בעקבות העלייה בתחלואה: חוזרים להלנת פועלים פלסטיניים בענף הבנייה

משרד הבינוי והשיכון משיב את המתווה שהונהג בחודשים מרץ-אפריל, ויאפשר שהייה רצופה של פועלים מהרשות למשך 21 ימים • המתווה ייכנס לתוקפו החל ביום ראשון הקרוב

שיתוף הכתבה
פועלי בניין בישראל. המתווה יאפשר שהייה רצופה למשך 21 יום (שאטרסטוק)פועלי בניין בישראל. המתווה יאפשר שהייה רצופה למשך 21 יום (שאטרסטוק)

הקורונה הרימה ראש – ומתווה הלנת הפועלים הפלסטיניים באתרי הבנייה בישראל חוזר: משרד הבינוי והשיכון מודיע היום (ב') כי אישר הכנסת פועלים פלסטינים לתקופות ארוכות לשטח ישראל, "למען שמירה על רציפות עבודה בענף". במקביל, החל מהשבוע הבא תופסק כניסה יומית של פועלים לישראל.
 
המתווה, שאושר על ידי המל"ל, מאפשר כניסה והלנה של פועלים פלסטינים הנדרשים לענף הבנייה למשך 21 ימים. הוא ייכנס לתוקף מיום ראשון הקרוב, 28.6.2020, ומשרד השיכון לשילוב עובדים פלסטינים נוספים באתרי עבודה והלנתם בישראל.
 
"משרדי הממשלה הרלוונטיים אישרו מחדש את המנגנון שיזם משרד הבינוי והשיכון ויושם בתקופת הקורונה, במהלך חודשים מרץ-אפריל", נכתב בהודעת המשרד. "המתווה נועד להבטיח את תנאי הבריאות הנדרשים לעבודת הפועלים באופן רציף בשגרת הקורונה, וכן לשמור על הרציפות בענף הבנייה. במקביל המתווה גם מאפשר לוודא כניסה מבוקרת של פועלים לישראל.
 
על פי המתווה, העבודה בשגרת הקורונה תנוהל באופן שיאפשר שליטה ובקרה במניעת תחלואה, ובהכלה של תחלואה, אם חלילה תתרחש, כל זאת בהתאם לכללי התו הסגול לבנייה ולהנחיות משרד הבריאות". במשרד מציינים כי לקראת סוף התקופה, בחלוף 21 הימים, יוחלט על המשך המדיניות בנושא. "אם המתווה ימשיך - בתום כל מחזור ישוב העובד לביתו למנוחה של סוף השבוע ויחזור שוב ל-21 ימים רצופים".
 
בהתאם לתנאי המתווה, כל קבלן או יזם שיבחר להזמין פועלים יתבקש למלא טופס מקוון ייעודי, ימנה ממונה קורונה אחראי להבטחת השמירה על הנחיות משרד הבריאות באתר הבנייה, יתחייב בהזמנת פוליסת ביטוח רפואי לעובדים ועוד.

נזכיר כי בשיא משבר הקורונה אותו מתווה מדובר לא מנע נוכחות דלה מאוד של פועלים פלסטיניים באתרי הבנייה בישראל – אם כי יש לציין כי זו קשורה, בין היתר, בחודש הרמדאן שחל לאורך אפריל. בשיא המגמה, כך טענה התאחדות הקבלנים בוני הארץ, רק 18% מהפועלים הפלסטיניים הגיעו נותרו בישראל לעבודה באתרי הבנייה, דבר שפגע כמובן בקצב העבודה. על רקע הידיעות האחרונות סביב נושא העיכוב במסירת הדירות בשל הקורונה, מעניין לראות אם המצב הנוכחי יפגע, שוב, ביכולתם של הקבלנים והיזמים למסור את הדירות בזמן.
 
שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן: "עם העלייה בתחלואה עלה צורך מהותי במציאת פתרון מהיר ואיכותי לענף הנדל"ן. המתווה שאושר יאפשר לשמור על הרציפות התפקודית של ענף הבנייה, לצד שמירה על תנאי לינה ושהייה הולמים וראויים לפועלים".
 
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יאיר פינס: "בזכות המנגנון שאישרנו נאפשר מענה רחב לענף הבנייה, הן לקבלנים והן לעובדים, ובמקביל נספק הגנה לציבור. משרד הבינוי והשיכון מברך על אישור הכנסַת עובדים והלנתם בישראל".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "ההחלטה של משרד הבריאות והמל"ל היא צעד נכון, וההתאחדות תפעל בשיתוף פעולה עם הממשלה לצורך הפחתת התפשטות הקורונה, כפי שעשתה לאורך כל משבר הקורונה עד כה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןמשבר הקורונהפועלי בנייןפועלי בנייןיעקב ליצמןיאיר פינסאתרי בנייההמל"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...