. המטרה המרכזית של התוכנית היא למנוע את כניסת האוטובוסים הרבים באזור הכותל והפיכת המרחב המדובר למרחב ציבורי מוטה הולכי רגל. התוואי הכולל של הרכבל מורכב משלושה מקטעים באורך כולל של 1.4 ק"מ והוא כולל כ-73 קרונות, קיבולת של 3,000 איש בשעה לכל כיוון. 

• קבינט הדיור אישר תוכנית שתאפשר את בניית מסוף המכולות והמבנים וכן את עבודות הפיתוח הנדרשות לצורך הפעלת נמל הדרום ופרוזדור הגישה אליו. התוכנית מגדירה את גבולות השטח התפעולי נמלי בחיבור המסוף ליבשה ואת הנגישות התחבורתית למסוף באמצעות דרך ושלוחה רכבתית אשר תגיע אל הנמל ותוכל להעביר ממנו ואליו את המכולות.שטח התוכנית הינו כ-1,300 דונם. הנמל מותאם לאניות ענק הנושאות עד 18,000 מכולות ועומק המים באזור הינו מעל 17 מ'. מסוף המכולות יכלול 2 מסילות באורך כולל של 2,100 מ' והוא מתוכנן לקיבולת מרבית של כ-1.5 מיליון טון בשנה.

 

• תוכנית להקמת מרכז לשכונת כלניות שמוקמת בבאר שבע הופקדה לאחרונה, והיא כוללת מרכז מסחרי שכונתי בשטח של 1500מ"ר, בסמיכות למתחם שיכיל מרכז קהילתי, מרכז לגיל הרך ומעונות יום בהיקף של 2,000 מ"ר. מדובר בקמפוס של מבנים שתוכנן על יד משרד מרש אדריכלים עבור עיריית באר שבע.

• חברת פרשקובסקי מתקדמת עם פרויקט הפינוי בינוי הראשון בשכונת נווה שאנן  בתל אביב ובבניינים הנמוכים החלו העבודות ליציקת הקומה הראשונה. הפרויקט יכלול 486 יחידות דיור ב-6 מגדלים בני 9 קומות ועוד 4 מגדלים בני 15 קומות. החברה מדווחת כי מתוך 155 דירות למכירה, נחתמו כבר 82 חוזים – יותר מ-50% מהדירות המשווקות בפרויקט.

 

•  ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, האנרגיה ורשות המים פרסמה את מסמכי המכרז להקמה ותפעול של מתקן ההתפלה הגדול מסוגו בעולם - פרויקט מתקן התפלה שורק ב'. הפרויקט יבוצע בשיטת PPP, בה היזם הנבחר יהיה אחראי לתכנון, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקן ההתפלה, לתקופה בת 25 שנה. המתקן עתיד לייצר כ-200 מיליון מטר קוב מים בשנה, ויביא את סך ייצור המים במתקני ההתפלה ל-785 מלמ"ק בשנה, כמות השווה לכ-85% מסך הצריכה הביתית והעירונית כל שנה. 7 קבוצות מקומיות ובינלאומיות הגישו את מועמדתן לשלב המיון המוקדם במכרז ובמהלך חודש נובמבר צפויה הוועדה להכריז על הקבוצות שעמדו בתנאי הסף והן יוזמנו להגיש הצעות למכרז. מסמכי המכרז כוללים אפשרות ליזם הנבחר להקים תחנת כוח פרטית בהספק של כ-140 מגה ואט לטובת תפעול המתקן, וכן מצורף מכתב כוונות מאת בנק ההשקעות האירופי (EIB – European Investment Bank) להעמדת מימון לפרויקט בהיקף של עד 200 מיליון אירו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה לשמירה על הסביבה החופיתקניון ארנהקרן ריאליטיפוסטר אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...