איקאה אשתאול: פרקליטות המדינה הגישה בקשה דחופה

הבקשה – בשם מתכננת מחוז ירושלים, זאת לאחר שבית המשפט לעניינים מנהליים דחה את בקשתה לצו ביניים למתחם

שיתוף הכתבה

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי באבאי, לא מוותרת על נושא איקאה אשתאול: מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה הודיעה היום (ד') כי הגישה לבית המשפט העליון, בשם מתכננת המחוז, בקשה דחופה למתן רשות ערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, לאחר שזה דחה את בקשת המדינה למתן צו ביניים שיאסור שימוש בשטחים החורגים מההוראות התכנוניות התקפות במתחם "איקאה" באשתאול.

כזכור, המדינה הגישה לביהמ"ש לעניינים מינהליים עתירה נגד החלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, אשר נתנה תוקף לתוכנית המכשירה בדיעבד עבירות בנייה חמורות ביותר ובהיקפים חסרי תקדים במתחם "איקאה" באשתאול, וכן עתרה לבטל את היתר הבנייה שניתן מכוח תכנית זו. בצד העתירה, ביקשה המדינה צו ביניים למניעת שימוש בחלקי המבנה החורגים מהתוכנית שאושרה ב-2019, וזאת עד להכרעה בעתירה לגופה. ביהמ"ש דחה את הבקשה לצו ביניים.

כאשר בית המשפט קמא דוחה בקשה למתן צו ביניים, לא ניתן כל ביטוי לשיקול שעניינו התנהלות חמורה של המשיבות בחוסר תום לב, הסתרת מידע ממוסדות התכנון, וביצוע עבירות בנייה רחבות היקף תוך הצבת עובדות בשטח"

בבקשת רשות הערעור טוענת כעת המדינה, כי בהחלטת בית המשפט לעניינים מינהליים נפלו שגיאות, שלהן השפעות רוחב משמעותיות הנוגעות לאינטרס הציבורי שבשמירה על שלטון החוק והמאבק ב"מכת המדינה" של עבריינות הבנייה, באופן המצדיק מתן רשות ערעור. 

"כאשר בית המשפט קמא דוחה בקשה למתן צו ביניים, האוסר על שימוש בחלקים החורגים מההוראות התכנוניות התקפות ואשר נבנו בניגוד לדין, לא ניתן כל ביטוי לשיקול שעניינו התנהלות חמורה של המשיבות בחוסר תום לב, הסתרת מידע ממוסדות התכנון, והלכה למעשה ביצוע עבירות בנייה רחבות היקף תוך הצבת עובדות בשטח".

עוד נכתב בבקשה לבית המשפט העליון כי בית המשפט לעניינים מנהליים "נעדרת איזון בין מכלול השיקולים והטענות הנוגעים למאזן הנוחות". בבקשה מצהירה המתכננת, בשם המדינה, כי היא מוכנה אף לקבל את הצעת בית המשפט לעניינים מנהליים, למתן צו ביניים מצומצם. עוד היא מצהירה כי היא "נכונה לקיים דיון מהיר בעתירה".

לעיון בבקשת הערעור המלאה לחצו כאן

כאמור, מתכננת המחוז הגישה בתחילת החודש עתירה נגד החלטת ועדת הערר המחוזית, ובה נכתבו דברים חריפים ביותר. בין היתר ציינה המתכננת כי "אישור התוכנית בדיעבד רומס עקרונות יסוד של דיני התכנון והבנייה ומכשיר שורת מהלכים פסולים מעיקרם של ביצוע עבירות בנייה, ושל קידום תוכניות חלקיות והיתרים שאינם מתאימים למצב התכנוני המאושר, תוך הצגת מידע חלקי בפני רשויות התכנון המוסמכות. הבנייה שבוצעה בשטח נעשתה תוך פגיעה חמורה בשלטון החוק ובשוויון בפני החוק".

עוד נזכיר כי כבר בסוף פברואר האחרון הגישה תלמי באבאי ערעור נגד החלטת המועצה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מטה יהודה, אשר אישרה היא את התוכנית לראשונה. ועדת הערר קיבלה את הערר הזה, אך בהמשך התאפשר קידומה של התוכנית למרות זאת.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט העליוןועדות עררהוועדה המקומית לתכנון ובנייה מטה יהודהפרקליטות המדינהאיקאה אשתאולמתכננת מחוז ירושליםמחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינהשירה תלמי-באבאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...